Härmed avlivas ev tveksamheter ang Biltemas Racingolja och dess kvalitét!

LL-oljan är precis som Dr.B skriver, en marknadssyrning. Hade motor/biltillverkare själva fått "regera" hade det sett ut på ett annat vis.
Samma sak med dessa oerhört populära "lågfriktionsmotorer"...

Våfflan (S80, 2,4 170) rullar på biltemas 5-40 helsyntet, nada problems. :) Husan får 10-40 racesynteten nu, men det skall inhandlas en dunk 15-50 sbk från lokala okmacken vad det lider, det behövs bytas i Millen, så då får det nog bli sådan i även Husan.

/J

Sedan lärde jag mig av äldre kollegor att göra en insats genom att klippa till ett band av vanligt papper, så att insida mantlades av ett varv papper. Då var det ännu snabbare att rengöra cyklonfiltren. Bara att dra loss pappershylsan med sotet på.

/J

Scania hade en engångsinsats som skulle sättas i centrifugen. Sen var det bra att byta enligt ditt recept ovan. Men det var väl för jobbigt att gå till förrådet och hämta en ny vid service:näsblod.

/Ingvar

Jag skriver inte att folk SKA göra si eller så, jag försöker (försökte) bara sammanställa fler variabler för folks egna beslutsfattande.
Som jag då tycker ska basera sig på kunskap. Oavsett om det gäller val av olja eller någon annan konsumentprodukt.

Det blir ofta lite väl svårt för många när man ska bolla med flera parametrar .... :D
Då blir de gärna lite gnälliga ... var inte ledsen :krama

Faktan har jag fått av "kemist gubben" som vi kallar han på jobbet som brukar komma förbi lite då och då så brukar snacka med han ibland och han kan nog mer om olja än vad nån annan här på forumet kan.
Men det är upp till var och än att tro på det jag säger mig kvittar det vad ni andra tror..

Och ang det som står på flaskan, hur mycke kan man lite på det igentligen?
Ja menar helsyntet olja har vi inte äns i europa men endå säljs det på varje mack är inte det märkligt?

Det här inlägget är bara såååå klockrent!

"fått av 'kemist gubben' som kommer förbi lite då och då"

Helt underbart :D

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back