här snackar VI motard

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Tror jag är sjuk på nått sätt, känner inget sug alls att åka motard längre, har tänkt dra iväg och träna några helger men skitit i det helt enkelt. Vad kan vara fel på mig? Det var ju skoj sist jag körde i höstas :sjuk

Jag har känt likadant någon gång men när man väl kommer till banan är allt sådant glömt, du måste helt enkelt tvinga dig själv att åka till träningen. Det kommer du inte ångra när du väl är där.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Såhär blir det :)

Kommer bli pissbra. Din MX-träning kommer komma väl till pass :tummenupp

Röda markeringarna visar ungefär hur gruset dras och det blå visar den stora vallen du ser på panoramabilden. Det vikiga är att alla kurvor är klart över 90 grader :tummenupp

Bifogat

• NyaGrusetPanorama.JPG
    NyaGrusetPanorama.JPG
    125.7 KB · Visningar: 57
  • Flygbild_.jpg
    Flygbild_.jpg
    76.6 KB · Visningar: 56
Last edited:

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
hemska-martin och erik.. jag förstår mig inte på er.

Enkelt, lägger man mycket tid och energi på något kan motivationen svikta fast man egentligen har ett gediget intresse. Fast har man det där riktiga intresset kommer motivationen alltid tillbaka.:tummenupp

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Enkelt, lägger man mycket tid och energi på något kan motivationen svikta fast man egentligen har ett gediget intresse. Fast har man det där riktiga intresset kommer motivationen alltid tillbaka.:tummenupp

Jag kan lova att om man går och slavar och jobbar för att bygga banan får man motivation att även vilja åka :tummenupp
Om inte annat så för att ge sig själv den belöning man är värd efter att ha fått blåsor i händerna när man går och krattar matjord i regnet...

Evil M

?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
450 Cross
2937840 Jag har känt likadant någon gång men när man väl kommer till banan är allt sådant glömt, du måste helt enkelt tvinga dig själv att åka till träningen. Det kommer du inte ångra när du väl är där.
Tror det är en släng av Motardusdepresionus. Har hört att det kan vara allvarligt, jag känner mer dragningar åt crosshållet just nu :gnissla

Såhär blir det

Kommer bli pissbra. Din MX-träning kommer komma väl till pass

Röda markeringarna visar ungefär hur gruset dras och det blå visar den stora vallen du ser på panoramabilden. Det vikiga är att alla kurvor är klart över 90 grader

Blir det nått mer hopp :yoparty Jobbigt med 180 graders kurvor, blir det fina stora vallar i kurvorna, ala cross vallar? Eller är det rullgrus? Kul med lite ny sträckning hur det än blir.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kom på att info om att vi ska jobba på banan imorron inte spridits till så många som det borde spridits till. Hoff har bokat besiktning av nya sträckningen till nästa vecka så vi har en del att göra...

10.00 som vanligt.

Vissa av oss har ju tänkt köra lite gärde imorron men det kan vi ju ta efteråt tycker jag.

PS Vill nån mig nåt så ring, jag försvinner ett tag nu...

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kom på att info om att vi ska jobba på banan imorron inte spridits till så många som det borde spridits till. Hoff har bokat besiktning av nya sträckningen till nästa vecka så vi har en del att göra...

10.00 som vanligt.

Vissa av oss har ju tänkt köra lite gärde imorron men det kan vi ju ta efteråt tycker jag.

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero

10.00 som vanligt.

Hade inte vetskap om detta och inte lust och inte ork, jobbat 16-17 timmar / dag sen förra måndagen

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Hey, vilka blir med till Gbg dagen före tävlingen? Heldag på banan, äntligen kanske man lär sig hitta runt. :)

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Åhh, jävla axel Blom. Men då är du desto mer taggad till Östersund, där kan inget stoppa dig! :yoparty

Johan, 574.. är det något du glömt berätta? :)

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero

Bandag 1/6 Göteborg på SM banan.>-

--------------------------------------------------------------------------------

Hej
Vill bara informera övriga som inte hjälper till och bygga bana i Göteborg inför SM i Supermoto, att det finns möjlighet att köra på Fredagen 1/6 från kl:09:00-17:00 för 700:-.
Två klasser registrerat och Licens grupp.
OBS! OBS! Detta gäller de som inte ställer upp i en SM klass, Eftersom det är mot reglementet att köra på banan innan tävlingen.
Väl Mött.
MVH Robert Susa
Supermotosektionen Kortedalamotorklubb

Johan, 574.. är det något du glömt berätta? :)

Nää det tror jag inte:tummenupp :tummenupp

Last edited:
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE