här snackar VI motard

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
Stefan skrev:
2691167 Fick nys om en fräsch wr häromdagen och skulle kolla regnr. på vv:s sms-tjänst men fick bara "uppgift saknas" som svar.
Är det då så att den är E-reggad eller fick jag fel regnr?

Har alltså inte talat med ägaren själv och fick regnr. via telefon, och ingen verkar veta om den är lv- eller e-reggad.
Borde det inte stå "tävlingfordon" eller liknande om det är en enduro?

kolla upp reg nr så du inte har fel, är den e-reggad och du vill åka på gatan så är det inte bra, man får ju bara åka till och från träning/tävling.
Men det borde stå i reg-beviset

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Stefan skrev:
2691167 Fick nys om en fräsch wr häromdagen och skulle kolla regnr. på vv:s sms-tjänst men fick bara "uppgift saknas" som svar.
Är det då så att den är E-reggad eller fick jag fel regnr?

Har alltså inte talat med ägaren själv och fick regnr. via telefon, och ingen verkar veta om den är lv- eller e-reggad.
Borde det inte stå "tävlingfordon" eller liknande om det är en enduro?

Min gamla 125:a cross vat e-reggad, jag har för mig att det inte framgår helt tydligt. Det står något under dispenser har jag för mig. Jag kan ha fel och reglerna kan vara ändrade iofs...

Leta upp en e-reggad hoj och kolla vad du får fram för uppgifter på den så vet du ju.

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
TERMINATOR skrev:
2691171 kolla upp reg nr så du inte har fel, är den e-reggad och du vill åka på gatan så är det inte bra, man får ju bara åka till och från träning/tävling.
Men det borde stå i reg-beviset
mig veterligen så har ingen torskat på det tidigare.. hur ska dom bevisa det? stefan ska ju ut till fars domäner och träna lite:tummenupp

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
blom skrev:
2691783 mig veterligen så har ingen torskat på det tidigare.. hur ska dom bevisa det? stefan ska ju ut till fars domäner och träna lite:tummenupp

sant som du säger, har dock för mig att man måste va medlem i klubb eller hur fan det va, kollade lite på det när jag köpte min husa

Stefan

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blå Kronan med dubbla pakethållare
För att få köra e-reggat så måste man ha licens, vara ansluten till motorklubb + att man bara får köra till och från träning och tävling utlyst av Svemo. Eller nåt sånt.

Vill nog gärna ha en lv-reggad och min fråga var väl egentligen vad man får för svar från vv om hojen är e-reggad då det verkade konstigt att de stod "uppgift saknas" då jag kollade.
Får ej tag på ägaren för koll av regnr. nu så är det nån som har en e-reggad hoj som kan kolla eller låna ut nr. till mig?

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
Stefan skrev:
2691889 För att få köra e-reggat så måste man ha licens, vara ansluten till motorklubb + att man bara får köra till och från träning och tävling utlyst av Svemo. Eller nåt sånt.

just så va det ja

kolla på soe.se eller enduromx om du hittar något reg nr

Last edited:

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
special ramar till husaberg alla martinlind VM kommer snart finnas.. lättare och styvare och helt klart 22gånger bättre än orginal.

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Stefan skrev:
2691889Får ej tag på ägaren för koll av regnr. nu så är det nån som har en e-reggad hoj som kan kolla eller låna ut nr. till mig?

JAg kollade upp min gamla sukka och hittade följande tilläggsinformation på vv.se

DISPENS:B13C KÖRRIKTNINGSVISARE
DISPENS:B19A STÄNKSKYDD FR, UTFORMNING
DISPENS:B19B STÄNKSKYDD B, UTFORMNING
DISPENS:F37B HASTIGHETSMÄTARE, BEF
FORDONET FÅR ENDAST BRUKAS PÅ VÄG I SAMBAND MED TRÄNING OCH TÄVLING.
FÖRAREN SKA INNEHA SAMT MEDFÖRA GILTIG TÄVLINGSLICENS UTFÄRDAD AV SVEMO.

PRY337 om du vill kolla själv.

Last edited:

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Effekt-/vridkurva husa 650 -05/06?

Hörni kära motardhuliganvänner, trots att jag vet att det blir olika resultat i olika bänkar, så undrar jag om det är någon av er som har bänkat en FS650e 05 eller 06 och som kan dela med er av dokumenten?

Det är mer formen på kurvan jag vill jämföra, jag tänkte bänka min när den är ihopsatt igen och jag var ju inte smart nog att bänka den innan den blev stillastående och utsliten i höstas.

Hur som helst, om ni vet var jag kan hitta ett jämförelseobjekt eller har lust att hjälpa mig söka, blir jag (och han som utfört portningen på min baby) väldans glad! Jag kanske till och med bakar något igen?!? :rolleyes:

Tack, tack från tant Krascha (2007 ska det kraschas färre ggr och mindre hårt) :crash

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Jocke har väl bänkat sin? Fast med tanke på ålder och allmän förvirring är nog eventuella papper försvunna sedan länge...:D

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
erik skrev:
2694747 Jocke har väl bänkat sin? Fast med tanke på ålder och allmän förvirring är nog eventuella papper försvunna sedan länge...:D
Man ska inte håna äldre (gamla?) människor! Man kan behöva deras vsidom och erfarenhet och en dag kan deras allmänna förvirring vara en tillgång. :mattias För dig! :D

(om inte annat kan man bli överkörd!!! :såjaponken )

@Supermuppo: Har du? Har du? Har du? :hoppa

Last edited:

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
erik skrev:
2694747 Jocke har väl bänkat sin? Fast med tanke på ålder och allmän förvirring är nog eventuella papper försvunna sedan länge...:D
"erik" -> ignorelist -> CHECK !!

Yasha skrev:
2694762 Man ska inte håna äldre (gamla?) människor! Man kan behöva deras vsidom och erfarenhet och en dag kan deras allmänna förvirring vara en tillgång. :mattias För dig! :D

(om inte annat kan man bli överkörd!!! :såjaponken )

@Supermuppo: Har du? Har du? Har du? :hoppa
Jepp, hittade faktiskt pappren av en slump hemma för några veckor sen och nu håller det på att packas inför flytt hemma så det kan bli svårt att hitta tyvärr. Men jag ska göra en liten attack (läs: fråga hon med ordningssinnet i familjen om hon vet).
Minns att det var retliga 59.6hk (hade varit fint med +60) som mest iaf och en kurva som var rätt snygg trots alldeles för mager bestyckning. Har ändrat efter det men inte bänkat igen.

Last edited:

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Supermoto skrev:
[Jepp, hittade faktiskt pappren av en slump hemma för några veckor sen...
Minns att det var retliga 59.6hk (hade varit fint med +60) som mest iaf och en kurva som var rätt snygg trots alldeles för mager bestyckning. Har ändrat efter det men inte bänkat igen.

Jag är glad bara jag får snika åt mig en kopia så småningom, men du menar inte att den levererar 59,6 hk orginal? :va Nu pratar jag om 05:an!!!

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Yasha skrev:
2695781 Jag är glad bara jag får snika åt mig en kopia så småningom, men du menar inte att den levererar 59,6 hk orginal? :va Nu pratar jag om 05:an!!!
Bängoriginal men med akra. Min 05a. Vaddå'rå ? Mkt / lite??

PS har du nyss fått mail??

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Supermoto skrev:
2695797 Bängoriginal men med akra. Min 05a. Vaddå'rå ? Mkt / lite??

PS har du nyss fått mail??

Nej, det var bra med Akrat! Jag hade förväntat mig runt 55 på bakhjulet från en helt orginal 05/06, så det var ju ganska så rätt gissat, eller?

Jag bänkade ju min 03a och den levererade 57 orginal, 61,8 med FP, så om 05:an hade mer orginal hade jag blivit liiite förvånad.

Jag kommer bänka 06an för injustering efter portning och nytt system, så då får jag ju samtidigt lite koll på hur den går på papperet. Den gick ju redan bra i verkligheten. :rolleyes:

Japp, jag har fått mail!

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yasha skrev:
2695826 Nej, det var bra med Akrat! Jag hade förväntat mig runt 55 på bakhjulet från en helt orginal 05/06, så det var ju ganska så rätt gissat, eller?

Jag bänkade ju min 03a och den levererade 57 orginal, 61,8 med FP, så om 05:an hade mer orginal hade jag blivit liiite förvånad.

Jag kommer bänka 06an för injustering efter portning och nytt system, så då får jag ju samtidigt lite koll på hur den går på papperet. Den gick ju redan bra i verkligheten. :rolleyes:

Japp, jag har fått mail!
Olika bänkar osv osv. Ska se om jag kan rota fram pappret så kan du få det :)
Gör Anders eller doktorn portningen??
Kommer bli FETT med dubbelsystemet :yoparty

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Supermoto skrev:
2695846 Olika bänkar osv osv. Ska se om jag kan rota fram pappret så kan du få det :)
Gör Anders eller doktorn portningen??
Kommer bli FETT med dubbelsystemet :yoparty
Självklart, men ungefär stämmer det ändå. Det är ändå kurvan i sig jag är mer intresserad av, inte själva siffran även om det är kul om det visar mycket! :rolleyes:

Doktorn har gjort portningen, han har lagt ner en massa tid och kärlek och förklarat en massa saker för mig som jag inte förstår. :tuttar Men med dubbla pipor och en injustering i bänk ska hon nog gå både fint och tyst nästa säsong.

Det är ljudnivån som gjort att jag till slut halade fram plånboken för systemet... får ju inte köra på alla banor jag vill annars. Och så tycker jag att dubbla pipor är så porrigt! :näsblod

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
ja då har man hittat en kärra till sommaren, verkar bli bra, modda lite bara så den passar oss, bilderna är tagna med telefon där av den bristande kvaliten

Bifogat

• DSC00006.JPG
    DSC00006.JPG
    93.4 KB · Visningar: 39
  • DSC00007.JPG
    DSC00007.JPG
    91.9 KB · Visningar: 37
  • DSC00014.JPG
    DSC00014.JPG
    97.6 KB · Visningar: 44
  • DSC00013.JPG
    DSC00013.JPG
    79.8 KB · Visningar: 46
Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...