Härmed avlivas ev tveksamheter ang Biltemas Racingolja och dess kvalitét!

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
LL-oljan är precis som Dr.B skriver, en marknadssyrning. Hade motor/biltillverkare själva fått "regera" hade det sett ut på ett annat vis.
Samma sak med dessa oerhört populära "lågfriktionsmotorer"...

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Våfflan (S80, 2,4 170) rullar på biltemas 5-40 helsyntet, nada problems. :) Husan får 10-40 racesynteten nu, men det skall inhandlas en dunk 15-50 sbk från lokala okmacken vad det lider, det behövs bytas i Millen, så då får det nog bli sådan i även Husan.

/J

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Gsx1100es ++
Sedan lärde jag mig av äldre kollegor att göra en insats genom att klippa till ett band av vanligt papper, så att insida mantlades av ett varv papper. Då var det ännu snabbare att rengöra cyklonfiltren. Bara att dra loss pappershylsan med sotet på.

/J

Scania hade en engångsinsats som skulle sättas i centrifugen. Sen var det bra att byta enligt ditt recept ovan. Men det var väl för jobbigt att gå till förrådet och hämta en ny vid service:näsblod.

/Ingvar

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Jag skriver inte att folk SKA göra si eller så, jag försöker (försökte) bara sammanställa fler variabler för folks egna beslutsfattande.
Som jag då tycker ska basera sig på kunskap. Oavsett om det gäller val av olja eller någon annan konsumentprodukt.

Det blir ofta lite väl svårt för många när man ska bolla med flera parametrar .... :D
Då blir de gärna lite gnälliga ... var inte ledsen :krama

Scinner

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2008
Hoj
Blade -98
Faktan har jag fått av "kemist gubben" som vi kallar han på jobbet som brukar komma förbi lite då och då så brukar snacka med han ibland och han kan nog mer om olja än vad nån annan här på forumet kan.
Men det är upp till var och än att tro på det jag säger mig kvittar det vad ni andra tror..

Och ang det som står på flaskan, hur mycke kan man lite på det igentligen?
Ja menar helsyntet olja har vi inte äns i europa men endå säljs det på varje mack är inte det märkligt?

Det här inlägget är bara såååå klockrent!

"fått av 'kemist gubben' som kommer förbi lite då och då"

Helt underbart :D

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras