här snackar VI motard

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
Jag hade laddat för helgen som va men har dragit på mig flunsa som inte ha gått över än, den här säsongen har inte varit vad jag hade tänkt mej, men jag hoppas det vänder

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Vart? Vart kör ni? Trodde det var stängt i helgen, jag vill också vara med. :)

freddz

Ny medlem
Gick med
17 May 2007
Hoj
Honda cr125
Då har man testat på motard för första gången och de var grymt kul.
Det lär ju bli fler gånger iaf :D

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Då har man testat på motard för första gången och de var grymt kul.
Det lär ju bli fler gånger iaf :D
HÄRLIGT. Välkommen :) :tummenupp

Aha!

Nope, inte än, imorrn kanske, känner mig inte särskilt orolig. :)

Vad hände?

Apropå andra Aprilior.
Hört vad som hände med Gillisson i Göteborg ? Sköt en enkel plugg sa nån?
Liljekvist bytte motor på fredagen före Göteborg och fick knuffa igång den på lö+sö, vad var fel med den?

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Nu ska vi inte göra hönor av fjädrar men som Husabergkille är det väl gärna så att man vill leta fel hos andra för att rättfärdiga sina egna. :)

Helt plötsligt tog min koppling mycket längre in, min tanke är att en mellanskiva kanske slagit sig eller nåt liknande, inget allvarligt alltså, den slirade inte heller så vad vet man, kanske räcker att justera kopplingen men känns bäst kolla efter för säkerhets skull.

Liljekvist vet jag ingenting om, Gillison hade vad jag hört fått ett kraftigt slag på sidokåpan så att en plugg i den släppt. Vad jag hört alltså, inte pratat med honom personligen så uppgifterna är inget att sprida vidare.

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
mej kvittar det vilket märke man åker på, lika tråkigt när hojen pajjar. det är ju dyrt endå utan haveri, sen om aprilia hojarna pajjar är det inte så konstigt, det är en helt ny bike och barnsjukdomarna brukar väl komma som ett brev på posten. tror att dom kommer bli grymma om något eller några år när alla småsaker är fixade, snygga är dom oxå:yoparty

Last edited:

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Nu ska vi inte göra hönor av fjädrar men som Husabergkille är det väl gärna så att man vill leta fel hos andra för att rättfärdiga sina egna. :)

Helt plötsligt tog min koppling mycket längre in, min tanke är att en mellanskiva kanske slagit sig eller nåt liknande, inget allvarligt alltså, den slirade inte heller så vad vet man, kanske räcker att justera kopplingen men känns bäst kolla efter för säkerhets skull.

Liljekvist vet jag ingenting om, Gillison hade vad jag hört fått ett kraftigt slag på sidokåpan så att en plugg i den släppt. Vad jag hört alltså, inte pratat med honom personligen så uppgifterna är inget att sprida vidare.

Nu har du inte förstått. Igen. Tänkte att du som apriliaförespråkare visste vad som hänt. Vad som händer de husor som rasar har jag självfallet järnkoll på redan.

Vad för "plugg" kan lossna av en smäll? Har jag nåt sånt på min hoj månntro?

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
mej kvittar det vilket märke man åker på, lika tråkigt när hojen pajjar. det är ju dyrt endå utan haveri, sen om aprilia hojarna pajjar är det inte så konstigt, det är en helt ny bike och barnsjukdomarna brukar väl komma som ett brev på posten. tror att dom kommer bli grymma om något eller några år när alla småsaker är fixade, snygga är dom oxå:yoparty

De håller bra redan nu, redan från första början egentligen, det viktigaste är att avstrypningen, mappningen och första inställningarna/justeringarna görs rätt och nästan inga handlare verkar ha koll på hur man gör det. Det har varit problemet egentligen, inte många vet så mycket om hojarna och italienarna är inte de bästa på att sprida infon. :) Mina två startmotorer jag gjorde av med förra året tex var en ren mappningsgrej. Skulle nog kunna påstå att allt jag stött på själv varit ägarrelaterat i brist på bättre vetande, men när det inte finns någon att fråga så får man lära sig av sina misstag. :)

Fast i år är vetandet betydligt bättre än förra året.

Nu har du inte förstått. Igen. Tänkte att du som apriliaförespråkare visste vad som hänt. Vad som händer de husor som rasar har jag självfallet järnkoll på redan.

Vad för "plugg" kan lossna av en smäll? Har jag nåt sånt på min hoj månntro?

Hehe trodde du var på häxjakt som vanligt. ;)

Det beror på om du har en oljekanal som går i kåpan, på våra går en oljekanal in mot centrum och när den görs borrar man från sidan och sen pluggar änden, sen lackas allt så man ser inte att skit av pluggen men tydligen sitter det en därunder som kan släppa om man brukar våld, inte hört om det förut men nån ska väl vara den förste(och förhoppningsvis den siste). :)

Last edited:
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...