jag har inte fått nån bot ännu, men det är bara för att det finns rätt många gratis mc parkeringar i göteborg centrum,
Håller inte med dig om att det är gott om gratsparkeringar. Se ett urval av foton från augusti 2009.
Vi var några som kämpade rejält med detta förra året. Dessvärre fick vi lägga ned jobbet, det var så få som ville vara med och dra lasset, ringa politker, snacka med pressen osv.
Men snart är det vår igen - och därmed proppfullt på mc-parkeringarna i centrum... En fråga som SMC borde driva!
Läs en gång till vad jag skrev!
Ditt argument är att det är okej att bilar stjäls/skadas men inte motorcyklar. Har jag rätt?
Vart kommer flytta fordon in i bilden?
Menar du att det är svårare att stjäla en bil jämfört med en motorcykel?
Vill du ha siffror så kommer dom här:
Det finns ca 4,3miljoner personbilar i Sverige samt ca 300.000 motorcyklar. Vad har antalet med saken att göra?
De senaste 2 åren har jag haft garage, annars har mina tidigare hojar stått ute. Oftast låser jag inte hojen mer än styrlås. Vintertid inomhus pga vädret. Ingen stöld än så länge. Folk blir paranoida bara för att dom har en sporthoj och det dyker upp 15 trådar om året på SH. Och hur många av dom hojarna har stått inomhus? Men visst, varje stöld är en för mycket!!
hojen bör köras och det duktigt... alltså inte stå parkerad!
Håller inte med dig om att det är gott om gratsparkeringar. Se ett urval av foton från augusti 2009.
Vi var några som kämpade rejält med detta förra året. Dessvärre fick vi lägga ned jobbet, det var så få som ville vara med och dra lasset, ringa politker, snacka med pressen osv.
Men snart är det vår igen - och därmed proppfullt på mc-parkeringarna i centrum... En fråga som SMC borde driva!
hojen bör köras och det duktigt... alltså inte stå parkerad!
Jag parkerar alltid i garage i city (gratis, man kör bara förbi bommen och parkerar i något hörn). Det funkar klockrent, får aldrig böter.
Du är lite efter va? Vart fick du det ifrån? Du hittar på saker för att dina inlägg ska låta bättre, men du snackar bara en massa goja tyvärr...Det var även du som drog upp att fler bilar skadas än hojar varje år, och då svarade jag: Det finns fler bilar än hojar i trafiken = naturligt att fler bilar skadas.
DU började snacka om att ska man börja kedja fast bilar till vägarna = Och då svarade jag - Det är svårare att sno en bil eftersom den väger 2 ton. Och ja på din fråga - det är enklare att sno en hoj...bara lyfta o kasta in i en skåpbil.
Sen det där med stöld försäkring är inte så jävla lätt, du inser väll att bolagen ställer olika krav just för den anledningen att man ska försöka UNDVIKA OCH FÖRHINDRA att hojen blir stulen så gott man kan. Om jag kan göra det svårare för äckel människorna som snor min hoj så gör jag det, palla vara hojlös i 1 månad och få punga ut en självrisk på 3 lax. Sen får man inte ens tillbaka hela värdet på hojen.
Psycho, vi kan lämna vår diskussion här tack eftersom vi verkar leva i 2 helt olika världar.
Jag tycker vi ska göra ett försök till, Frågan är hur vi ska göra. Hur var det sist. Hur nära kom ni till att få en dialog? Vad kan vi göra annorlunda den här gången?
I framtiden?
Motorcyklar ska parkeras på avsedd plats och betala parkeringsavgift. Utöver detta finns det speciellt utsedda platser för motorcyklar som i dagsläget av avgiftsfria.
Antalet fordon ökar bara utbudet, medan antalet skadegörare/tjuvar står för skador/stölder. Med andra ord, fler stölder av bilar pga fler tjuvar. Bilar är även mer utsatta pga stölder ur fordonet. Är inte detta ett större problem då vilket borde göra att motorcyklarna som till största del används en kortare period hamnar i andra hand?
Vikten på fordonet, vad spelar det för roll?
Motorcykel - antingen sätter man sig på den och kör iväg, eller transporterar iväg med annat fordon.
Bil - antingen sätter man sig i den och kör iväg, eller transporterar iväg med annat fordon.
Ang stöldförsäkring så står det tydligt i avtalet vad som gäller.
Jag kan nästan garantera att inget bolag har ett krav att motorcykeln ska förankras i ett annat fast föremål.
Jag förstår att du är en ~22åring som lagt alla dina pengar på en hoj och inte vill bli av med den. Men berättigar det dig att göra som du vill för att skydda din egendom, eller att kommunen ska spendera pengar för att du ska kunna överbeskydda ett fordon?
Speciell avsedd platser?
Borås har två platser som numera finns på en gågata...
Tack Borås Kommun!
Att argumentera med Pysch är lika givande som att åka hoj på vintern. Lycka till.
Roligt var i en annan tråd när Pysch försökte argumentera för att SMC var dumma som bestred regskylt fram. Och kompisen som körde ihjäl sig skulle inte alls gjort det om regskylt fram fanns då.
Det är lättare att baxa upp en liten motard på en litet släp...än en Audi S8...det är lättare att stuva undan en Räka...än en Navigator...osv.
Kommunen strör pengar på bla människo som ingen bjudit hit..eller soc bidrag till allehanda parasiter. Varför då inte dra in lite bidrag från säg 100 friska 19 åringar som klämde fram en bastard utan att kunna försörja den och lägga de på lite nytta för de som betalar skatt ? Lite så tänker jag ung när jag ser mina lönebesked...
Det är inte lättare, men det går lite fortare. Dra upp en bil på biltransport tar inte speciellt lång tid, och speciellt inte om man inte äger den om behöver vara 100% rädd om bilen.
Lite kanske för att dessa bidragstagare inte ska gå ut och stjäla motorcyklar för att kunna försörja sig. Ju mer man tänker på konsekvenser, och mindre på tex sänkt skatt så får man en annan bild.
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari