Markus skrev:Jag fattar inte riktigt din poäng, jag delar nämligen uppfattningen att det i teorin är jättebra om alla får studera det de vill.
Ska lånet sänkas?
Maxbeloppen följer kanske inte samhällsutveckling, inflation eller kpi men det gör inte lönerna heller förutom för ett fåtal så jag ser inte riktigt att studenterna skulle vara extra utsatta i detta. Hur menar du?
Dessutom är ju studietiden begränsad tidsmässigt i teorin, men det är inte löntagandet varför jag tycker vi verkligen kan glömma det här problemet tills lönerna ökar i takt med inflationen.
Fan, man låter ju som en sosse nästan.
Shit. Här attackerar man mitt i natten men han svarar som en hök!
Lånet ska inte sänkas, men det gör det om du jobbar för mycket, som har avhandlats i några tidigare inlägg. Sänk bidraget då och låt lånet vara.
Enligt undersökningar så är det stuenterna som får det sämre år får år.
Här är en lite artikel om studielån kontra banklån. Verkar som den stora skillnaden är att man lånar utan säkerhet och på en väldigt lång tid, men däremot till orimliga räntor. (iofs med dagens räntor räknat, så det är väl inte så konstigt)
newstead skrev:Smygis?
Näpp. Det är inte sossen som lyser igenom, utan förmodligen lite medmänsklighet som kikar fram!