Hör upp alla jävla rasister som kör på mittsverigebanan.

Status
Ej öppen för fler svar.

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
" De flesta nutida internationella undersökningar om registrerad brottslighet
visar, liksom de svenska studierna, att utrikes födda i större utsträckning
tenderar att vara registrerade för brott än inrikes födda."
Okej, det blev lite fel med räkningen för dig. No, problem
-inget du behöver bli sur på mig för...:tummenupp

Detta är intressant, men då återkommar man till problematiken att hit räknas även skandinaver, norrmän, finnar osv.
MEN; givetvis finns det en överrepresentation av utlandsfödda även icke skandinaver.. Det finns dock starkare kopplingar till sociala faktorer såsom utbildning, jobbstatus, årsinkomst osv.
Det är med andra ord lättare att hitta sambanden på dessa punkter än var man är född. Det framgår lite längre fram i rapporten

Allt blir så mycket svårare när man för in verkligheten i en debatt på internet.
Jag vet det, jag ber om ursäkt för det problemet.
:D
ps. bli inte sura, jag håller bara inte med om att alla utlänningar är roten till mina problem. Rent objektivt orsakar jag oftast själv mine egna problem.:)

Robbbin

Kör lugnt i sommar!
Gick med
7 Sep 2007
Hoj
r1 -03
Män, före detta män, sambo eller fästman dödar i medel 16 kvinnor per år, BRÅ 2001:11. Hur många hedersmord kan du gräva fram?

Fortfarande så är invandrare en minoritet. plocka fram % istället.
Jämför istället hedersmord utförda i Irak jämfört mot mord i svenska hem :D

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
...visar denna rapport på en annan bild än den som framställs på sporthoj.

...

Verklighet=|bild på Sporthoj.

Mängden populistiska snorungar som maler på om sanningar som de minsann kommit fram till genom att studera den sk 'verkligheten' är i sanning imponerande. Jag tycker att vi kontaktar SDs talesman i arbetsmarknadspolitiska frågor så får han sortera ut det här*.

Vad gäller BRÅ diskussioner så hade vi de flesta runt 2004/05 tror jag det var. Kul tider, men det hela dog ut lite grann när BRÅs nya rapport som kom för något år sedan på nytt misslyckades med att visa att blattar var genetiskt betingat kriminella utan att det precis som historiskt rörde sig om sociala faktorer mer än något annat.

*För att göra Markus glad; eventuellt kan Göran funka med!

Var nu en duktig pojke och plocka fram hedersmorden. Så många du vill, bara du har bra siffror på dem. Om du sedan kan räkna procent så löser du säkert procentsatsen själv.

Last edited:

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Titta! Fler som fallit för SverigeDemokraternas propaganda!

Tack riverrafter för att du orkar.

Statistik per folkgrupp finns en undersökning också och den visade att det inte är nationalitet eller var man är född som spelar roll utan vilken social status man tillhör. Riktigt fattiga begår fler och grövre brott än riktigt rika, oavsett vilken nationalitet eller procentuell grupp man tillhör. Procentsatsen var likvärdig för svenskar och invandrare från samma inkomstgrupp om vi ska kalla dem så. Den undersökningen publicerades 2004 eller 2005 har jag för mig och finns antagligen att få tag på om man letar. Det tänker inte jag göra, jag överlåter er till er konstiga matte.

Det finns lögn, förbannad lögn och statistik.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Är det aldrig någon som funderat på om rapporten/statistiken från BRÅ är vinklad?
Det vore inte första gången det händer.....

Du kanske kan komma med en sammanfattning av de BRÅ-rapporter som varit/är vinklade. Gärna med ett par personliga synpunkter angående bakgrunden till denna vinkling. Avslutningsvis skulle det nog vara uppskattat med en snabb, lekmannamässig räcker nog, genomgång hur de är vinklade.

Upplysningsvis så är det inte, till skillnad från mupparna på SDs kansli eller några andra självutnämnda statistikprofessorer som minsan vet hur den sk verkligheten[tm] ser ut, totala amatörer som sitter och gör utredningarna.

Robbbin

Kör lugnt i sommar!
Gick med
7 Sep 2007
Hoj
r1 -03
Var nu en duktig pojke och plocka fram hedersmorden. Så många du vill, bara du har bra siffror på dem. Om du sedan kan räkna procent så löser du säkert procentsatsen själv.

Ja gör gärna det åt mig så räknar jag.

Lite matematik för nybörjare är alltid kul :D

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
Nja

Är det aldrig någon som funderat på om rapporten/statistiken från BRÅ är vinklad?
Det vore inte första gången det händer.....

Joo, faktiskt tror jag det. Det skulle nog vara första gången. Eller vet du något som inte jag vet?
Berätta!
(nyfiken)

Braxen

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2004
Hoj
RD125twin
Nej det gjorde jag inte, dom finns upptagna i statistiken.

Det finns en variant på det som vi svenskar kör ibland:
Kvinnan vill skiljas, det vill inte han. Hon insisterar, detta resulterar i att han skjuter ungarna i sina sängar på natten. Sedan jagar han hustrun runt huset med en yxa, som han sedan efter många försök lyckas ta henne av daga med. Inte en vägg på nedervåningen i det fina "älvsbyhuset" är utan blodsstänk. Efter några ångestladdade timmar så sprider han sedan ut sin hjärnssubstans över 3kvadratmeter uppe i det vitglaserade taket i sovrummet, med handledning av gyttorps rådjursammunition.

Alla kulturer tycks ha sine egna perversa varianter på "hedersrelaterat" våld.
Tyvärr alltför vanligt.
Visste nästan att du skulle sväva ut istället för att redovisa hur pass överrepresenterade Norskar är när dte gäller hedermord och gruppvåldtäkter.
När du som är så pass duktig ändå gräver fram siffror ang dessa, så kan du väl ta och se om du hittar hur många Norrmän som könstympar sina döttrar och även gifter (tvångsgifte) bort dom mot högstbjudande.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Ja gör gärna det åt mig så räknar jag.

Lite matematik för nybörjare är alltid kul :D

Det var du som ville ha en procentsiffra. Det verkar vara dig övermäktigt dock, men inte oväntat. Dock, jag är lite oklar på varför du över huvudtaget lägger dig i när du ändå inte har något att komma med. Jag ställde inte frågan till dig, jag ställde den till chronic. Tror du inte han klarar av att svara själv eller varför är du här och kacklar?

Braxen

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2004
Hoj
RD125twin

Hemska tanke!
Jämföra mord på otrogna fruar som man enligt svenska lag straffas för, med en faderlig plikt som man skall utföra på ens dotter när hon blivit våldtagen av grannpojken. :huvet

Braxen

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2004
Hoj
RD125twin
Det var du som ville ha en procentsiffra. Det verkar vara dig övermäktigt dock, men inte oväntat. Dock, jag är lite oklar på varför du över huvudtaget lägger dig i när du ändå inte har något att komma med. Jag ställde inte frågan till dig, jag ställde den till chronic. Tror du inte han klarar av att svara själv eller varför är du här och kacklar?
Vet du själv vad siffran ligger på för hedermord här i Sverige eller tog du bara en chansning på att du skulle ha tur att ingen kommer ihåg att tex flickor som "ramlat ner" från balkongen?

Siffrorna som redovisas är 2st hedermord i Sverige, dessa var på Fadime och Abbas. Dessa är tyvärr de enda som bevisats som hedersmord, enligt svenskt rättsväsende om jag inte minns helt fel.
Pela dödades i sitt hemland, liksom andra "svenskor" som har anmälts som "återvänt till sitt hemland" utan att sedan aldrig mer kunna anträffas.

Last edited:

OJAK

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
Mille
Såg en rolig liknelse Jan Guillou gjorde när Fadime-fallet var som hetast i media. Nånting i stil med att om vi beskrev oss Svenskar på samma uppblåsta sätt var vi ett folk som hade en rituell tradition av att berusa oss vid kyrkliga högtider och våldta och eller mörda våra fruar.
Tro mig, hustrumord på fyllan är bra mycket vanligare, per capita, än en och annan sinnessjuk invandrare som slår ihjäl sin egen dotter. Att det sen är lika oförsvarligt vilken anledning som än ges ser jag som självklart.

Jag vet inte om dig chronic, du har ju verkat vettig i debatterna här förut, men ser du verkligen ett försvar i att en man var full när han slog ihjäl frugan? Borde han kanske inte ha låtit bli att dricka då?
Jag super en del själv, det är skoj. Men jag sätter en ära i att aldrig ha hamnat i slagsmål på fyllan.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Vet du själv vad siffran ligger på för hedermord här i Sverige eller tog du bara en chansning på att du skulle ha tur att ingen kommer ihåg att tex flickor som "ramlat ner" från balkongen?

Är ni fullkomligt handikappade hela bunten? Hur svårt kan det vara att komma fram med en siffra? Det är ingen (nu heller.......) som kommer att ta en enda av er på ens minsta allvar om ni inte ens kan klara av en såpass grundläggande sak som att klämma fram en enda siffra för era påståenden. Svepande generaliseringar kanske funkar vid korvmojjen i [insert valfri håla med ett överskott av klent begåvade snorungar] men i den stora världen funkar det inte riktigt så.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras