här snackar VI motard

Lennartsson

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
En hög med YamahaYZor men nu även en R6-08....
Tjoohooo... Rör på sig i Linköping nu. Verkar som dom kör ett SM om dom får lite hjälp. Så gå in på den tråden nu alla Örebroare och tala om vad ni kan göra för att få till en tävling till i år. Då vi inte ska köra så många tävlingar i år tycker jag vi hjälper Linköping så gott vi kan. Vore ju väldigt tråkigt om det inte blir nått på deras anläggning. Nu när det blir en ny dragning med som verkar bli kanon..... Så ge dom ert stöd nu och hjälp till med det ni kan.... Annars blir det inget.

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
beat.gif

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Tjoohooo... Rör på sig i Linköping nu. Verkar som dom kör ett SM om dom får lite hjälp. Så gå in på den tråden nu alla Örebroare och tala om vad ni kan göra för att få till en tävling till i år. Då vi inte ska köra så många tävlingar i år tycker jag vi hjälper Linköping så gott vi kan. Vore ju väldigt tråkigt om det inte blir nått på deras anläggning. Nu när det blir en ny dragning med som verkar bli kanon..... Så ge dom ert stöd nu och hjälp till med det ni kan.... Annars blir det inget.
Jag ska ju tydligen gräva ;)
Fn va bra då kanske man inte har fixat toppen i onödan då!

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero

Känns som jag gör tillräckligt här hemma när TMC har sina tävlingar

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Känns som jag gör tillräckligt här hemma när TMC har sina tävlingar

Jag håller nog med.
Se till att göra det som behövs här hemma först. Blir det sen tid/ork över så hjälp jättehjärna LMS :tummenupp

Jag kommer t.ex behöva hjälp att ordna (minst) ett 250/rookie-rejs. Alltså av folk som inte ska köra = inte så jämrans många kvar ;)

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Sporten har ju tappat massor sen förra året känns det som så om den inte ska dö ut tycker jag det är viktigt att det är fler klubbar än våran som arrangerar tävlingar så det är klart vi ska hjälpa till.

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
Sporten har ju tappat massor sen förra året känns det som så om den inte ska dö ut tycker jag det är viktigt att det är fler klubbar än våran som arrangerar tävlingar så det är klart vi ska hjälpa till.

inga problem men jag lägger nog krutet hemma, ni som vill kan åka till svista och hjälpa till men glöm inte att ni ska hjälpa till hemma oxå och att det kommer bli skillnad i örebro med träningsledare mm

Jag håller nog med.
Se till att göra det som behövs här hemma först. Blir det sen tid/ork över så hjälp jättehjärna LMS :tummenupp

Jag kommer t.ex behöva hjälp att ordna (minst) ett 250/rookie-rejs. Alltså av folk som inte ska köra = inte så jämrans många kvar ;)

det kommer finnas många som kan hjälpa till på en 250 tävling för jag vet ingen som kör 250

Last edited:

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12

det kommer finnas många som kan hjälpa till på en 250 tävling för jag vet ingen som kör 250
Men en jädra bunt som kör rookie...

Jag håller såklart med t.ex Marcus men jag vill inte att alla ska lova bort sig för att sen inte åka dit för vi har jobb på hemmaplan. Det sabbar nämligen mer än att säga t.ex att man kommer om man kan.
Jag hoppas verkligen att Örebro Supermoto RacePark är allas prio ETT ?! Resten av hela jämrans landet kan väl hjälpa LMS utan att vi behöver åka dit oxå !?

Last edited:

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Det var faktiskt en kille på mässan som ville börja köra i 250-klassen, hoppas han gör det också.

Sen kan väl alla som inte kör själva den tävlingen leta upp en yngre förmåga och låna ut sina hjul, jag vet att jag mycket gärna skulle gör det iaf.

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Klart vi är prio ett, det jag lovade var att hjälpa till att röja efter tävlingen och det kan jag med lätthet hålla utan det påverkar något på hemmaplan. :)

Angående träningsledare, jag har nog varit det tillräckligt mycket for att ha frikort närmsta åren, kommer inte sluta för det men ni(vem som nu gör listan) behöver inte skriva upp så många på mig så skulle jag kunna vara nån form av reserv många av alla de gångerna det skiter sig, jag har ofta stora möjligheter att dyka upp där närsomhelst.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Det var faktiskt en kille på mässan som ville börja köra i 250-klassen, hoppas han gör det också.

Sen kan väl alla som inte kör själva den tävlingen leta upp en yngre förmåga och låna ut sina hjul, jag vet att jag mycket gärna skulle gör det iaf.
HURRA :tummenupp

Ni kan ju börja sprida ut att SVEMO kommer låna ut 19/21-slicks till de som är intresserade av att testa vid speciella 250-träningar i Örebro. Jag råkar veta att det blir så nämligen..........

Mer info får man om man mailar, hrrrmmmm, joakim.danielsson [at] svemo.se ;) men håll adressen så svårläst att det inte rasar in spam där nu bara. Den funkar nog inte ännu men snart så...

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Haha coolt Jocke! Berätta mer om din uppgift, är du den 250-ansvarige?
Har Svemo köpt in däck eller gör du för handslagetpengar tex?

Har glömt fråga förresten, det blev inget av förarrepresentant bland B-förarna?

Lennartsson

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
ska bli kul att se lennartsson med en gul flagga:D :D :D och stoffy med en kamera i högsta hugg:tummenupp :tummenupp

Höpp höpp höpp.... Om ni gulflaggar varje tävling teknis kommer ordna fram till 2057 kommer ni nog inte hållt i en gulflagga lika mycket som jag gjort under åren... Men jag flaggar mer än gärna under tävlingar jag inte kör..
Alltså Flagga är ju det enklaste bästa jobb som man kan ha på en tävling.

Jag menade inte med mitt inlägg vi ska offra nått på race park. Men åka ner en dag tidigare eller veckan innan Sm i Linköping har ju inget med Vår bana att göra.....

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
sen är flaggis det bästa att vara för då ser man racet som det ska ses.. synd att det inte roteras dock på racepark..

jocke får man dubbla kunga och 250? vet att man inte får dubbla 450 och open

Lennartsson

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
sen är flaggis det bästa att vara för då ser man racet som det ska ses.. synd att det inte roteras dock på racepark

Varför roteras det inte.... Det gör man ju alltid???
Är det nån speciell post som är en speciell gubbe på hoppar man ju bara över den. Vi har på MX så vid bandepån där står alltid en spec gubbe...Men resten roterar.

HURRA :tummenupp

Ni kan ju börja sprida ut att SVEMO kommer låna ut 19/21-slicks till de som är intresserade av att testa vid speciella 250-träningar i Örebro. Jag råkar veta att det blir så nämligen..........

Mer info får man om man mailar, hrrrmmmm, joakim.danielsson [at] svemo.se ;) men håll adressen så svårläst att det inte rasar in spam där nu bara. Den funkar nog inte ännu men snart så...

Skriv den infon i min gästbok med när du vet hur det funkar...Så ser jag till sprida den i MX gästböcker det du skrivit där...:arsele

Last edited:

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Varför roteras det inte.... Det gör man ju alltid???
Är det nån speciell post som är en speciell gubbe på hoppar man ju bara över den. Vi har på MX så vid bandepån där står alltid en spec gubbe...Men resten roterar.

Det är väl egentligen bara start och mål som kan kräva folk med mer vana, all flaggning är ju samma oavsett var man står.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...