Hårdaste sporten?

landen

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
lånar ibland
Vilken sport är enligt dig hårdast? Då menar jag rent fysiskt.

Min röst går till skidåkning på längden. Kanske mest för att jag hållt på med det själv på elitnivå och fått känna på vad det krävs för att bli "bra".

Men som jag ser det finns det inte någon annan sport som du behöver samma fysiska styrka i kombination med kondition och en bra teknik.

Låt höra vad ni tycker?

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
landen skrev:
Vilken sport är enligt dig hårdast? Då menar jag rent fysiskt.

Min röst går till skidåkning på längden. Kanske mest för att jag hållt på med det själv på elitnivå och fått känna på vad det krävs för att bli "bra".

Men som jag ser det finns det inte någon annan sport som du behöver samma fysiska styrka i kombination med kondition och en bra teknik.

Låt höra vad ni tycker?

Skateboard såklart...

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Kör en vattenpolomatch, så är du lika sönderslagen som efter en match med Tyson och kondition krävs till max, plus simteknik, att simma, slåss och kunna hantera en boll.
Klart något av det värre jag hållt på med, och då har jag ändå tränat/tävlat andra idrotter på elit-nivå.

Skidor är det väl antingen havregrynsgröt eller EPO som behövs för att bli bra i? :rolleyes:

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
landen skrev:

Låt höra vad ni tycker?

Kom igen när du gått en 10 ronders boxningsmatch eller åtminstånna tränat boxning på elitnivå. Då vill jag höra dig säga samma sak! :martialar

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Tänkte svara boxning eftersom det är de och rugby jag spelat. Men som oFFkeFF sa, vattenpolo är helt sinnessjukt. Jag var med på en träning med nått lag i stockholm. Och aldrig att jag gör om det, (fd) kompisen som drog med mig sa jag upp vänskapen med omgående.

glenoyne

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
ZX7-97 RGV 250-90 RMZ 250-06
Det sägs att en längdskidåkare är den absolut mest vältränade av alla sportutövare, så min röst går dit, eller möjligen till en simmare! :4skrika

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Alla sporter är sjukt krävande om man ska hålla till på elitnivå. Då tränar alla tills de kräks.

Jag hade ett styck flicka som var simmare, jag vet att hon tränade 7 dar i veckan, 2-3h/dag och ett par veckor per termin var det 2 gånger om dan.

Triathlon. De ska kunna så mycket.

Världens starkaste man, förstå mjölksyra de producerar.

Längdskidor, mjölksyra är bara förnamnet.

Enduro, inte kört själv, förstått att det är jobbigt.

F1, sjuka G-krafter, fullständig koncentration, garanterat sjukt mkt jobbigare än man kan föreställa sig.

Går inte att jämföra sporter så där.

En sak är dock oerhört säker, handboll är garanterat en av de absolut TUFFASTE sporter man kan utöva, fy satan vad ont det gör att spela handboll. :D

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0