Vargen2k skrev:Det gäller bara att anpassa sig lite.. Förstår inte alls hur folk kan skrika att de har det så knapert som student..
Markus skrev:Det är väl en del av kulturen, man ska fostras till en gnällig medborgare tidigt.
Vargen2k skrev:Har jobbat ett par år med hyffsad lön och kan lätt säga att man lever bra på studiebidraget. Det gäller bara att anpassa sig lite.. Förstår inte alls hur folk kan skrika att de har det så knapert som student..
burner skrev:Vad har egentligen fotfolket för rättigheter att ställa krav?, avrättning är det enda rätta som de gjorde för i tiden.
Vargen2k skrev:Har jobbat ett par år med hyffsad lön och kan lätt säga att man lever bra på studiebidraget. Det gäller bara att anpassa sig lite.. Förstår inte alls hur folk kan skrika att de har det så knapert som student..
burner skrev:Jag är skitdålig på att få studiebidraget att räcka till.
Får ca 2500kr/mån i studiebidrag och endast hyran är på 2250kr/mån.
Alltså ca 250kr över som skall räcka till mat, elräkning, teleräkning, tandvård, kläder, hemförsäkring, gymkort, proteinpulver, kreatin, bredband osv....
...
Kanske dags att visa lite tacksamhet genom att öka studiebidraget till kanske 10000-12000kr/mån
burner skrev:Sveriges framtid hänger till stor del på studenterna.
Det är vi som kommer driva lander framåt om några år när studenten är tagen.
Zee skrev:Studiebidraget är inte tänkt att täcka alla kostnader en student har. Det är ett bidrag. Bidrag + CSNlån blir väl ca 7000kr vilket räcker för en student. Det funkade för mig i 4.5 år iaf.
burner skrev:Det märkliga är att tex. pundare och knarkare som lever på SOS får högre bidrag än en student som sliter 50timmar/vecka året runt.
Verkligen korrekt prioritering av sossarna
burner skrev:Det märkliga är att tex. pundare och knarkare som lever på SOS får högre bidrag än en student som sliter 50timmar/vecka året runt.
Verkligen korrekt prioritering av sossarna
GuW skrev:Alla studenter jag känner har råd att kröka som fan på veckor/helger, hyra filmer och se på sina nyinköpta hemmabiosystem och käka chips, fine, låt dom göra det.
Men ingen jävel ska komma och säga att studenterna har det magert, dom har bara inte lärt sig att pengar är en ändlig resurs.
Thermal skrev:J..proteinpulver var ju knappast högst upp på min överlevnadslista.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|