Hör upp alla jävla rasister som kör på mittsverigebanan.

Status
Ej öppen för fler svar.

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
@R1 wannabe:

Jag har frågat förut och gör det igen, vad känner du till som ingen annan här känner till?.....

.

Och jag förklarar igen...

Läs igenom vilka avgränsningar och vilken uppgift rapporten ni hänvisar till ska svara på.

Det enda ställe där vi använder "omvänd bevisbörda" idag är väl inom miljöområdet.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Och jag förklarar igen...

Läs igenom vilka avgränsningar och vilken uppgift rapporten ni hänvisar till ska svara på.

Det enda ställe där vi använder "omvänd bevisbörda" idag är väl inom miljöområdet.

Du greppar fortfarande efter halmstrån. Du svänger dig med spekulationer och antydningar utan att göra några konkreta påståenden.

Du försöker antyda att rapporten är vinklad, redogör då för vad som talar för att den skulle vara vinklad.
Du antyder att BRÅ skulle handla efter någon form av politisk agenda. Visa då på vad du har för grund för den typen av "anklagelser"..

...eller rättare sagt. Du gör inga rena anklagelser och inga raka påståenden utan du svävar på målet och försöker bara skapa någon form av allmän tveksamhet hos folk utan att komma med något som stödjer detta.

Det känns mest som du försöker underminera rapportens trovärdighet men i brist på någon form av saklig argumentation så försöker du skapa någon form av: "-ingen rök utan eld-syftningar" som du med lite tur och idogt tjatande kan befästa i folks medvetande..

...typ:
- "Om jag bara antyder att Brå är korumperade tillräckligt många gånger så kommer folk till slut börja tro detsamma trots att jag inte haft någon som helst substans i mina påståenden och både saknat argumentation och bevisning"

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Roligt att denna tråd får vara kvar för att alla anstränger sig till max i syfte att få ur sig svårstavade omskrivningar för hata/älska invandrare.

idris

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2007
Hoj
S1000RR
Det e juh bra att din fantompizzabagare betalar så mycket i skatt.......
.....så skattepengarna räcker till att försörja/vårda hans tjugosju kusiner och arton pysslingar som sitter inne eller går runt på bidrag:va

Allvarligt , har inte denna tråden snart gjort sitt??

Nej debatten dör inte så länge det kommer totalt puckade obildade idioter som dig in i debatten, det tar tid att förklara för en åsna att den ska gå..

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
App app app... det där ser ut som personangrepp i mina ögon.
BTW. helt ärligt....finns det inte ens en liten poäng i dessa enkla rader?

Dessutom anser jag det obildat att kalla en främmande människa för obildad utan att veta vad han har för utbildning...undrar vem idioten är i denna debatt egentligen? Förresten...du skall gå nu :D

Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Nej debatten dör inte så länge det kommer totalt puckade obildade idioter som dig in i debatten, det tar tid att förklara för en åsna att den ska gå..

Vad du dissar folk, skåningar och annat, är du rasist, eller? Fanns nån inflyttad modde i huvudstaden som gjorde ett politiskt klavertramp genom att hävda att Stockholmare var smartare än övriga folket. Ganska märklig generalisering fö.
Har du fog för att skåningar skulle ha en lägre grad av utbildning än folk i övriga län/landskap?
Varför använder du ordet "blattar" på dej själv för din härkomst samt alla andra med annan etnisk bakgrund än den svenska, (om det nu finns någon sån)? Folk från andra länder är väl inget kollektiv?! För mej har det ordet en otroligt negativ värdeladdning, möjligtvis är det jag som har fel där då jag tycker mej minnas att det var ett epitet som många invandrare föredrog. I min värld är det ett skällsord jag inte skulle nyttja åt nån.
Har läst igenom dina svar men orkar inte bemöda mej, trots att där visst finns att kommentera, ha överseende. Mej skrämmer du lite med din vrede...

Om du anser dej stå så mycket högre, underförstått vara bättre, varför berömmer du dej av att vara "svenskare" än de flesta svenskar, då det inte verkar vara något eftersträvansvärt?
(En åsna kan ha många kvaliteter, men jag tror fördenskull inte det gynnar diskussionen att likna folk vid detta besynnerliga djur).

Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Är inte det en dubbel negation? "Många få"? Vad är det du vill säga, många eller få? :va
Nej.
Dubbel negation är när man genom att vara negativ två gånger blir positiv egentligen.
Två minus blir ett plus.
Exempel:
Jag vill inte ha inga mer invandrare.

Tror jag.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras