här snackar VI motard

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Jag ska bort ett par timmar nu men om det inte regnar sen så tar jag en tur.

TERMINATOR skrev:
jag skiter i det, om någon kan följa med i morrn så tänkte jag åka en sväng, tid kan vi bestämma i morrn

Då kan inte jag

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Solen kom fram så jag ock kyckling tog en sväng på närmare 10 mil varav endast 3 asfalt. Flöt på bra utan större missöden, dock har kycklot grova däck som sprätter duktig med grus. På ett parti med ganska grovt grus (småsten) körde han om mig varpå jag fick en riktig dusch av stenar. Blåmärken, märke i hjälmen och krossat lyktglas blev resultatet av den omkörningen. Jävlars vad det gjorde ont. Bortsett från det så var det kul som fan, finns ganska mycket grus i Kilsbergen.

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
erik skrev:
...jag fick en riktig dusch av stenar. Blåmärken, märke i hjälmen och krossat lyktglas blev resultatet av den omkörningen. Jävlars vad det gjorde ont...

:cdevil
Evil som fan.

Om du hade tagit det lite lugnt på nån raksträcka nån gång så hade jag kunnat gjort en civiliserad passering.
Men nu körde du apsakta i kurvorna där det inte gick att köra om och stummgasade på rakorn. :D

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Kyckling skrev:
:cdevil
Evil som fan.

Om du hade tagit det lite lugnt på nån raksträcka nån gång så hade jag kunnat gjort en civiliserad passering.
Men nu körde du apsakta i kurvorna där det inte gick att köra om och stummgasade på rakorn. :D

Lätt för dig att säga som inte har slitna gatdäck på hojen...

Satte in soppapengar på ditt konto nyss.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Jag har hjälpt till att bygga en motard av en CR500motor i en 250-ram ikväll :)

Undrar om man kan starta en "RR-killar goes motard"-cup??

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
anol70 skrev:
imorgon är det sista turen med hojen för säsongen... tar en omväg till mina päron, där jag ska vinterförvara den... :(
det är ingen som pratar med sporthojsåkare längre alla har konverterat till ghaymotard.. eller montard heter det väl? :D

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
crashtestdummy skrev:
det är ingen som pratar med sporthojsåkare längre alla har konverterat till ghaymotard.. eller montard heter det väl? :D
Hmm... Undrar om jag skulle byta ut ALL plast på min hoj till sprillans ny original. Bara för att det är så kul? Det kostar ju inte så mycket. Typ 2600:- exkl. tank.

Förresten... Behövde inte du ny plast till din hoj? Undrar vad den kostar? :arsele :D

Okej, lite elakt kanske... MEN DET BJUDER JAG PÅ! :tummenupp :)

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
Kyckling skrev:
Hmm... Undrar om jag skulle byta ut ALL plast på min hoj till sprillans ny original. Bara för att det är så kul? Det kostar ju inte så mycket. Typ 2600:- exkl. tank.

Förresten... Behövde inte du ny plast till din hoj? Undrar vad den kostar? :arsele :D

bakpartit till min hoj kostar 190 spänn ink moms :hihi :hihitänkte köpa en för skoj skull :hihi :hihi

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Kyckling skrev:

Bara för att visa att allt inte är JÄTTEFINT guld och JÄTTERGÖNA skogar måste man ju påpeka att dekalerna fortfarande är det dyra. Säkert minst tusen spänn till för alla dekalerna :död :)

Ska du köpa nytt så kolla på originalsponsordekalkitten som finns. Kostar en knapp tusing tror jag komplett. Ser rätt fräckt ut. Även Bull racing är lite coola, säljs av Why stickers men jag tror M&F har ett par kit hemma.

Originalkit - blå
80008190100_BlueDecals.sized.jpg

Originalkit - svart
80008190000_BlackDecals.sized.jpg

Last edited:

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
TERMINATOR skrev:

Behövs inte, jag kör ifrån dig på grus ändå...
:D

Supermoto skrev:
Bara för att visa att allt inte är JÄTTEFINT guld och JÄTTERGÖNA skogar måste man ju påpeka att dekalerna fortfarande är det dyra. Säkert minst tusen spänn till för alla dekalerna :död :)

dekalerna kan man ju vara utan, lossnar säkert första gången man tvättar ändå...

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
Kyckling skrev:

3700 jag ska byta i vinter, mest för syns skull. :rolleyes:
jag har hittat en toppkåpa till den för en tusenlapp, resten lagar jag nog upp. men först ska jag se om motorn vill gå innan jag börjar.
:död

Last edited:

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ramlade över lite bilder från ett Rejs i Reno nu i helgen. Täntke bara visa de coolaste...

DSC00361_001.sized.jpg

DSC00376.sized.jpg

DSC00375.sized.jpg

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
blom skrev:
fy fan vilken frän tävligt :tungan
Fatta så coolt med en stor platå mitt på stortorget :hoppa :yoparty

Hojtips till boliblompa. Du ville ju ha en liten 2T. Den här tog sin förare till en andraplats i SM i år. Borde väl duga....

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Supermoto skrev:
Fatta så coolt med en stor platå mitt på stortorget :hoppa :yoparty

Hojtips till boliblompa. Du ville ju ha en liten 2T. Den här tog sin förare till en andraplats i SM i år. Borde väl duga....
:tungan :yoparty men det var ett as att vara dyr.... fan ja det borde ju funka perfekt då med en 250 2t :yoparty

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
blom skrev:
:tungan :yoparty men det var ett as att vara dyr.... fan ja det borde ju funka perfekt då med en 250 2t :yoparty
Jäkligt dyr, men troligen rätt påkostad oxå. Om det är värt pengarna? Skulle inte tro det. Han har ju knappt gjort annat än gnällt över att hojen inte varit konkurrenskraftig i SM. Tänk på innan du skaffar en liten 2T att det är bara små banor de kan vara bättre på. Så fort det går lite fortare är man troligen stekt.

blom skrev:
mario.. vad sas på mötet igår föresten? något jag bör veta? vilka tider gäller osv?
Inget som du missade. Dyk upp så tidigt du kan på lördag, såklart en bit före 10, så blir det bra :tummenupp

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...