här snackar VI motard

Tengil

PENNYBRIDGERIDERS
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
TL1000s -97
Var kul att kolla in fartdemonerna!
Vissa var riktigt snabba. Andra skulle jag kanske med lite träning...

Jaja, skulle säkert gå ganska bra att ta TLen på en sväng på asfaltsvingan.
Jocke, vad säger era regler om det?

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Tengil skrev:

jag säger köp en motard för fan :4skrika

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Tengil skrev:

Rent reglementsmässigt är din hoj inte en motard (för stor motor) så det går inte för tillfället. Men planerna är ju att köra liknande Rörken så småningom, troligen till våren.

Måste bara, väldigt nöjd (nästan stolt på nåt vis), visa en bild från igår...

Bifogat

• RejsÅsa.jpg
    RejsÅsa.jpg
    100.2 KB · Visningar: 57
Last edited:

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
blom skrev:
skulle vara trevligt att få se lite fler bilder och inte bara grus då
Snacka med erik...
Det finns ju redan en del sånna iofs.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
mmm nu börjar det se mysigt ut :tungan

sen funderade jag på en sak till.. varför är träningspriserna så satans jävla höga :confused: .. finns säkert och förmodligen själ till det, är det för att banan är ny och det behöver komma in flis? (då borde ju priset sänkas sen isåf eller?.. det jag kollar imot nu är vad det tex kostar att träna cross.. förklara gärna :)

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
blom skrev:
mmm nu börjar det se mysigt ut :tungan

sen funderade jag på en sak till.. varför är träningspriserna så satans jävla höga :confused: .. finns säkert och förmodligen själ till det, är det för att banan är ny och det behöver komma in flis? (då borde ju priset sänkas sen isåf eller?.. det jag kollar imot nu är vad det tex kostar att träna cross.. förklara gärna :)
De är inte alls höga om man tittar på vad det kostar att träna RR. Men de är höga om man jämför med MX, som du säger. Men det här är varken det ena eller det andra utan nånting mitt emellan.
Du kan ju gissa hur mkt det kostar att bygga och sen underhålla Gelleråsen, Täby MX-bana och vår bana. Tre olika nivåer -> tre olika träningskostnader. Så enkelt är det. Jämför även gärna med vad andra anläggningar tar för motardträningar...
Om vi inte hade massa skulder på banan :)huvet) så hade priserna definitivt varit lägre. Priserna kommer troligen inte sänkas eftersom våra planer är att bygga ut banan så fort det går och det kostar oxå skitmycket pengar. Men om man är medlem i klubben blir det billigare och köper du träningskort blir det ännu billigare och köper du en andel i banan blir det ytterliggare ännu billigare att träna :tummenupp

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
ja fast att underhålla täby crossbana lär ju iof knappas vara billigt.. kommer inte ihåg några priser nu.. men att träna kostar nog runt 60kr gången skulle jag tro.. ja det var bara lite funderingar. men vad går tex ett träningskort på då? för om jag fattat saken rätt så ligger träningspriset på 150kr gången/medlem och 200 icke.. rätt eller fel? blir ju en jäkla massa pengar i veckan :brinnerup 300 för träning + soppa mm fan en 500 ing nästan. men som sagt finns det möjligheter så tar man ju dom :)
sen vore det trevligt tycker jag om inte du kan hålla en supermotard kväll och försöka inviga fler åkare :) eller det kanske redan är på G eller? oxå bara en fundering :)

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
blom skrev:
ja fast att underhålla täby crossbana lär ju iof knappas vara billigt.. kommer inte ihåg några priser nu.. men att träna kostar nog runt 60kr gången skulle jag tro.. ja det var bara lite funderingar. men vad går tex ett träningskort på då? för om jag fattat saken rätt så ligger träningspriset på 150kr gången/medlem och 200 icke.. rätt eller fel? blir ju en jäkla massa pengar i veckan :brinnerup 300 för träning + soppa mm fan en 500 ing nästan. men som sagt finns det möjligheter så tar man ju dom :)
sen vore det trevligt tycker jag om inte du kan hålla en supermotard kväll och försöka inviga fler åkare :) eller det kanske redan är på G eller? oxå bara en fundering :)
Klart det inte är billigt med crossbanan men det är trots allt "bara" en massa grus som ska skyfflas fram och tillbaka. Asfalt är en helt annan grej. Det blir även billigare eftersom det är så gigantiskt många fler som kör cross. Samma summa -> mindre per person.

Träningskort gör att du kör gratis hela året. Kommer kosta kanske 2lök, men det får vi se till nästa år. Jag har på två träningar kört upp nästan en hel tank så det är ingen stor kostnad.

Ska ta upp med klubben om man kan ordna en "prova på"-kväll nån gång. Annars är det ju bara att dyka upp en vanlig träning, lösa medlemsskap (och betala träningsavgiften) och låna min hoj och ge sig ut :tummenupp
Låter dyrt kanske men jämför med vad SJU minuter på crosscart- eller gocartbanan kostar...
Det går nog att ordna en "prova-på"-rabatt oxå. Ska kolla det...
Bra idé f.ö :tummenupp

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
ja men vafan då blir kag medlem och provar på din hoj varje vecka :tungan nädå men jag vet att tex ÖMK körde sådana kvällar med cross åkning ibland och det invaggar ju lite folk i sporten :)
ja 2lök låter ju som ett bra pris tycker jag., och som det verkar nu så kan jag nog fan inte hålla mig borta längre :3freak .. tittar på min dotter och tänker , ja klart vi ska köra motard :yoparty

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
blom skrev:
ja men vafan då blir kag medlem och provar på din hoj varje vecka :tungan
mmmm, visst :arsele ;)

blom skrev:
nädå men jag vet att tex ÖMK körde sådana kvällar med cross åkning ibland och det invaggar ju lite folk i sporten :)
ja 2lök låter ju som ett bra pris tycker jag., och som det verkar nu så kan jag nog fan inte hålla mig borta längre :3freak .. tittar på min dotter och tänker , ja klart vi ska köra motard :yoparty
SKa verkligen föröska få till det. Men frågan är ju hur man sen sprider sån information :va

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Supermoto skrev:
mmmm, visst :arsele ;)

SKa verkligen föröska få till det. Men frågan är ju hur man sen sprider sån information :va
örebroaren. kuriren, allehanda, sporthoj.com, pennybridgeriders.com, enduromx osv osv osv.. :)

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
blom skrev:
örebroaren. kuriren, allehanda, sporthoj.com, pennybridgeriders.com, enduromx osv osv osv.. :)
mmm iofs...
men jag vet inte om det är läge att göra en så stor grej av det. Bättre att ni får komma ut. Det kan man iofs börja med och se hur det går. Ingen jätteidé att köra stora grejer redan i år.

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Supermoto skrev:
mmm iofs...
men jag vet inte om det är läge att göra en så stor grej av det. Bättre att ni får komma ut. Det kan man iofs börja med och se hur det går. Ingen jätteidé att köra stora grejer redan i år.
nä i r kan det väl kanske kvitta :) jag tänkte ialf komma ut på tisdag och kolla och känna på raceluften lite. har inte varit där sen i sommras nu.. börjar bli dax :tungan

Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen