här snackar VI motard

Stefan

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blå Kronan med dubbla pakethållare
Jag är utan bandage nu men väntar nog ett par veckor till innan jag dyker upp med hojen på banan. Ska undvika belastning så inte senorna spjälkar isär sig runt styngnen.
Får ialf börja jobba på tisdag...

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
Direktrapport från banan, fortfarande pölar och surt i gruset, eftermiddagen har bjudit på temp på ca 23 grader ute på täby plus att jag och erik rakade bort vatten från övergången så det kommer förmodligen va toppen i morgon, asfalten va det pölar på fortfarande och förjävla skitigt in i första böj

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Dagens kast , eller vad säger du Johan:D

och varför blir det så....... jo för att johan sitter hela gruspartiet ink platån:gnissla :)

alltid lika kul med bilder :).. så mycket bilder som togs men jag såg ingen kamera:va :D

johan kolla nu noga på bilderna från 7922 till 7929 och resten oxå.... du MÅSTE STÄLLA DIG UPP:)

Last edited:

Evil M

?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
450 Cross
Fina bilder, alltid kul å se hur man kör. Skit kul dag idag på banan och roligt å se Jimmy med en riktig hoj igen :yoparty

Ska fixa något film klipp från hjälmkameran sen någon gång.

Måste nog fixa hasplåt tror jag, satan vad fjädringen är ihoptryckt och detta är ju bara utför platån, 1meters hopp.

Bifogat

• tn_hasplåt.jpg
    tn_hasplåt.jpg
    66.3 KB · Visningar: 54

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Funderar på och komma och köra imorrn! Vilka tider gäller? Teknis sida verkar nere... Och minns inte riktigt vad som krävs på hojen på träningar, den är lite halvfärdig än så länge. Har t.ex inte borrat för najning och sådant än.

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Funderar på och komma och köra imorrn! Vilka tider gäller? Teknis sida verkar nere... Och minns inte riktigt vad som krävs på hojen på träningar, den är lite halvfärdig än så länge. Har t.ex inte borrat för najning och sådant än.

9-14... du bör ha något under fotpinnarna ialf. sen är det väl igentligen dom vanliga sakerna som krävs... men... ja hehe

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
och varför blir det så....... jo för att johan sitter hela gruspartiet ink platån:gnissla :)

alltid lika kul med bilder :).. så mycket bilder som togs men jag såg ingen kamera:va :D

johan kolla nu noga på bilderna från 7922 till 7929 och resten oxå.... du MÅSTE STÄLLA DIG UPP:)

Jag lovar att stå upp, stog upp i depån i allafall. jag skriver på kalles dator

Hoj enligt reglementet vad gäller najning och uppsamlingskärl m.m. Det teknis kräver utöver det vanliga är puckar på fotpinnarna.

Det har regnat en del ikväll så vi kan inte lova att gruset är öppet, det var så torrt att det dammade idag så förhoppningsvis kan vi åka men i värsta fall blir det bara asfalt.

Måste nog fixa hasplåt tror jag, satan vad fjädringen är ihoptryckt och detta är ju bara utför platån, 1meters hopp.

Vi kollade på film hos kyckling nyss, det ser ut som att du landar hårt i dubbeln med ett hjul på varje sida och att det tar i under. Det var säkert då du pratade om hasplåt...

Last edited:

wheelie82

Gick med
16 Jul 2005
Hoj
Uppsamlingskärl- check
Handtagsskydd i metall- nope
najat-nope
fotpinnepuckar-nope Men om jag lovar att inte vurpa då? :rolleyes:

Shait, får bli parkeringsplatssladdning imorrn då. :huvet

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Uppsamlingskärl- check
Handtagsskydd i metall- nope
najat-nope
fotpinnepuckar-nope Men om jag lovar att inte vurpa då? :rolleyes:

Shait, får bli parkeringsplatssladdning imorrn då. :huvet

Handtagsskydden skall vara heltäckande men jag TROR att man inte säger något om metall eller ej. Kan dock inte svara säkert på det.

Najning och fotpinnepuckar krävs men det är ju lätt att fixa.:tummenupp

wheelie82

Gick med
16 Jul 2005
Hoj
Handtagsskydden skall vara heltäckande men jag TROR att man inte säger något om metall eller ej. Kan dock inte svara säkert på det.

Najning och fotpinnepuckar krävs men det är ju lätt att fixa.:tummenupp

Nä handtagsskydd har jag inga alls för tillfället och najningen blir lite lurig, måste nog ha pelarborr och ett gäng borr i mindre dimension. Inget jag hinner fixa till imorrn tyvärr.
Men det kommer fler helger, blev lite sent påkommet att jag skulle köra bana i helgen. Var tänkt att jag skulle ta upp hojen från gbg till mina föräldrar så det är nära till örebrobanan. Men eftersom hojen har varit på äventyr i ghetton i göteborg och efter det stått hela sommaren på verkstad så är det hela lite försenat.
Fick en körning med lastbil upp hit så det passade perfa o ta med hojen också :tummenupp . Men däremot har jag inte hunnit fixa klart husan.

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
handtagsskydden behöver INTE ha metall inlägg.
och du behöver inte en pelarborr maskin för att göra hålen.. du kan tom borra alla skruvarna på plats:tummenupp

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...