här snackar VI motard

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Kyckling skrev:
Ja frågan är ju...
Vi får se om man lyckas ta sig ut på nån motardbana nån gång.

Men att sitta och harva runt på vanlig landsväg med en Husa känns lite fel.
ja igentligen gör det ju det.. svina lite i stan tycker jag iofs är roligt. men är det grus du tycker är roligast så :tummenupp

Mattias650

Örebroare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 Kawasaki Z900
Supermoto skrev:
Nu syns det tydligt hur banan kommer bli. Det ljusgrå är bärlager som ska täckas med asfalt och det bruna är befintligt grus som ska vara grus.

Ser ju riktigt bra ut. Så snart blir det lite lättare för oss stackars småbarnsföräldrar att komma och kolla på Motard! :tummenupp
Bara att köpa ett par mini-Peltor till Elin så kommer vi sen. :)

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Kyckling skrev:
Det har blivit katastrofdåligt med körtid den här sommaren tyvärr.
Erik tjatade ut mig en sväng förra helgen tack och lov.

Avslutade dagen med några varv i den lokala grusgropen och kom fram till att motard nog inte är så jävla fränt egentligen.
Man har nog bra mycket roligare med de knottriga hjulen. :)

Kul att du är med hoj igen. :tummenupp
*DRAR I NÖDBROMSEN*
Klart att det inte är skoj med småhjulen i en grusgrop :kocko
Du kommer fatta vad det handlar om när vi fått på asfalten :fakta
Annars ska jag sätta mig i bunkern och suga på bäverpungen....

Häng med imorron och träna på Sviestad så får du se hur skoj det kan vara :tummenupp

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
Supermoto skrev:
...Klart att det inte är skoj med småhjulen i en grusgrop :kocko

Mjo.. Det var rätt roligt trots småhjulen måste jag nog påstå. :) :)
Men det var inte så skoj på asfalten pga av den totala avsaknaden av hårnålskurvor.
Sen är det ju ingen sport att köra motard på gata. Sporthojarna har ju ingen chans när man väl hittar några snäva kurvor...
Lill-Erkki bara försvann bakåt när det kroknade sig lite... :D

Så slutsatsen för min del får nog bli:
Motard på gata, NEJ!
Motard på bana, JA!
Endurohjul på grusväg, grusgrop, is, eller annat valfritt underlag som går att sladda på. FETJAJJAMÄNNSAN!
:)

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Kyckling skrev:
Mjo.. Det var rätt roligt trots småhjulen måste jag nog påstå. :) :)
Men det var inte så skoj på asfalten pga av den totala avsaknaden av hårnålskurvor.
Sen är det ju ingen sport att köra motard på gata. Sporthojarna har ju ingen chans när man väl hittar några snäva kurvor...
Lill-Erkki bara försvann bakåt när det kroknade sig lite... :D

Så slutsatsen för min del får nog bli:
Motard på gata, NEJ!
Motard på bana, JA!
Endurohjul på grusväg, grusgrop, is, eller annat valfritt underlag som går att sladda på. FETJAJJAMÄNNSAN!
:)
Nu låter det bättre :tummenupp

Det var en viss skillnad mot det här.....
Avslutade dagen med några varv i den lokala grusgropen och kom fram till att motard nog inte är så jävla fränt egentligen

Så man kan tolka detta som att du kommer med på träningen i Linköping imorron!!?!!

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
erik skrev:
Han kommer garanterat få ett telefonsamtal inom kort. :tummenupp
GÖTT MOS :tummenupp

Bra pris tyckte jag det var oxå. Ny plast och tillfixad motor tar man ju gärna :banana

Fråga om det är en FE eller FS. Alltså vilken fjädring hojen har.
Han har ju stora hjul och den har FE-framskärmen så man misstänker ju en hund i flanellen. Det är väl inget som sänker ett köp men kan vara skoj att veta.

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Supermoto skrev:
GÖTT MOS :tummenupp

Bra pris tyckte jag det var oxå. Ny plast och tillfixad motor tar man ju gärna :banana

Fråga om det är en FE eller FS. Alltså vilken fjädring hojen har.
Han har ju stora hjul och den har FE-framskärmen så man misstänker ju en hund i flanellen. Det är väl inget som sänker ett köp men kan vara skoj att veta.

Det står ju fs i annonsen men jag reagerade också på skärmen. Får helt enkelt fråga...

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Den här kartan är bara till för att jag ska kunna länka till nåt som visar var banan ligger i min signatur...

Bifogat

• Tredingskullen.jpg
    Tredingskullen.jpg
    107.7 KB · Visningar: 933

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
Supermoto skrev:
Nu låter det bättre :tummenupp

Det var en viss skillnad mot det här.....
Avslutade dagen med några varv i den lokala grusgropen och kom fram till att motard nog inte är så jävla fränt egentligen

Så man kan tolka detta som att du kommer med på träningen i Linköping imorron!!?!!

Man kan tolka hur man vill men sanningen är att jag tyvärr inte har möjlighet att medverka på något sådant. :huvet :död :(
Det som däremot kommer hända är att jag kränger av dubbdäcken och plockar dit crossdäcken istället.
Sen ska jag fräsa sönder varenda jävla grusväg jag kommer åt. :banana
(Har köp nya fina crosskläder som får Ronald McDonald att se välklädd ut) :D

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kyckling skrev:
Man kan tolka hur man vill men sanningen är att jag tyvärr inte har möjlighet att medverka på något sådant. :huvet :död :(
Det som däremot kommer hända är att jag kränger av dubbdäcken och plockar dit crossdäcken istället.
Sen ska jag fräsa sönder varenda jävla grusväg jag kommer åt. :banana
(Har köp nya fina crosskläder som får Ronald McDonald att se välklädd ut) :D
Vaddå inte möjlighet?????
200:- kostar en träning om du inte anmält dig till nästkommande tävling. Transport är väl inte att betrakta som ett problem!? Om det skulle vara det så hjälper jag dig så klart!!!

Jag orkar fan inte kränga dubbdäck :död Får nog köpa en omgång storhjul till och låta knottrissarna sitta året om....

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mattias650 skrev:
Småbarn kanske??? :rullandeu :D
Det där har vi ju redan gått igenom....

Småbarn != total avskärmning från världen :mattias

Peter som vann sista rejset har en dotter (~) som är mindre än ett år t.ex :fakta
Hon hejade fram sin pappa iförd ett par Peltor Kids. (det kanske var det som gjorde att han vann, den fan :va)

Tengil

PENNYBRIDGERIDERS
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
TL1000s -97
erik skrev:
Va? Jag trodde dom skötte sig själva... :D

När dom föds är dom väldigt sårbara men efter 20min när mamman slickat dom rena, kan dom springa nästan lika fort som sina föräldrar... :mattias

Nej just... det var Gnuer :rolleyes:

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Är det nån som är sugen på en tisdagstripp med fika just idag så är ju Sviestad ett mål att rekomendera.....

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Supermoto skrev:
Det där har vi ju redan gått igenom....

Småbarn != total avskärmning från världen :mattias

Peter som vann sista rejset har en dotter (~) som är mindre än ett år t.ex :fakta
Hon hejade fram sin pappa iförd ett par Peltor Kids. (det kanske var det som gjorde att han vann, den fan :va)
och det där har vi oxå snackat om.. efter som vi är några som har barn och desutom suttit i din sitts tidigare så vet vi hur det funkar åt båda hållen.. men det vet inte du :)

klart slut.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...