här snackar VI motard

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
TERMINATOR skrev:
FYFANNNNNNNNNNNNNNNNNNNN VA roligt, nu har jag varit ute och kört grusvägar lite stigar mm, det va så kul så jag flinade hela tiden, skönt att prova hojen ordentligt, blir nog att dreva om den lite men inte mycket, och helvete va svårt det va att växla med nya crossstövlar dom är ju så hådra och stora. jaja nu ska jag ut och spola av den lite från all lera

Crosstövlar är en vanesak, går inte att jämföra med vanliga stövlar men man blir van ganska fort.

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
TERMINATOR skrev:
nu har fan i mej ont i hela kroppen

Som det ska vara efter en rejäl åktur. Sitter och kollar lite kartor inför helgen, Villingsberg känns mest intressant och området bakom Tisaren kommer god tvåa. Den senare alternativet innebär att hojarna tas på kärra.

Fast innan det blir någon mer åktur måste jag hinna serva hojen, borde kunna ordna det i morgon med lite tur.

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
Jag har köpt plexi nu och ska fixa ett skydd till framlycktan i morrn.

jag åkte på fina grusvägar i dag med motardhjul och jag måste säga att jag hade fäste över förväntan, först när man kom ut i mittsträngen som baken började jazza

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
TERMINATOR skrev:
Jag har köpt plexi nu och ska fixa ett skydd till framlycktan i morrn.

jag åkte på fina grusvägar i dag med motardhjul och jag måste säga att jag hade fäste över förväntan, först när man kom ut i mittsträngen som baken började jazza

Kör man på det tillplattade underlaget går det att åka väldigt fort, dock släpper det väldigt fort när man kommer ut i det lösa gruset...

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
erik skrev:
Kör man på det tillplattade underlaget går det att åka väldigt fort, dock släpper det väldigt fort när man kommer ut i det lösa gruset...

jo sant, men kul va det :tummenupp , ska ut i morrn med, men då till en grusgrop i garphyttan

Last edited:

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
TERMINATOR skrev:
jo sant, men kul va det :tummenupp , ska ut i morrn med, men då till en grusgrop i garphyttan
Ta det nu det lilla lugna när du är själv ute.
Inte så kul att bli liggande nån stans i obygden när man är själv.
Det kan ju ta ett tag innan nån kommer förbi och hittar dig.

Men öva på du så kan du ju visa oss andra klåpare hur det ska gå till sen. :tummenupp

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
Kyckling skrev:
Ta det nu det lilla lugna när du är själv ute.
Inte så kul att bli liggande nån stans i obygden när man är själv.
Det kan ju ta ett tag innan nån kommer förbi och hittar dig.

Men öva på du så kan du ju visa oss andra klåpare hur det ska gå till sen. :tummenupp

men om du följer med så slipper jag åka själv :hihi :hihi

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Då var husan nyservad igen, inget skrot i oljen eller silen. Handtagsskydden passade givetvis inte... blev lovad att de skulla passa på grövre styren eftersom det fanns kit för både smala och tjocka styren i paketet men husan har visst ännu grövre styre. Längre skruv (och kanske lite filande) kommer lösa problemet men det är ju lite surt att behöva modifiera nya delar för att de ska passa. Hann inte göra mer idag så timräknaren kommer väl på plats nästa gång jag mekar.

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
erik skrev:
Då var husan nyservad igen, inget skrot i oljen eller silen. Handtagsskydden passade givetvis inte... blev lovad att de skulla passa på grövre styren eftersom det fanns kit för både smala och tjocka styren i paketet men husan har visst ännu grövre styre. Längre skruv (och kanske lite filande) kommer lösa problemet men det är ju lite surt att behöva modifiera nya delar för att de ska passa. Hann inte göra mer idag så timräknaren kommer väl på plats nästa gång jag mekar.

då kan du låna min pannlampa så du ser något, tur man inte är mörkrädd

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...