Goldwing_WannaB
Medlem
En mc-mek har gjort ett mindre bra jobb när de monterade mitt nya däck så i kväll höll jag på att tappa bakaxel och hjul på motorvägen för att det inte var ordentligt åtdraget. Kunde slutat oskönt...
På ena sidan var axel och mutter utdragen flera centimeter när jag stannande:
Och på andra sidan såg det ut så här, axeln har släppt från svingen och är på väg in genom fälgen:
Jag inte kört mer än ett par mil, 2-3 ggr, och försiktigt eftersom däcken är nya och hala. Det hela känns inte ok. Surt att bli stående nu när man tänkt köra Funderar på om det kan ha orsakat skador på hojen? Ena däckskanten är uppriven, troligen kedjan som rivit den men det jag är orolig för är ram, sving och lager.
Vad hade ni gjort?
På ena sidan var axel och mutter utdragen flera centimeter när jag stannande:
Och på andra sidan såg det ut så här, axeln har släppt från svingen och är på väg in genom fälgen:
Jag inte kört mer än ett par mil, 2-3 ggr, och försiktigt eftersom däcken är nya och hala. Det hela känns inte ok. Surt att bli stående nu när man tänkt köra Funderar på om det kan ha orsakat skador på hojen? Ena däckskanten är uppriven, troligen kedjan som rivit den men det jag är orolig för är ram, sving och lager.
Vad hade ni gjort?