här snackar VI motard

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Nu så är man med i matchen igen, jäääkligt typiskt att vi råkade hyra ut banan just den här helgen bara... :)

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
:tummenupp vad var det för fel då..

Det var inget fel på hojen utan bara han(inte jag) som satte ihop motorn, fråga mig inte hur men något vis lyckades han sätta ena kammen 180 grader fel. :huvet Och gissa vad, då går inte hojen som den ska.

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Det var inget fel på hojen utan bara han(inte jag) som satte ihop motorn, fråga mig inte hur men något vis lyckades han sätta ena kammen 180 grader fel. :huvet Och gissa vad, då går inte hojen som den ska.

nä det tro fan det.. men skönt att du fick iordning på det ialf..

och som mario säger.. det ligger nog lite i det:D

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero

skönt att det inte va någott värre som kostar dej massa pengar

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
S*tans j*vla skitväder! Här har man kämpat en hel vecka med att köpa en cross, laga den, skaffa släta däck och sedan motardkitta den, och så regnar det idag när jag ville iväg till banan :gråta

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
klart vi är det :).. men verkar den inte ha tappat MYCKET . vet att mario bänkade sin med acra och fick ut 59,9 (tror jag det var)
Jo, den tappade en del, framför allt i vrid, men portningen i sig är inte gjord för att maxa effekt utan ge ett schysstare mellanregister och det har Dr. Bike lyckats utmärkt med. Dessutom har jag inte varit ute efter en starkare maskin utan en som har ett bättre register och förhoppningsvis är tystare.

63,6 hk/60,1 Nm (sval motor) gav "rejsbestyckningen", 60,9 hk/55,6 Nm (glödhet motor) med fetare bestyckning. Lelle, som är en mycket noggrann och kunnig mekaniker, säger att det är stor skillnad på temperaturen i motorn och vad den levererar också. Om vi kört den sista kurvan med samma tempförutsättningar som den första, skulle det troligtvis ligga någon häst till på toppen, men så ser det iaf ut.

Vi har med flit valt den senare bestyckningen för att få den att hålla. Det är ju bara att byta om jag vill ha mer klipp i maskinen. *L*

Jag är supernöjd med resultatet och har fått en hoj som är körbar, men efter Åland vet jag om det var rätt eller inte. :)

-=Alex=-

Medlem
Gick med
3 Apr 2005
Hoj
Lite av varje
Japp då har man äntligen lyckats,,,, med att dra bottenpluggen rund Aaaagrrrrrr :huvet !!!! Den sitter som berg och den går f...n inte att rubba.

Finns det någon av er som har en lösning på detta ?

Kan man svetsa på en bult på skallen utan att aluminiumet smälter ?

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Jo, den tappade en del, framför allt i vrid, men portningen i sig är inte gjord för att maxa effekt utan ge ett schysstare mellanregister och det har Dr. Bike lyckats utmärkt med. Dessutom har jag inte varit ute efter en starkare maskin utan en som har ett bättre register och förhoppningsvis är tystare.

63,6 hk/60,1 Nm (sval motor) gav "rejsbestyckningen", 60,9 hk/55,6 Nm (glödhet motor) med fetare bestyckning. Lelle, som är en mycket noggrann och kunnig mekaniker, säger att det är stor skillnad på temperaturen i motorn och vad den levererar också. Om vi kört den sista kurvan med samma tempförutsättningar som den första, skulle det troligtvis ligga någon häst till på toppen, men så ser det iaf ut.

Vi har med flit valt den senare bestyckningen för att få den att hålla. Det är ju bara att byta om jag vill ha mer klipp i maskinen. *L*

Jag är supernöjd med resultatet och har fått en hoj som är körbar, men efter Åland vet jag om det var rätt eller inte. :)
ja nu är det bara att testa osc se glad ut:tummenupp

Japp då har man äntligen lyckats,,,, med att dra bottenpluggen rund Aaaagrrrrrr :huvet !!!! Den sitter som berg och den går f...n inte att rubba.

vore jag dig skulle jag borra och sen ta en grispick.. smidigast lösning för du måste ju ändå i med en ny plugg

Last edited:

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero

svetsa en hylsa på den om du har möjlighet, annars är det som blom sa grispit som gäller

-=Alex=-

Medlem
Gick med
3 Apr 2005
Hoj
Lite av varje
Jo min första ide var att svetsa på något men jag är orolig att jag sabbar aluminiumhuset om det blir för varmt.

Grispit är också en ide, men jag har hört många som har misslyckats med en sån och att sedan har man bara mer problem att få ut eländet. Vilket ger en bara ett alternativ kvar och det är at borra bort den :-(

Är det någon av er som har använt en grispit, några tips och ideer i så fall ?

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Jo min första ide var att svetsa på något men jag är orolig att jag sabbar aluminiumhuset om det blir för varmt.

Grispit är också en ide, men jag har hört många som har misslyckats med en sån och att sedan har man bara mer problem att få ut eländet. Vilket ger en bara ett alternativ kvar och det är at borra bort den :-(

Är det någon av er som har använt en grispit, några tips och ideer i så fall ?

jag har använt grispick 100tals gånger.. du verkar inte veta hur det funkar så nu kör vi :)
man borrar ett hål i skruven (den som gått av) sen slår man in grispicken i hålet och sen vrider man runt precis som man gör när man skruvar en skruskalle. och funkar inte det som du skriver så kan man borra vilket du redan börjat med när du ska använda grispicken.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...