här snackar VI motard

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
Vid en av tävlingarna, den sista? Så hörde jag när du blev erbjuden att få en annan plats men avböjde. Ibland är du för snäll. :)

grattis då har du hört något som jag inte hört, jag får alltid den kurvan för jag har nycklar till grinden

Höpp höpp höpp.... Om ni gulflaggar varje tävling teknis kommer ordna fram till 2057 kommer ni nog inte hållt i en gulflagga lika mycket som jag gjort under åren... Men jag flaggar mer än gärna under tävlingar jag inte kör..
Alltså Flagga är ju det enklaste bästa jobb som man kan ha på en tävling.

Jag menade inte med mitt inlägg vi ska offra nått på race park. Men åka ner en dag tidigare eller veckan innan Sm i Linköping har ju inget med Vår bana att göra.....

men det räknas inte vad du gjort tidigare nu är det motarden vi pratar om inget annat

Last edited:

Zandrah

Guest
Varför roteras det inte.... Det gör man ju alltid???
Är det nån speciell post som är en speciell gubbe på hoppar man ju bara över den. Vi har på MX så vid bandepån där står alltid en spec gubbe...Men resten roterar.

De gånger jag flaggat på Race Park så har det banne mig inte varit någon rotering.. Därav förra sommarens "snygga" solbränna.. :D
Har i min ungdom (nej jag är inte så gammal som jag får detta att låta) flaggat en hel del nere på Täby MX-bana och då roterade man, som Lennartsson säger, alltid.
På Race Park har det ju varit "först till kvarn" gällande flaggposteringar och där man sedan hamnat, får man stå en hel dag.. Vissa poster är ju dock mer fördelaktiga än andra, om man vill se själva racet, vilket man såklart(?!) vill.
Det finns inte på kartan att jag ännu en SM-SM-helg med sol och +30 grader flaggar på en och samma post hela dagen/helgen... :glömdet
(Men det lär ju knappast bli en liknande sommar i år, som förra året..)

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Varför roteras det inte.... Det gör man ju alltid???
Är det nån speciell post som är en speciell gubbe på hoppar man ju bara över den.

har tyckt mig se att det inte roteras på motardbanan.. och i crossen roterar man alltid.

dax att du tar över grind kurvan så kan vi se om det är så skoj sen

vanligtvis så tävlar jag, så du får nog fortsätta att stå där om du nu har nyckel och vill stå där :)

De gånger jag flaggat på Race Park så har det banne mig inte varit någon rotering.. Därav förra sommarens "snygga" solbränna.. :D
[/SIZE]

se där.. :) det visar ju vilka som inte har varit flaggisar på banan :D :tummenupp

Last edited:

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Haha coolt Jocke! Berätta mer om din uppgift, är du den 250-ansvarige?
Har Svemo köpt in däck eller gör du för handslagetpengar tex?

Har glömt fråga förresten, det blev inget av förarrepresentant bland B-förarna?

Jepp, men säg hellre samordnare så blir det mindre allvarligt ;)

Jag har en litenlitenliten egen budget som bl.a kommer gå till att köpa däck för. De kommer primärt lånas ut till folk som kommer till vår bana och kör, jag vill ju ha koll på grejerna.

B-representant kan jag inte minnas att jag hört nåt om. Maila Peter och fråga, det är ingen dum idé.

Höpp höpp höpp.... Om ni gulflaggar varje tävling teknis kommer ordna fram till 2057 kommer ni nog inte hållt i en gulflagga lika mycket som jag gjort under åren... Men jag flaggar mer än gärna under tävlingar jag inte kör..
Alltså Flagga är ju det enklaste bästa jobb som man kan ha på en tävling.
:tummenupp

Lennartsson skrev:
Jag menade inte med mitt inlägg vi ska offra nått på race park. Men åka ner en dag tidigare eller veckan innan Sm i Linköping har ju inget med Vår bana att göra.....

:tummenupp Hoppas det är allas uppfattning (och det verkar det ju vara?!) :)

sen är flaggis det bästa att vara för då ser man racet som det ska ses.. synd att det inte roteras dock på racepark..

jocke får man dubbla kunga och 250? vet att man inte får dubbla 450 och open
Allmännt om roterandet:
Att det inte roteras är ju dumt om de som flaggar vill det. Om man vill det men den som styr inte tänkt på att det borde göras eller ens vet om att folk vill det så säger man till vederbörande = HOFF
Så var min åsikt om roteringstjafset lagd. Sluta gnälla på varann om skitsaker är ni snälla :)

Dubblera antar jag borde gå bra, jag ser inga hinder i dagsläget. Återkom till mig om det. Skicka gärna mail till min svemo-adress och fråga (vet inte om den funkar ännu) så har jag alla frågor på samma ställe :tummenupp

Skriv den infon i min gästbok med när du vet hur det funkar...Så ser jag till sprida den i MX gästböcker det du skrivit där...:arsele
Guldbra :tummenupp

Min tanke var nog att du ska få göra en del utan att vara samordnare själv :tungan :pannkyss

sitt inte och påstå att jag ljuger

Det gör han inte!! Ta en kopp lut och svalna ner lite :pannkyss
Jag har dina fästen förresten hemma nu :tummenupp

Last edited:

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Passar mig perfekt.... Arbete utan ansvar...Helt i min smak....
Skämt å sidor... Jag hjälper dig med allt du vill...bara säga till i den frågan.

Perfa :tummenupp
Återkommer snart i den frågan...

Nu funkar dessutom joakim.danielsson [at] svemo.se :)

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
Ta en kopp lut och svalna ner lite :pannkyss
Jag har dina fästen förresten hemma nu :tummenupp [/QUOTE]

Nr1 SA DU LUT?????jag kommer lut är gott

Nr2 Toppen kommer snart att behövas, hämtar ramen i morgon

Nr3 Jag vet att att han inte menade så som du tror att jag tolkade det, men det spelar ingen roll han få stå sist i kön i allafall bara föra att:D :D :D
men han vet inte att hoff ville att jag skulle stå i den svängen, och iomed att jag alltid är en snäll pojke så gör jag det, men inte i år:yoparty :yoparty

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...