Jämför det med vilken minibuss som helst, det finns ganska många fler minibussar och det tar 2 grabbar 30 sekunder att lasta in en hoj som inte är fastkedjad.
Det är sällan jag ser försäkringbolagen fråga efter 2 olika lås på bilen, vilket är någorlunda standard att fråga efter på alla hojar.
Hittar ingen exakt siffra mer är 1618 motorcyklar under första 6 månaderna. Skadegörelse/försök till stöld okänt. Vad som räknas som motorcykel vet jag ej, men förmodar att
crossar etc är inräknat i polisrapporterna. Dock är mopeder inte med i antalet. Mörkertalet för bedrägeri är tyvärr svårt att veta.
Hur många motorcyklar är utrustade med tex larm?
Äger man tex en motard som har urusel säkerhet mot stöld så borde ett larm vara första tillbehöret som införskaffas (om batteri finns). En kätting tar 15s att bli av med om rätt verktyg används. Men vilket av dessa är det som används? Hur många blir stulna i det trygga förvaret med lås etc där tjuvarna tryggt kan stjäla hojen, och hur många blir stulna på gatan?
För personbilar ligger siffran mellan 27-28.000 stulna fordon. Antalet inbrott/försök till stöld på ~75.000 fordon. Mörkertalet för bedrägeri är även här svårt att veta.
Bilar har redan 2 olika lås. Ett stort antal bilar har immo/larm.
ang varför man skall avsätta platser för hojar gratis är helt enkelt för att man vill minska trängseln i stadskärnan och därmed ser till att folk premieras för att använda ett fordon som tar mindre plats.
jag har inga barn så jag har inte något som jag behöver se till har mat osv.
och sist men inte minst du är ett troll och snackar precis lika mycket skit som alla andra troll och nu har jag matat dig färdigt.
Jag kan hålla med dig här. Bidrar man till en förbättring så ska det belönas. Precis som miljöklassade fordon haft möjligheten till parkeringsfördelar, där plats har funnits! Vi i Göteborg har ett stort antal avgiftsfria parkeringsplatser för motorcyklar/EU-mopeder, när plats finns. Är platserna upptagna så är det vanlig parkering som gäller med betalning. Kommunen har välkomnat förslag på ytor som kan användas till just avgiftsfria parkeringar för just motorcyklar/EU-mopeder. Men att bestämma att motorcyklar ska vara helt avgiftsfria för att dom tar mindre plats håller inte. Då skulle en Smart ha en taxa och en skåpbil en annan taxa. Och hur går man tillväga med en motorcyklist som inte parkerar för att ta så lite plats som möjligt utan parkerar så att 1 ½ parkeringsplats tas upp?
Även om du inte har barn, hur skulle du lösa så att du har mat varje dag om du inte har någon inkomst?
Troll, kalla det vad du vill... Jag tycker det är roligt att se vad andra tycker och tänker. Och att provocera lite behöver man göra för att skapa en reaktion. Har man en uppfattning om något, men inte har en grund till varför man har den, mer än att alla andra delar den, vilket i sin tur grundar sig på att alla andra har den, så är det inte ofta någon tänker och funderar varför dom tycker så innan dom skriver sitt fåordiga inlägg.
Hur ofta ser du en debatt på SH?
Om någon inte delar samma uppfattning så besvaras inte frågan, för att i sin tur ställa en motfråga. Istället blir det ett förlöjligande svar då personen inte kan argumentera för sin åsikt. Men det kanske är lite för mycket att förvänta sig då våra folkvalda som leder vårt land inte heller klarar av det...