här snackar VI motard

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
Supermoto skrev:
Men skadorna hade kunnat minskas en hel del :7peta :)
jag hade skateboardhjul så det hjälper nog föga vid highsiders, kanske vid lowsiders. men motorkåpan hade nog rykt även då. det som åsamkade mest skador på min hoj var det avbärarräcke som sa sista ordet.

Bifogat

• räcke.JPG
    räcke.JPG
    68.6 KB · Visningar: 41

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
crashtestdummy skrev:
jag hade skateboardhjul så det hjälper nog föga vid highsiders, kanske vid lowsiders. men motorkåpan hade nog rykt även då. det som åsamkade mest skador på min hoj var det avbärarräcke som sa sista ordet.
Du får skaffa JÄVLIGT stora skatehjul för att klara ett avbärarräcke :crash

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Skär helt enkelt bort slitbanan och limma på sidan :tummenupp

Evil M

?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
450 Cross
Supermoto skrev:
Vad sägs om den här idén om hur min kan se ut nästa år????
Det är en salig blandning av plast från olika år...

Det som enkelt går att variera är
gaffelbensskydd - blå, svarta
framskärm - gul, blå, svart
numerplatta fram - gul, blå, svart
(kylarvingar - blå)
tank - gul, blå
sadel - gul, blå, svart
bakskärm - gul, blå, svart
ramkskydden - blå, svart

Det som är styrt är svarta siffror på gul botten så gul bakskärm förenklar ju en del men är inte ett tvång.
Kör med vilken plast du vill så länge du inte kör med -01 stuket :7peta

För det ska jag ha på min har jag tänkt. Blåa motard skärmen fram, blå cross platta, blå plast på tanken, -01 sadel, kanske blå bakskärm eller annars tar jag min nya gula jag har hemma.

Btw, varför den nya tanken?

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
Evil M skrev:
Tror inte Supermoto kommer köpa sig en 06a om inte han får ett pris som ligger långt under nypris. Eller har jag fel kanske :confused:
Näe, jag vet inte. Han har pratat om -06'an med dreglet rinnande runt hakan. Och nu när det började snackas om hur han skulle färga upp hojen baserat runt en 06-tank så utgick jag från att det var byte på G.

Men det är säkert fel. :brinnerup

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Oj vad fina spekulationer :)

Det enda jag skulle vilja ändra på hojen "körupplevelsemässig" är att få tanken lite smalare. Detta löses antingen genom att skaffa en italienk alu-tank eller köpa tank från en 06a. Så då tänkte jag göra ett lite ovanlgit val och ta den gula endurotanken istället för den mörkblå som sitter på motarderna. Tyvärr är inte nya tanken lika smal som alutanken så det kanske blir den ändå. OM det nu blir nåt alls, det är ju inte direkt gratis....

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
Supermoto skrev:
Oj vad fina spekulationer :)

Det enda jag skulle vilja ändra på hojen "körupplevelsemässig" är att få tanken lite smalare. Detta löses antingen genom att skaffa en italienk alu-tank eller köpa tank från en 06a. Så då tänkte jag göra ett lite ovanlgit val och ta den gula endurotanken istället för den mörkblå som sitter på motarderna. Tyvärr är inte nya tanken lika smal som alutanken så det kanske blir den ändå. OM det nu blir nåt alls, det är ju inte direkt gratis....
Men köp en sån där "Extratank att sätta under sadeln där mitt batteri sitter" så kan du ta bort tanken helt och hållet. :tummenupp
(Kylarvingarna kan man alltid lösa på nåt sätt).

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kyckling skrev:
Men köp en sån där "Extratank att sätta under sadeln där mitt batteri sitter" så kan du ta bort tanken helt och hållet. :tummenupp
(Kylarvingarna kan man alltid lösa på nåt sätt).
Tanken (HÖHÖ) har faktiskt slagit mig att man skulle göra om tanken till bara en dummy och använda den lilla extratanken. Man skulle på så vis även öka lufttillförseln rätt rejält och få något lägre tyngdpunkt.

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!