Hör upp alla jävla rasister som kör på mittsverigebanan.

Status
Ej öppen för fler svar.

Sun King

Chrome Won't Get You Home. L116 -- BA04
Gick med
18 May 2006
Hoj
En Liten
Innan tråden ev. stängs vill jag också tacka riverrafter & CO för att ni så sakligt och tålmodigt orkar bemöta alla lösryckta resonemang, ständigt nya vinklingar och obehagliga insinuationer.

Denna diskussion borde sedan länge vara överflödig i dagens läge, men tyvärr är den lika aktuell som någonsin, vårt informationssamhälle till trots.

Kan bara konstatera att det finns idioter i alla kulörer!

:klappar

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
...
Bristande utbildning, nedärvda åsikter samt avsaknaden av förståelse och en grundläggande form av empati är bara några av de punkter som är roten till problemet för båda sidor.
...
Den mest klockrena analysen hittills, men tyvärr kanske för subtil för att förstås...

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
ehhh... det där måste du förklara närmare.
Inter vill ge Zlatan 420 mille för att joxa med trasan....då blir alla
arbetare förnedrade :confused: :confused:
Hajjar nada, hur faen hänger det ihop?

Det är bara vad jag tycker, jag kan inte riktigt förklara varför men det jag menar är att det känns lite olustigt att jobba och slita i ett år och tjäna kanske 300k, medans han leker med en boll och får 105 mille. Men visst, om någon vill ge mig 105 mille för att göra det jag är bra på så säger jag inte nej:tummenupp Så jag blamear inte honom :tummenupp

Last edited:

Perris

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Honda plastraket a´la nittiotal!
Fascinerande att man delar luft med jösse och co, får en nästan att vilja dricka lite saltsyra till lunch. :hihi

Om ni kunde öppna ögonen så skulle ni se att Riverrafter, trex, Idris, Sture och Bullysmile är ett perfekt exempel ur verkligheten där vi ser hur olika uppväxter, kulturer och erfarenheter har sammanflätats till en förståelse för varandra. Det är ingen tvekan om att dessa personer tillhör den skara som kan titulera sig lite smartare än andra och då framförallt smartare än de högljudda svenska bönderna som skriker högst i dessa frågor.

Bristande utbildning, nedärvda åsikter samt avsaknaden av förståelse och en grundläggande form av empati är bara några av de punkter som är roten till problemet för båda sidor.
Mamma Mia! Det var det, då tar vi lunch, killar! Förmågan hos vissa att kunna se sig själv, och sina medmänniskor och dess sociala mekanismer och samband lite från ovan, är kanske det enda lilla hopp jag har för att mänskligheten inte ska ha ihjäl varandra utan kan utvecklas tillsammans. Dessutom vill jag berömma Imaster för otroligt tänkvärda och fina inlägg.

/perris

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Hoj
FZR skrot
Åjdå ...här var det ryggdunkningsfest.

Man undrar dock om dom som envist försvarar politiskt korrekta idiotier som denna ställer sig frågor typ dessa mellan de interna berömandena:

- Var tycker jag gränsen i mertal rånade, misshandlade & våldtagna går för att försvara en viss "flyktning/invandringspolitik"? Kanske jag skulle fråga 4 av 5 våldtäktsoffer vad dom tycker om nämnda politik, ...för dom kanske inte tyckte det var såå himla kul att bli offrade för "min sak" ? Att andelen av våld "MÄRKTA FÖR LIVET" mångdubblas är kanske inte är någon riktig hit ?

- Finns det över huvud taget egentligen någon som helst anledningen till att en inom relativ närtid invandrad ska ska finnas kvar i vårt land om personen i fråga begått någon form av grövre brott?? Nähä, ..varför är dom kvar då ?

- Om vi nu ska ta emot mycket fler invandrare/flyktingar än alla andra länder, kanske det skulle finnas förankring i foklviljan till detta. Det är trots allt deras pengar vi använder till detta, & vi påstår ju faktiskt att vi är en demokrati. Det kanske inte ska räcka med att "man" har möjlighet att rösta fram vem som ska skita i vad man tycker, för at kalla sig demokrati ? Man kanske borde konsultera medborgarna i sakfrågor &så ?

- Om man skulle skött räddningsarbetet efter Estoniaförlisningen så här: "Hallå, ni som är starka nog att hiva er upp över relingen får åka med, ...eller om ni har lite pengar på er går det &så bra". Hade det känts okej ?

- Hmm, ..26% av alla invandrade Nordafrikaner är registrerade för brott. Vafför då då?

- Undras hur det har kunnat gå så långt, ...att inga utryckningsfordon numera får köra in i Rosengård utan poliseskort. Den knivstuckne som behövde ambulansen 200 meter bort kunde ju faktiskt dött medans dom väntade på polisbilen !?

- Vad konstigt, ..att brandmännen får ägna sig mer åt självförsvar än eldsläckning när man försöker rädda moskén ? Tur att dom hade hjälm iaf, ..stenar är inte så sköna att få i huvudet.

...stora skygglappar behöver man.

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
Misslyckade politiker som inte göra någonting utan bara blundar för problemen är tyvärr vad vi röstar fram, och det är invandrarna som får lida mest för det =(

Jävligt trist tycker jag att pga. politikerna inte för en vettig invandringspolitik så skapas det så stora sprickor i samhället. Varken rättvist mot invandrarna som kommer från ett getto och blir placerade i ett annat i sverige, eller svennarna. Det är ju bara för att fiska röster som politikerna blundar för problemet, nämligen att sverige inte kan ta hand om alla invandrare, det sociala skyddsnätet som det heter funkar helt enkelt inte och det är invandrarna som lider mest. Förstår mkt väl om dem tycker sverige är ett skitland, dem hade säkert kunna fått komma till Finland eller nåt land som inte tar sitt ansvar och haft hur bra som helst.

Om det är nu så att de skulle begå fler brott per % hit och dit, tja vem kan klandra dem ärligt talat ? Jag vet inte om jag hade varit något helgon om jag hade växt upp med krig.

Och SD bara växer hela tiden för att dem "riktiga" politikerna bara lägger locket och låter dem växa i bakgrunden, hoppas dem tar sitt ansvar snart så kommer nog SD försvinna ner under 1% igen.

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
svar

@zoidberg:
- Var tycker jag gränsen i mertal rånade, misshandlade & våldtagna går för att försvara en viss "flyktning/invandringspolitik"? Kanske jag skulle fråga 4 av 5 våldtäktsoffer vad dom tycker om nämnda politik

Ingen här försvarar våldtäkter, tror dom flesta här har en hård syn på våldtäktsmän. Men de flesta våldtäkter utförs av svenskar som dessutom våldtar en person hemma. En person dom troligtvis veckan innan har sagt att dom älskar. Ingen försvarar våldtäkt här.

Känner bara en tjej som blivit våldtagen, det var en kille från samma samhälle. Han var så svensk man kan bara vara. Vet inte hur hon känner, tror inte hon bryr sig om invandrare. Det är bara farligt att antyda att alla våldtäkter utförs av invandrare. Sanningen är mer komplex.

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
En lagom stor.
Jävligt trist tycker jag att pga. politikerna inte för en vettig invandringspolitik så skapas det så stora sprickor i samhället. Varken rättvist mot invandrarna som kommer från ett getto och blir placerade i ett annat i sverige, eller svennarna. Det är ju bara för att fiska röster som politikerna blundar för problemet, nämligen att sverige inte kan ta hand om alla invandrare, det sociala skyddsnätet som det heter funkar helt enkelt inte och det är invandrarna som lider mest. Förstår mkt väl om dem tycker sverige är ett skitland, dem hade säkert kunna fått komma till Finland eller nåt land som inte tar sitt ansvar och haft hur bra som helst.

Tar inte Finland sitt ansvar bara för att dom inte tar in invandrare i någon större omfattning ?

Högre krav på invandringen skulle finnas tycker man , straffria är väll det minsta man kan begära.

Alla verkar va överens om att vi inte vill ha in mer våld och problem i samhället.

Sture

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Hoj
SÅLD!
Åjdå ...här var det ryggdunkningsfest.

Man undrar dock om dom som envist försvarar politiskt korrekta idiotier som denna ställer sig frågor typ dessa mellan de interna berömandena:

- Var tycker jag gränsen i mertal rånade, misshandlade & våldtagna går för att försvara en viss "flyktning/invandringspolitik"? Kanske jag skulle fråga 4 av 5 våldtäktsoffer vad dom tycker om nämnda politik, ...för dom kanske inte tyckte det var såå himla kul att bli offrade för "min sak" ? Att andelen av våld "MÄRKTA FÖR LIVET" mångdubblas är kanske inte är någon riktig hit ?

- Finns det över huvud taget egentligen någon som helst anledningen till att en inom relativ närtid invandrad ska ska finnas kvar i vårt land om personen i fråga begått någon form av grövre brott?? Nähä, ..varför är dom kvar då ?

- Om vi nu ska ta emot mycket fler invandrare/flyktingar än alla andra länder, kanske det skulle finnas förankring i foklviljan till detta. Det är trots allt deras pengar vi använder till detta, & vi påstår ju faktiskt att vi är en demokrati. Det kanske inte ska räcka med att "man" har möjlighet att rösta fram vem som ska skita i vad man tycker, för at kalla sig demokrati ? Man kanske borde konsultera medborgarna i sakfrågor &så ?

- Om man skulle skött räddningsarbetet efter Estoniaförlisningen så här: "Hallå, ni som är starka nog att hiva er upp över relingen får åka med, ...eller om ni har lite pengar på er går det &så bra". Hade det känts okej ?

- Hmm, ..26% av alla invandrade Nordafrikaner är registrerade för brott. Vafför då då?

- Undras hur det har kunnat gå så långt, ...att inga utryckningsfordon numera får köra in i Rosengård utan poliseskort. Den knivstuckne som behövde ambulansen 200 meter bort kunde ju faktiskt dött medans dom väntade på polisbilen !?

- Vad konstigt, ..att brandmännen får ägna sig mer åt självförsvar än eldsläckning när man försöker rädda moskén ? Tur att dom hade hjälm iaf, ..stenar är inte så sköna att få i huvudet.

...stora skygglappar behöver man.

Du har verkligen inte reflekterat över NÅGONTING i denna tråd:huvet utan skriver bara vad som är DIN verklighet utifrån det lilla synfält du har bakom dina stora skygglappar:ajjabajja jag blir så trött att jag inte ens orkar mig igenom ditt inlägg, eller så är det för att jag gång på gång försökt i liknande trådar få människor som dig att tänka innan ni skriver massa nonsens.

Ingen i denna tråd påstår att våldtäkt är OK, tom bland kriminella kretsar hamnar våldtäktsmän, pedofiler och kvinnomisshandlare lägst i rangordningen (titta bland annat på anstalterna runt om i landet)

så bränn upp dina skygglappar! och Öppna ögonen:hördu

/uppgiven och less! over and out, nu lämnar jag den här jävla tråden

Last edited:

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
@+per+:
Förstår mkt väl om dem tycker sverige är ett skitland, dem hade säkert kunna fått komma till Finland eller nåt land som inte tar sitt ansvar och haft hur bra som helst.

Att ta emot flyktingar är inte i huvudsak en altruistisk handling. Det gynnar Sverige. På så många plan att det uppväger alla negativa lätt.

Vi har så mycket att vara tacksamma för, när det gäller invandrarna. Många invandrare känner stor tacksamhet av att få komma hit, dom är inte i huvudsak bortskämda som anspelas. Jag har en gång varit fientlig mot invandrare, men har ändrat åsikt.

Det var en personligen tuff inre resa, att inse hur mina egna rädslor och okunskap om faktiska sakförhållanden, skapade en pseudovärld där allt eller inget berodde på invandrare. Har fortfarande fördommar, men försöker bli kvitt dom.

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Riverrafter känner två person som gjort en sådan inre resa som du. Och idag är ena gift med med mörk kvinna och de har barn tillsammans, det från att vara en av "bossarna" bland sthlms värsta skinnskallar.

så jag hatar inte rassar, nassar eller skinskallar.....utan ger dem en chans att lära känna mig så de slipper frukta och hata mig. för precis som de är jag också av kött och blod. inget mer inget mindre.

ovetskap skapar rädsla och förakt, bara och motbevisa sina rädslor så ska man se att man får en ny själ på köpet

KuntaKen

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Hoj
KTM 520/525 -02 KTM SX-F -07
Ni som bara fortsätter att babbla i denna never-ending-thread, ni kollade aldrig dokumentären jag länkade till va? Gör då det, är du inte främlingsfientlig så blir du fanimej det när man ser hur verkligenheten skildras ur deras eget perspektiv.

Jo, en sak till, er som använder så onödigt avancerad Svenska när ni skriver här, varför då? Är det för att ni ska försöka framstå som experter i ämnet, extra bildade och kanske verka vara den bästa att lyssna på? Skärpning för fan, skirv på vanlig Svenska så gemene man förstår. Sätt in punkt, komma och frågetecken där dom ska vara så begriper alla endå.

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Ni som bara fortsätter att babbla i denna never-ending-thread, ni kollade aldrig dokumentären jag länkade till va? Gör då det, är du inte främlingsfientlig så blir du fanimej det när man ser hur verkligenheten skildras ur deras eget perspektiv.

Jo, en sak till, er som använder så onödigt avancerad Svenska när ni skriver här, varför då? Är det för att ni ska försöka framstå som experter i ämnet, extra bildade och kanske verka vara den bästa att lyssna på? Skärpning för fan, skirv på vanlig Svenska så gemene man förstår. Sätt in punkt, komma och frågetecken där dom ska vara så begriper alla endå.

Dömmer du invandrare efter den filmen, visar bara hur kort din näsa är för längre än så tänker du inte. Den som är offer i sånna samanhang gör andra till offer för att slippa vara offer. Sedan är detta ungdomar/barn, och hur de vinklat denna dokummentär för att visa de värsta invandrarna som de hittat är bara mer bensin att hälla på elden. Denna gjorde det inte för att hjälpa nån/några utan tvärtom skylla vidare problemet från polikiterna på de som är svagare.
Dömmer du/ni människor efter hur barn/ungdomar beter sig så visar det sig att ni inte handlat bättre i en sådan situation som dem, för då saknar man intelligens.

På vilket sätt gynnar flyktingmottagningen Sverige?

Vad är allt det myckna vi har att vara tacksamma för, och varför ska vi vara
tacksamma för det?

detta skrev av en medlem lite högre upp: "Du, ta och läs boken "1000 år av invandring" (det har jag uppmanat till tidigare här på sporthoj) så kanske även du lär dig begreppet ARBETSKRAFTSINVANDRING, och kanske bara KANSKE lär dig vilka som varit med och byggt upp välfärden i vårt kära Sverige"

vill du verkligen veta så ta o läs den, annars kan du fortsätta leva i din lilla bubbla

Last edited:

Diggler

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2006
Hoj
2008,kawasaki,z1000
nu vill jag åxå kasta in mig i den här debatten me min rinkebysvenska som ni kommer märka..jag e en blatte från jugoslavien som e född i rinkeby, har nästan aldrig kommit i kontakt me svenskar o va alltid skeptisk mot dom jag hade mina fördomar om deras snålhet o att dom va så kalla osv..nu e de så att invandrare har lika mycke fördomar mot svenskar som ni har mot oss.o de beror på att vi e helt olika varandra förutom vett o ettiket..ALLA vet hur man kan bete sig o hur man inte kan göra de men de finns idioter överallt..vi kanske äger pizzerior men tänk på att den pizzeria ägaren betalar mer skatt på 5 år en vad en vanlig anställd betalar i sitt liv.o varför han äger den jo för att de e enda sjansen för honom o skapa nått för hans familj förutom mat i kylen.o varför mer invandrare begår mer brott i förorterna en svensson i byn så e de alltid samma grund o tankesätt ALLA vill ha pengar o kan man inte tjäna ihop dom så skulle 99% av alla er skitsnackare här begå brott i vilket jävla land som helst.så ni som gnäller o grubblar över problemen i vårat samhälle istället för att va tacksamma för att ni slipper göra massa skit för att kunna äga en hoj så babblar ni om en massa skit istället för att prata om de vi alla älskar här, o de e inte nassar o blattar utan här snackar vi HOJ men de kanske ni inte vet nått om heller som de verkar:arsele nästa gång ni ser en gsxr stegra förbi er o ni ser en text i ryggen på han me stora bokstäver FUCK YOU!!så kan ni ta åt er o grubbla på de istället hahaha

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
Det e juh bra att din fantompizzabagare betalar så mycket i skatt.......
.....så skattepengarna räcker till att försörja/vårda hans tjugosju kusiner och arton pysslingar som sitter inne eller går runt på bidrag:va

Allvarligt , har inte denna tråden snart gjort sitt??

Diggler

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2006
Hoj
2008,kawasaki,z1000
Det e juh bra att din fantompizzabagare betalar så mycket i skatt.......
.....så skattepengarna räcker till att försörja/vårda hans tjugosju kusiner och arton pysslingar som sitter inne eller går runt på bidrag:va

Allvarligt , har inte denna tråden snart gjort sitt??

jo du skatteverket e inte lika dumma som dig dom vet vad dom gör annars skulle inte han få ha kvar stället men han betalr för dig iaf bananbosse du kan nog inte ha bidragit me så mycke me din intelligens iaf :tummenupp

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
:glömdet

haha...*gäsp*...gå in på ditt rum vännen....

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar