Hör upp alla jävla rasister som kör på mittsverigebanan.

Status
Ej öppen för fler svar.

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
blir du mörkrädd av två fjortisar som fått lite uppmärksamhet och dragit på lite extra för att måla upp en bild av sig själva i media för att leka gangsta eller?
och på grund av sånna idioter ska man behandla eller tycka illa om invandrare?

Hej och välkommen till verkligheten :hej

Jag vet att sådana människor finns eftersom jag själv kommit i kontakt med dem. Och ja, det finns både etniska svenskar och utlänningar bland dessa gäng.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
http://hd.se/landskrona/2006/03/12/vi_har_vaaldet_blodet/

inte nog med att dom saknar all form av respekt, dom gör skit för alla bra invandrare också, inte konstigt att man har förutfattade meningar i vår en gång så fina stad.

läs o döm själv.

Jag har bott i Landskrona i 11 år och ärligt talat, det är inte värre där än nån annan stans i världen. Jag tycker fortfarande Landskrona är en vacker stad, trevlig, mysig och en gång i tiden med ett trevligt uteliv - det var dock inte invandrarna som satte stopp för det, det var politiker och pensionärerna.

I de kriminella gängen i Landskrona finns svenskar, svenskfödda och folk med svenska föräldrar. Kalla dem vad ni vill men de finns där och det är de som kommer från samma samhälles botten som invandrarkillarna. Det har ingenting med deras härkost att göra, det har med deras uppväxt att göra.

SDs propaganda?
Det är ju BRÅ som publicerat detta.

Bara för att vara som dig, fan vad SD har vänt upp och ner på Skäggetorp! :arsele

Skäggetorp? Nä, det var Socialdemokraterna och invandrarpolitiken som gjorde. SD eller nysvenskar hade inget med det att göra.

Som sagt, Enligt statistik så är var femte av världens invånare kines.
Jag känner en familj med sju barn och ingen föddes till kines.

Statistik kan vinklas :)

Därav uttrycket "Lögn, förbannad lögn och statistik". :rolleyes:

Nu ska ni få en bild här ni invandrarfientliga grabbar som inte litar på vetenskapliga undersökningar.

Tänk dig att du kommer från Finland. Finland hatar Ryssland, ryssar är jävligt arga, elaka och för inget gott med sig, det har du hört hela livet. Du har hört alla hemskheter som ryssarna hade för sig under Finska Vinterkriget.

En dag attackerar ryssarna din stad och du tvingas fly. Du hamnar i Sverige, som krigsflykting hamnar du i en flyktingförläggning tillsammans med - guess who? Ryska krigsflyktingar. Dessa har inte gjort ett dugg, de är offer för ett krig, precis som du. Men du är fjorton, femton bast, uppvuxen med ett utbrett hat mot ryssar och allt de gjort mot ditt land och dina landsmän och du är het i temperamentet. Du bor på en flyktingförläggning, inträngd i en liten trea med fyra andra familjer och alla klagar högljutt på de där jävla ryssarna och deras krig, alla övergrepp de begått och så vidare. Du får ingen mat eftersom ingen pratar svenska och kan få ett jobb. Du får inte gå i skolan för ditt asylärende är inte klart - trots att du bott där i rätt många månader.

I andra änden av flyktingförläggningen bor ett par ryska grabbar i samma ålder. Uppvuxna med ett förakt mot de bleka finnarna som alltid sett på dem med mörk blick.

En dag får ni syn på varandra.

Vad händer?

Vi svenskar läser tidningsrubriken: "Stort slagsmål på flyktingförläggning" och mumlar framför våra barn "de där jävla invandrarna, kostar bara pengar och förstör".

Kan vi beskylla dessa unga grabbar för våldet? Är det inte ok för dem att slåss men för våra firmor, kopplade till idrottsklubbarna, är det ok? Är invandrarna värre för att de slåss än de svenska killarna i firmorna? Kommer det bli bättre av att vi fortsätter att breda ut hatet, tveksamheten, föraktet? Är det nåt som ligger i invandrarnas blod men inte i svenskarnas? Vi som har världens hemskaste krigare - vikingarna - som förfäder? Tror ni på allvar att vi är så olika?

Jag kan säga av erfarenhet från Sveriges - enligt media - hemskaste stad Landskrona att hjälp fungerar och särbehandling gör saken värre.

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Hej och välkommen till verkligheten :hej

Jag vet att sådana människor finns eftersom jag själv kommit i kontakt med dem. Och ja, det finns både etniska svenskar och utlänningar bland dessa gäng.

Du har kommit i kontakt med dem ändå behövdes det denna text för att få dig o se denna verklighet?
Snacka om nån som inte ser verkligheten utan måste läsa om den och tror på det som står.
Jag är invandrare, har varit en jävel jag med som barn då jag varit en flykting och hade en helt annan verklighetsbild då jag kom till sverige. vart mobbad direkt av svenska barn på grund av mitt språk och utseende. Så jag slåg till dem och gjorde dem till offer för att inte vara ett själv. Slutade när en vuxen person stampade ner foten och satte stopp för mig då kände jag att jag fanns och insåg att det jag höll på med inte var kul.
Vågar ingen sätta stopp för dem så självklart tror de att de äger hela världen.
Livet blir vad man gör det till.

Last edited:

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Jag vill också falla in i Riverrafters hyllningskör. Tack! :tummenupp
Jag har inte pallat med att läsa tråden eller skriva i den tidigare eftersom denna typ av argumentationer sällan leder någonvart. Man kan visa på orsaker som är troligare än t.ex en genetiskt betingad brottslighet men vill man inte höra på det örat så är det ju svårt.

Och det ÄR så att de som heter Tommy, Benny och Ronny oftare sitter i finkan än de som heter Ian, Carl-Gustaf etc. Alltså är de genetiskt programmerade brottslingar! Runkar i dippen på fester gör de också, as!!!

Och FINNS det så många idioter på SH? Makalöst...

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
En lagom stor.
Nu ska ni få en bild här ni invandrarfientliga grabbar som inte litar på vetenskapliga undersökningar.

Tänk dig att du kommer från Finland. Finland hatar Ryssland, ryssar är jävligt arga, elaka och för inget gott med sig, det har du hört hela livet. Du har hört alla hemskheter som ryssarna hade för sig under Finska Vinterkriget.

En dag attackerar ryssarna din stad och du tvingas fly. Du hamnar i Sverige, som krigsflykting hamnar du i en flyktingförläggning tillsammans med - guess who? Ryska krigsflyktingar. Dessa har inte gjort ett dugg, de är offer för ett krig, precis som du. Men du är fjorton, femton bast, uppvuxen med ett utbrett hat mot ryssar och allt de gjort mot ditt land och dina landsmän och du är het i temperamentet. Du bor på en flyktingförläggning, inträngd i en liten trea med fyra andra familjer och alla klagar högljutt på de där jävla ryssarna och deras krig, alla övergrepp de begått och så vidare. Du får ingen mat eftersom ingen pratar svenska och kan få ett jobb. Du får inte gå i skolan för ditt asylärende är inte klart - trots att du bott där i rätt många månader.

I andra änden av flyktingförläggningen bor ett par ryska grabbar i samma ålder. Uppvuxna med ett förakt mot de bleka finnarna som alltid sett på dem med mörk blick.

En dag får ni syn på varandra.

Vad händer?

Vi svenskar läser tidningsrubriken: "Stort slagsmål på flyktingförläggning" och mumlar framför våra barn "de där jävla invandrarna, kostar bara pengar och förstör".

Kan vi beskylla dessa unga grabbar för våldet? Är det inte ok för dem att slåss men för våra firmor, kopplade till idrottsklubbarna, är det ok? Är invandrarna värre för att de slåss än de svenska killarna i firmorna? Kommer det bli bättre av att vi fortsätter att breda ut hatet, tveksamheten, föraktet? Är det nåt som ligger i invandrarnas blod men inte i svenskarnas? Vi som har världens hemskaste krigare - vikingarna - som förfäder? Tror ni på allvar att vi är så olika?

Jag kan säga av erfarenhet från Sveriges - enligt media - hemskaste stad Landskrona att hjälp fungerar och särbehandling gör saken värre.

Det är precis sån skit vi svenskar inte vill ha in i Sverige.
Nämn ett sätt som invandringen gynnar Sverige ?

Sverige hade ta mig fan behövt ett o annat inbördeskrig får att få politikerna att tänka på än dom stackars invandrarna.

1 Vi vill inte ha invandring.
2 Dom för inget gott med sig.
3 Sett över det hela går Sverige back iom invandringen.

(edit snart brakar helvetet lös..)

Last edited:

bullysmile

Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Jösse vad för du för gott med dig som inte jag som invandrare för med mig? svara seriöst

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Det är precis sån skit vi svenskar inte vill ha in i Sverige.
Nämn ett sätt som invandringen gynnar Sverige ?

Sverige hade ta mig fan behövt ett o annat inbördeskrig får att få politikerna att tänka på än dom stackars invandrarna.

1 Vi vill inte ha invandring.
2 Dom för inget gott med sig.
3 Sett över det hela går Sverige back iom invandringen.

(edit snart brakar helvetet lös..)

Vi kan ju hoppas på ett inbördeskrig, ett sådant som tvingar dig att bli flykting. Var skulle du ta vägen då?

1 Vi vill inte ha invandring. Så de tusentals tyska läkare som kommit in för att våra egna inte räcker till vill vi inte ha?

2 Dom för inget gott med sig. Nej, de för död, misär och hopplöshet med sig. Det blir jobbtillfällen för ganska många i Sverige som annars skulle stå arbetslösa

3 Sett över det hela går Sverige back iom invandringen. Givetvis beror det på hur man ser det. Utan invandring skulle befolkningen i Sverige stadigt minska och dagens arbetsbrist skulle antagligen bli kris och Sveriges ekonomi skulle sakta haverera.

Rackzo

piskar nordhnet
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Flaka/R1
Du har kommit i kontakt med dem ändå behövdes det denna text för att få dig o se denna verklighet?
Snacka om nån som inte ser verkligheten utan måste läsa om den och tror på det som står.
Jag är invandrare, har varit en jävel jag med som barn då jag varit en flykting och hade en helt annan verklighetsbild då jag kom till sverige. vart mobbad direkt av svenska barn på grund av mitt språk och utseende. Så jag slåg till dem och gjorde dem till offer för att inte vara ett själv. Slutade när en vuxen person stampade ner foten och satte stopp för mig då kände jag att jag fanns och insåg att det jag höll på med inte var kul.
Vågar ingen sätta stopp för dem så självklart tror de att de äger hela världen.
Livet blir vad man gör det till.

Nä det som står i tidningarna är inte sant, det är mycket värre, kan nog inte ens beskrivas med ord. kom hit en helg. gäng som slår ner ensamma ungdomar utan anledning, nyligen slogs socialkontoret itu, stenkastning mot poliser och brandkår vid en brand. i skolan blev man dessutom kallad jävla svenne varje dag och blev av med 3 mobiler under min högstadie tid.

Jag har aldrig kallat någon för blatte, ja röstade inte på SD, men man måste öppna ögonen för verkligheten nån gång.

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
En lagom stor.
Jösse vad för du för gott med dig som inte jag som invandrare för med mig? svara seriöst

Jag är helsvensk , jag vill inte ha in någon invandring i landet pga alla problem det skapar samt att våra skattepengar inte ska gå till någon som inte har förtjänat dom , ett fint exempel finns ju ett antal inlägg längre bak ang Landskronaproblemen med dom unga killarna som leker gangster på gatan.

På radio hör man titt som tätt reklam för "kom till Landskrona Sveriges finaste stad , här byggs nytt bla bla"
Fler och fler invandrare sammlas i "sina" små sammhällen med resultat att Svenskarna flyr.
Svenskarna försvinner och fler invandrare sammlas.

Ska man behöva bära pistol för att gå säker i Landskrona ?

bullysmile

Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Nä det som står i tidningarna är inte sant, det är mycket värre, kan nog inte ens beskrivas med ord. kom hit en helg. gäng som slår ner ensamma ungdomar utan anledning, nyligen slogs socialkontoret itu, stenkastning mot poliser och brandkår vid en brand. i skolan blev man dessutom kallad jävla svenne varje dag och blev av med 3 mobiler under min högstadie tid.

Jag har aldrig kallat någon för blatte, ja röstade inte på SD, men man måste öppna ögonen för verkligheten nån gång.

Snackade med polaren för en timme sen, han var på söder inne i sthlm. Det var ett stor gäng på fler än 100pers som slogs med varandra. 95% svenskar slog för nån jävla sport....vad säger du om det? de grabbarna slåss för ingenting.
men dessa invandrare har fått se en hel annan sida av verkligheten och beter sig på det sättet. Vilket ser sjukast ut ur ett samhälls perspektiv?

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
En lagom stor.
Vi kan ju hoppas på ett inbördeskrig, ett sådant som tvingar dig att bli flykting. Var skulle du ta vägen då?
Jag hade stannat kvar i Sverige för att jaga ut fienden från landet som faktiskt tillhör mig.

1 Vi vill inte ha invandring. Så de tusentals tyska läkare som kommit in för att våra egna inte räcker till vill vi inte ha?

2 Dom för inget gott med sig. Nej, de för död, misär och hopplöshet med sig. Det blir jobbtillfällen för ganska många i Sverige som annars skulle stå arbetslösa

3 Sett över det hela går Sverige back iom invandringen. Givetvis beror det på hur man ser det. Utan invandring skulle befolkningen i Sverige stadigt minska och dagens arbetsbrist skulle antagligen bli kris och Sveriges ekonomi skulle sakta haverera.

Jag har inga som helst problem o se att Sverige inte skulle klara sig utan någon form av invandring.
Ekonomin skulle knappast haverera , finns det jobb där det verkligen behövs så blir dom tillsatta.

bullysmile

Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Jag är helsvensk , jag vill inte ha in någon invandring i landet pga alla problem det skapar samt att våra skattepengar inte ska gå till någon som inte har förtjänat dom , ett fint exempel finns ju ett antal inlägg längre bak ang Landskronaproblemen med dom unga killarna som leker gangster på gatan.

På radio hör man titt som tätt reklam för "kom till Landskrona Sveriges finaste stad , här byggs nytt bla bla"
Fler och fler invandrare sammlas i "sina" små sammhällen med resultat att Svenskarna flyr.

du svarade inte på min fråga. alltså betyder det att du varken gör mer nytta eller mindre nytta än mig i sverige. hade ditt liv sett ut som mitt och du bott i ett land långt från sverige hade jag gärna velat se hur ditt liv skulle se ut och vad du åstadkommit.

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
@R1 wannabe:

Jag har frågat förut och gör det igen, vad känner du till som ingen annan här känner till?

Du kan ju inte säga att du vet något, och sedan att jag skall gissa vad du vet...

Ditt påstående är bara uppseendeväckande.
Skulle någon reporter komma över material om att BRÅ skulle vinkla sina rapporter skulle det vara ett scoop. Man kan inte påstå något och sedan säga att det är sant eftersom ingen kan motbevisa det. Detta är inte vetenskapligt.

Vetenskap är att lägga fram en tes och sedan bevisa densamma. Detta är just vad BRÅ har gjort med sin rapport. Den bygger på ett antal teser och sambandsförslag. Den bygger på omfattande forskning om brott och samband med etnicitet och sociologi. Det är årtal av forskning och konferenser som leder fram till denna rapport. Du har fått det att låta som om det är något som några personer har suttit och hittat på.
BRÅ har ett gott renomé även internationellt för sina gedigna rapporter som går till grunden med problematiken om sambanden mellan brott och brottsprevention.
Du va mej en dryg rackare. Det finns säkert någon poäng i dina tirader men jag orkar inte analysera dravlet.
Men du är ju från Lund och Lundensare är ett dryg släkte - ett känt faktum. Ja, ett postulat faktiskt. Så jag tänker inte bevisa det.:arsele

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96

Det var ett skitdåligt svar på hans fråga.

Rackzo

piskar nordhnet
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Flaka/R1
Snackade med polaren för en timme sen, han var på söder inne i sthlm. Det var ett stor gäng på fler än 100pers som slogs med varandra. 95% svenskar slog för nån jävla sport....vad säger du om det? de grabbarna slåss för ingenting.
men dessa invandrare har fått se en hel annan sida av verkligheten och beter sig på det sättet. Vilket ser sjukast ut ur ett samhälls perspektiv?

Jag har ingen aning om hur det är i stockholm, och jag bryr mig inte så mkt heller, jag vet bara hur det är i landskrona. skulle aldrig låta mina barn gå på någon skola i landskrona eftersom jag vet hur det är. vilket är jävligt synd.

och det här med att vara rasist, vilket man tydligen är bara man gillar sverige nuförtiden förstår jag inte heller riktigt, folk får väl vara i vilken färg dom vill, vita,gula,bruna,svarta vem bryr sig? det jag inte gillar är pack o gangsters, o det har vi gott om i landskrona. och nu råkar det olyckligtvis vara så att packet o gangstersen här är till största delen från utlandet. i andra städer kanske gangstersen är svenska, vad vet jag om det, jag talar bara för landskrona.

bullysmile

Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Jag anser mig som svensk och älskar sverige, men ingen har kallat mig rasse för det.
allt beror på hur du visar det.

edit:jag kan hela sveriges nationalsång, sjunger den för mina svenska kompisars familjer vid svenska högtider ifall de ber mig om det. lika förvånade varje gång för de kan knappt den själva. jag vet syftet/anledningen till flertal svenska högtider som midsommar och andra högtider som mina svenska bekanta inte hade en aning om.

så hur mycket svenskar vet om sig själva egentligen säger sitt. att bära en svensk flagga ska man göra med stolhet...inte som r/nassarna i sverige gör och rent av bajsar på det sverige byggt upp och vad den svenska flaggan står för. ni svenskar tillåter dessa personer göra svenska flaggan till nån jävla r/nasse symbol och tycker det är konstigt att invandrare ser den som ett rasistisk symbol.

Last edited:

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
En lagom stor.
"Jösse vad för du för gott med dig som inte jag som invandrare för med mig? svara seriöst"

Visst det finns många seriösa invandrare som tillför lika mkt som en svenskt åt samhället.
Det jag menar är iom att Sverige tillåter invandring medför det också att "bråkstakarna" samtidigt följer med som både ställer till för sina landsmän samt för Svenskarna.

Det är lätt att dra alla invandrare över en och samma kam då dom individerna som ställer till problemen syns och retar svenskarna till vansinne.

bullysmile

Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
"Jösse vad för du för gott med dig som inte jag som invandrare för med mig? svara seriöst"

Visst det finns många seriösa invandrare som tillför lika mkt som en svenskt åt samhället.
Det jag menar är iom att Sverige tillåter invandring medför det också att "bråkstakarna" samtidigt följer med som både ställer till för sina landsmän samt för Svenskarna.

Det är lätt att dra alla invandrare över en och samma kam då dom individerna som ställer till problemen syns och retar svenskarna till vansinne.

och på det sättet blir vi inte av med problemet utan sådana som jag är de enda som tar smällen av de hela då de som förtjänar det (svensk som osvensk ) skiter fullständigt i vad för problem detta medför för mig eller en annan invandrare som sköter sig för de har annat för sig

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jag har inga som helst problem o se att Sverige inte skulle klara sig utan någon form av invandring.
Ekonomin skulle knappast haverera , finns det jobb där det verkligen behövs så blir dom tillsatta.

Nej, Sveriges ekonomi skulle inte haverera men t.ex. vården skulle gå ännu mer på knä eftersom det inte skulle finnas läkare, vår stolta industritradition skulle få flytta utomlands eftersom det inte finns folk att arbeta i fabrikerna och vi skulle antagligen alla få gå tillbaka till jordbruk. Invandring är en central del i alla kulturer men jag antar att invandring från de västeuropeiska länderna inte är ett problem? Bara 'turkar', 'muslimer' och annat 'löst folk', eller?

skulle aldrig låta mina barn gå på någon skola i landskrona eftersom jag vet hur det är. vilket är jävligt synd.

Om du bara visste hur mycket skit de där jävla svennarna orsakar på Landskronas skolor. Invandrarna slåss och svenskarna mobbar, vem av dem är värst? Ja, jag har också gått i skolan i Landskrona. Jag blev också bestulen på mobilen, sex cyklar och två motorcyklar. Jag har blivit rånad på öppen gata på en påse godis och hamnat i slagsmål på karnevalen. Invandrare? Nja, säg att det var 50 / 50. Är det invandrarnas fel? Problemet ligger inte hos invandrarna, det ligger hos vuxna som inte säger till och som inte uppfostrar sina barn.

och det här med att vara rasist, vilket man tydligen är bara man gillar sverige nuförtiden förstår jag inte heller riktigt

Det klassiska argumentet. Jag älskar Sverige, jag älskar det svenska språket och jag älskar vårt arv. Jag har dock fått lära mig den hårda vägen - i Landskrona - att precis som med motorcyklister är det några få rötägg som förstör för den stora massan. Du som motorcyklist borde väl förstå det? Det finns en Ghost Rider som kör 299 km/h mellan Stockholm och Uppsala och den generella uppfattningen är att alla som kör sporthoj gör det.

Jag lovar dig att det inte är invandrarna som har förstört stan. Om det funnits jobb för folk så hade t.ex. deras storebröder inte drivit runt på gatorna och då hade deras förebilder jobbat för brödfödan.

Rackzo

piskar nordhnet
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Flaka/R1
och på det sättet blir vi inte av med problemet utan sådana som jag är de enda som tar smällen av de hela då de som förtjänar det (svensk som osvensk ) skiter fullständigt i vad för problem detta medför för mig eller en annan invandrare som sköter sig för de har annat för sig

Det känns mest som alla invandrare tar illa upp när man nämner problemen och att det är svenskar vs invandrare hela tiden. om bara alla kunde enas om att det finns vissa invandrare som beter sig som skit och om politikerna kunde ha mod nog att uttala sig om detta utan att smutskastas i media hela tiden så kanske svenskar och invandrare tillsammans kunde få bort dessa bråkstakar som förstör ryktet för alla andra invandrare. för det finns väl ingen som stöttar dessa idioter? eller? varför försvarar du dig själv? och varför försvarar du dessa gangstrar med invandrarbakrund? Blir vi bara av med dom, som någon tidigare sa var en väldigt liten andel av alla invandrare, så är ju alla problem lösta.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar