här snackar VI motard

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
När jag var på STCC för massa år sen glodde jag lite på Flash volvo... Den hade åttakolvsok - TVÅ STYCKEN PER SKIVA. Såg helt sjukt ut. Jag kan ha massuppfittat vad jag såg men tills motsatsen bevisas så hade han 2x 8kolvar per skiva (fram). Det var coolt !!

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
nu är det igång, men uj va fint mitt foder va, blankt och fint:tummenupp :tummenupp :tummenupp

Bifogat

• DSC00014.JPG
    DSC00014.JPG
    61.4 KB · Visningar: 52
  • DSC00015.JPG
    DSC00015.JPG
    74.8 KB · Visningar: 36
  • DSC00016.JPG
    DSC00016.JPG
    87.6 KB · Visningar: 42
  • DSC00017.JPG
    DSC00017.JPG
    71 KB · Visningar: 37

Stefan

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blå Kronan med dubbla pakethållare
2723171 Nu är snart isen här:tummenupp
Glöm det, det är fortfarande varmt som satan i vattnet.

Vart vänder man sig för att få ordning på fjädringen, den behöver ju styvas upp en hel del?
Och hur gör jag med bromsen, har distans till orignal-oket men är inte det lite för klent?
Är det värt att kosta på sig ett helsystem och kanske ett par YZ-kammar?

Fjädringen och ev. bromsen är väl sånt som måste göras antar jag.
Hur hårt ska jag satsa egentligen....o vem fan ska betala kalaset???

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-

Satsa stenhårt. Betala? Gör inte din morsa det?:D

Man måste ingenting men jag tror du får klart roligare på banan om du har bra fjädring och bromsar, att börja med det och ta motorn sen är mitt tips.

Glöm det, det är fortfarande varmt som satan i vattnet.

När jag var ute och fiskade 23:e december visade ekolodet c:a två grader i vattnet, det lär ju inte ha blivit så mycket varmare den senaste tiden. Men vill du bada så tänker inte jag stoppa dig...

Last edited:

Stefan

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blå Kronan med dubbla pakethållare

När jag var ute och fiskade 23:e december visade ekolodet c:a två grader i vattnet, det lär ju inte ha blivit så mycket varmare den senaste tiden. Men vill du bada så tänker inte jag stoppa dig...

Hmm, ett ekolod mäter djup och letar fiskstim:rolleyes:

Visst är det kallt i vattnet men det är inte, och jag tror inte det kommer bli, så pass kallt i luften att det kommer frysa på så det blir åkbara isar i år.

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Är det inte på Yamaha det räcker med att vrida kammen en kugg för att få samma som på crossen? Annars tycker jag du kan skita i motorn, på våran bana kvittar det ändå. Bromsar gör man knappt heller på våran bana så du du behöver inga värsting såna heller, huvudsaken du har stor skiva. :)

Fjädringen borde kanske Lennartssons kompis kunna hjälpa till med, han har ju iaf övat på några Yamahaer nu. :)

Last edited:

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE

springzz har du ju oxåx som kittar fjädring till ett bra pris.
tycker inte att du ska sattsa för hårt för då kunde du lika bra köpt en färdig motard från start :D
styva upp den så mycket du kan själv och testa hur den känns. fälgar har du ju redan sen är det bara att jaga erki och hans bror perki runt banan så mycket du kan:tummenupp

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
stefan

skaffa en ordentlig frambroms först av allt, sen ställ på fjädringen ordentligt, sen kan du hissa gaffelbenen i kronan så får du den lite rappare i svängarna. Min gaffel är en crossgaffel från början, den är sänkt 35 mm och sen bytte jag till styvare springzzfjädrar och hade i tjockare olja, där har en grej till du kan göra för att slippa spänna ihjäl gaffeln, ha i tjockare olja, tror det va tjocklek 5 i min från början, nu är det 10 och den har funkat bra, nästa steg är väl att schimsa den för motard, det vet jag dock inte om jag har råd med, schimsen kostar 120 spänn..

bromsar kan du kolla efter på ww.ebay.de

Last edited:

Evil M

?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
450 Cross
Ligger redan ett tunt lager is här på sjöarna idag så blir det bara konstant kallt någon/några veckor så kan man allt åka. Räcker med 10cm för ett anntal varv i samma spår med endurodubb innan man har hyvlat av för mycke is.

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
Ligger redan ett tunt lager is här på sjöarna idag så blir det bara konstant kallt någon/några veckor så kan man allt åka. Räcker med 10cm för ett anntal varv i samma spår med endurodubb innan man har hyvlat av för mycke is.

ska bli + igen i slutet på nästa vecka

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-

Tyvärr kom det ju en massa snö igår, det isolerar ju isen och hindrar den från att växa mer. Hade varit bättre om det var riktigt kallt ett tag först innan snön kom. Som det ser ut nu verkar det inte bli så mycket isåka i vinter, men det brukar ju alltid komma en köldknäpp i jan-feb. Jaja, man kan ju alltid hoppas....

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Jag tror vi får en vanlig vinter bara att den är tre månader försenad, premiäråka på Supermoto Race Park i juni. ;)

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Jag tror vi får en vanlig vinter bara att den är tre månader försenad, premiäråka på Supermoto Race Park i juni. ;)

För några år sedan (5 kanske) avbröt man roadracingpremiären på Mantorp pga vädret. Det var någon plusgrad och regn, banan var så kall och hal att det inte gick att köra. Bara några mil från mantorp snöade det lite. Minns inte vilket datum det var men det var i alla fall så sent på våren att det inte ska vara vinter normalt sett.

Förra året fanns det ju åkbar is redan i december, den isen höll ju dessutom i sig till långt in i mars. Ska vi få en lika lång vinter i år så blir det nog som du säger med banan.:)

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
I värsta fall får vi väl spola is på banan och köra med dubbdäcken där istället för på sjön. :D
Tror banan skulle vara riktigt kul med dubbdäcken faktiskt. :tummenupp

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
I värsta fall får vi väl spola is på banan och köra med dubbdäcken där istället för på sjön. :D
Tror banan skulle vara riktigt kul med dubbdäcken faktiskt. :tummenupp

Ja, det vore nog en kul idé. Annars finns ju Lennartssons gärde, jag hade tänkt göra några besök där innan säsongen drar igång i vår.

Zandrah

Guest
förra året va första stora träningen på påskafton, då va det fint

Det var kalasväder o jag premiärfotade motard med min digitalkamera..

Såhär såg det bl.a ut på påskafton, den 15:e april 2006:

Bifogat

• IMG_1244.jpg
    IMG_1244.jpg
    118.7 KB · Visningar: 69
  • IMG_1232.jpg
    IMG_1232.jpg
    95.7 KB · Visningar: 53
  • IMG_1155.jpg
    IMG_1155.jpg
    124.8 KB · Visningar: 62
  • IMG_1256.jpg
    IMG_1256.jpg
    123.4 KB · Visningar: 62
  • IMG_1257.jpg
    IMG_1257.jpg
    126.1 KB · Visningar: 58
  • IMG_1267.jpg
    IMG_1267.jpg
    110.6 KB · Visningar: 56

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
Kolla vad jag köpte idag:tummenupp :tummenupp

Blir perfa att montera i släpet till våren:tummenupp :tummenupp

Bifogat

• DSC00002.JPG
    DSC00002.JPG
    82.1 KB · Visningar: 46
  • DSC00004.JPG
    DSC00004.JPG
    76.5 KB · Visningar: 47
  • DSC00003.JPG
    DSC00003.JPG
    78.7 KB · Visningar: 50
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...