här snackar VI motard

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
erik skrev:
Behövs inte, jag kör ifrån dig på grus ändå...
:D

dekalerna kan man ju vara utan, lossnar säkert första gången man tvättar ändå...

det vet du inget om, bara för du åker husa 650 är du inte everts

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Supermoto skrev:
Jäkligt dyr, men troligen rätt påkostad oxå. Om det är värt pengarna? Skulle inte tro det. Han har ju knappt gjort annat än gnällt över att hojen inte varit konkurrenskraftig i SM. Tänk på innan du skaffar en liten 2T att det är bara små banor de kan vara bättre på. Så fort det går lite fortare är man troligen stekt.

Inget som du missade. Dyk upp så tidigt du kan på lördag, såklart en bit före 10, så blir det bra :tummenupp
japp jag kommer så fort jag kan.. mellan 08,00 och 09,00 skulle jag tro :)

japp en 2t funkar förmodligen som du säher bäst på småbanor.. täby kanske :) vet ju inte hur hårt jag ska sattsa heller.. men om jag nu bara ska köra för skojskull så blir det nog en sådan ja eller liknande :)

raukroland

-3,1
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Såld
crashtestdummy skrev:
3700 jag ska byta i vinter, mest för syns skull. :rolleyes:
jag har hittat en toppkåpa till den för en tusenlapp, resten lagar jag nog upp. men först ska jag se om motorn vill gå innan jag börjar.
:död
Hur gör du med ramen och den fina gaffelvinkeln?

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
crashtestdummy skrev:
jag tror ramen klarat sig. gaffeln har tom tryckt ur sig fett vilket tyder på att det blivit lite trångt i gaffelinfästningen.
Om gaffeln trycker ur sig FETT så har du helt andra problem.......

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
blom skrev:
erik ska du ha crosshjul oxå eller? eller blir det 17 crossdäck som vi nsnackade om :tungan

17" crossdäck var mest flumsnack... det är säkert sämre på alla sätt och vis jämfört med större men å andra sidan slipper jag köpa nya fälgar. tyvärr är det fler saker än hojåkat som kostar pengar så fälgar får inte kosta för mycket för att det ska bli affär.

Finns det någon som vet, Mario kanske? Är 17" cross/isdäck dåligt, sämre eller rent utav katastrofalt.

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
erik skrev:
17" crossdäck var mest flumsnack... det är säkert sämre på alla sätt och vis jämfört med större men å andra sidan slipper jag köpa nya fälgar. tyvärr är det fler saker än hojåkat som kostar pengar så fälgar får inte kosta för mycket för att det ska bli affär.

Finns det någon som vet, Mario kanske? Är 17" cross/isdäck dåligt, sämre eller rent utav katastrofalt.

fanns tråd om det och det va tydligen ingen höjdare, vad får det kosta??

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
TERMINATOR skrev:
fanns tråd om det och det va tydligen ingen höjdare, vad får det kosta??

svårt att säga nån gräns... dock är nytt uteslutet men hittar du beg. till bra pris är det din skyldighet att hojta till

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
erik skrev:
Aldrig hört talas om.
Skulle tippa på skräp, rent skräp och inget annat än skräp. Om det öht finns.

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
Supermoto skrev:
Aldrig hört talas om.
Skulle tippa på skräp, rent skräp och inget annat än skräp. Om det öht finns.
Det både finns och används. Huruvida det är bra, mindre bra, dåligt eller rent klappkass ska jag låta vara osagt.

Bilden är tagen på Bukkerittet 2003 i Norge

Bifogat

• galleri40_6_07.jpeg
    galleri40_6_07.jpeg
    55.5 KB · Visningar: 51
Last edited:

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
TERMINATOR skrev:
fast det fär är inte rena cross däck utan mer gatåkagrusvägs däck, satt något sånt på min hoj när jag köpte den
Det enda de där däcken har gemensamt med dina MT60 är att de är 17tum och gjorda av gummi.
Det är crossdäck även om mönstret ser grunt ut på bilden.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TERMINATOR skrev:
fast det fär är inte rena cross däck utan mer gatåkagrusvägs däck, satt något sånt på min hoj när jag köpte den

typ http://www.comi.se/images/dack/14.jpg
D903 ser ju faktiskt ut att ha ett (o)vettigt mönster och finnas i 17". Aldrig hört talas om faktiskt.

Det på bilden skulle ju aldrig jag kalla för ett crossdäck. Snarare ett allrounddäck om det inte är hemmaskuret.

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
FYFANNNNNNNNNNNNNNNNNNNN VA roligt, nu har jag varit ute och kört grusvägar lite stigar mm, det va så kul så jag flinade hela tiden, skönt att prova hojen ordentligt, blir nog att dreva om den lite men inte mycket, och helvete va svårt det va att växla med nya crossstövlar dom är ju så hådra och stora. jaja nu ska jag ut och spola av den lite från all lera

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
Supermoto skrev:
Om gaffeln trycker ur sig FETT så har du helt andra problem.......
du får ju läsa vad jag menar och inte vad jag skriver.
där gaffeln är infäst i ramen alltså. kan det heta ramhuvud?? Där styrlagren sitter har det tryckts ut fett av smällen. :3freak

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...