Hej, har inte varit ute på banan på ett tag nu.... är det öppet på tisdagar för träning ? och i så fall vilka tider är det som gäller. Teknis (www.teknismc.se) hemsida funkar inte ! Har jag fel adress ?
Ja, det är öppet. 17-20 eller om det är 17-21. Du har rätt adress men sidan har legat nere i någon vecka nu.
Jag behöver lite expertråd av er.
Jag vet att det inte är mekarforumet men jag tror att jag får det bästa rådet här.
Ventiljustering är något som jag har förstått att man bör göra ofta. I alla fall kolla att det är OK. Så till handling.
Det skall vara 0,12 mm glapp en manualen, dvs en o,10 skall gå lätt in och en 0,15 ska inte gå in.
Logiskt i min värld så roterar jag motorn till jag har det "största" glappet och så mäter jag. Både på insug och sedan på avgas. Men nu verkar det som min hjärna har skurit ihop totalt, för hur jag än mätte så fick jag inte ens in en 0,05 bladmått. varken på insug eller avgas, inte ens efter att ha roterat motorn och mätt i 100 varv (minst). Så jag tittar i vilket läge armen för ventilerna är i högst läge och ställer in enl manual.
Vad händer nu,,,, när jag ska kicka hojen så är den helstum som om ventilerna är helstängda och dekompen som man kan dra in är väldigt lös
Vad har jag missat ????
Tacksam för tips.
http://www.racerxfilms.com/20070705_McGrathSMoto/index.html
Fan va kul det ser ut, tänk om man ändå nångång hade tillgång till en riktig bana att köra på, kan vi inte skita i skiten vi har och se till att få tillbaks gokartbanan istället?
Har inte vi en riktig bana då? Såg inge grus på den där banan, grus är kul!3058594Om någon söker tex 0,12 bladmått så finns det hos Motor Wallin.
När man mäter ska den vara i ÖD och alla vipparmar borde glappa lite. Men jag är ingen motorguru så varför din uppträder som den gör har jag ingen aning om.
http://www.racerxfilms.com/20070705_McGrathSMoto/index.html
Fan va kul det ser ut, tänk om man ändå nångång hade tillgång till en riktig bana att köra på, kan vi inte skita i skiten vi har och se till att få tillbaks gokartbanan istället?
Vi säljer asfalten som finns asdyrt till vägverket eller nått å sen blandar vi Fortuna/Finestrat banorna, tar gobitarna från varje och bekymmret är löst
Annars kan man ju åka till Spanien å gotta sig en månad, sen kör man bara de banor man gillar här hemma, sådär på skoj bara... Länge leve rocky klassen!!
Har inte vi en riktig bana då? Såg inge grus på den där banan, grus är kul!
eller så är man med på det bästa lägret och får den bästa farten
Jaså så det blev en Italienare blom?
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin