här snackar VI motard

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
aaaaa det snackas bänkning:tungan bara för att jocke fick 59,6 på sin husa så måste jag ju naturligtvis slänga in pappret på min:D

Bifogat

• dyno450.JPG
    dyno450.JPG
    48.5 KB · Visningar: 61

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
TERMINATOR skrev:
2696742 ja då har man hittat en kärra till sommaren, verkar bli bra, modda lite bara så den passar oss, bilderna är tagna med telefon där av den bristande kvaliten
Vettig kärra, säg till om du hittar en till så tar jag den. :)

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
blom skrev:
2696823 aaaaa det snackas bänkning:tungan bara för att jocke fick 59,6 på sin husa så måste jag ju naturligtvis slänga in pappret på min:D
Fin kurva Blom, gillar speciellt att det ser ut som den inte har något emot att varva lite extra. :tummenupp

Jag skiter fullständigt i kurvor och sånt men eftersom Husakillarna varit stöddiga/skeptiska/bessewissriga ikväll ;) så väljer jag att visa en bild från i somras på en 550 med lätt filad topp och hemmabyggt avgas, det jag säger är att det inte borde vara helt osannolikt att det finns mer att få ut om någon gick in lika ambitiöst för det som många andra. :7peta

Edit: Meningsuppbyggnadsfel.

Bifogat

• IMG_1317f.jpg
    IMG_1317f.jpg
    117 KB · Visningar: 61
Last edited:

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Tydligen ska man vara Rookie för att köra Dakar-rallyt, och då menar jag inte Annie utan Thomas Berglund som vann vårat första Höstrace, verkligen en riktig "Rookie". :)

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Om det är nån som fortfarande kör 17" så finns det 4 st billiga framdäck att köpa från Raceshop, 1000kr/st, Metzeler Racetec Drift.

Aviation

Chef
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
???
Jag som bara har ca22 timmar erfarenhet med någe på 2 hjul o växlar har ne fråååga till er kära vänner.
Om ja ska köpa ett helsystem måsta man bänka o mappa hojjen för de ska gå bra då? sen så kollade jag på det med dubbla pipor måste man flytta på gasbehållaren för de ska få plats?? tyckte ja såg nån skrev de tidigare :)

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Jag som bara har ca22 timmar erfarenhet med någe på 2 hjul o växlar har ne fråååga till er kära vänner.
Om ja ska köpa ett helsystem måsta man bänka o mappa hojjen för de ska gå bra då? sen så kollade jag på det med dubbla pipor måste man flytta på gasbehållaren för de ska få plats?? tyckte ja såg nån skrev de tidigare :)

svar 1. både ja och nej. man sätter ju dit det för att få mer power så det är ju bra om man bänkar. då man kan ta ut det där lilla extra.

svar 2. kanske blir det där. beror på fabrikat osv.

svar 3. bara för att du kört 1 timmer mer motard än mig så har inte det med dina mek kunskaper att göra:D

Aviation

Chef
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
???

svar 3. bara för att du kört 1 timmer mer motard än mig så har inte det med dina mek kunskaper att göra:D

haha :) ja syfta mer på vetenskap om hojjj, alltså du har ju kört de mesta som går så du har förhoppningsvis lite mer kunskap ;)

ja hade iofs en sån där rejsig yamaha aerox moppe i helplast. o de är inte o leka med. Ja böt till o med till ett effektsystem o böt vikter i variatorn på den:yoparty OBS detta gjorde nog så att ja hade en 7-8hk uppskattningsvis lite skillnade mot din ktm leksak

Last edited:

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Köp en Slipper innan du köper dubbelsystem. :tummenupp
Om inte din låter väääldigt mycket iofs?

Aviation

Chef
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
???
bara ja kan börja jobba så ska ja köpa allles :) har betalt av hojjen redan har bara ca 30 k kvar o betala när ja börjar jobba i sommar så de känns skönt. då kan ja börja inhandla allt annat ja vill ha

Aviation

Chef
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
???
Om någon ser ett RR skinställ till salu nånstanns kan ni väll hojjta till min polare hade inbrott så tog dom farsans skinställ som han hade lånat. Det är ett likadannt som lasse har grå silver svart typ. O ja menar inte att det är et roadracing skinnställ utan ett med märket RR men de fatta ni nog

Last edited:

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Bara en bild men jag vet hur man får tag på dem. ;)

8137.50SEK för framhjulet och 8718.75 SEK för bakhjulet i orange/svart om man kikar i Karlströms onlineKTMpowerPartskatalog. Det ger 16856.25 totalt ::pangihuve :cpparty
Är det massa påslaget då eller är det vad de kostar även i blå/guld ??

Aviation

Chef
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
???
Mjo du har sagt de tidigare:) dom e ju så frääna, fast om jag säljer hojjen kan jag köpa helsystem fälgar slirkoppling o lite annat kul ju =)

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...