Hör upp alla jävla rasister som kör på mittsverigebanan.

Status
Ej öppen för fler svar.

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
..... totala amatörer som sitter och gör utredningarna......

Joo, faktiskt tror jag det. Det skulle nog vara första gången. Eller vet du något som inte jag vet?
Berätta!
(nyfiken)

Vilka bevis har ni, förutom T-rex påstående, att det inte är så att rapporterna är vinklade?

Det är alltid lätt att be andra bära bevisbördan, eller hur?

Ni vet säkert båda två hur vetenskapliga undersökningar går till.
Det börjar med avgränsningar. Dessa måste vara tillräckligt snäva annars riskerar undersökningen att "drunkna" i varianter. Detta medför redan innan undersökningen startar att den riktas mot frågeställningen.

Därför går det faktiskt fortfarande att bevisa att rökning är hälsosamt med hjälp av dessa avgränsningar och gjordes också då det var politiskt korrekt.

Att jag sedan tycker, precis som reklamen i TV, att det är ooootroligt konstigt att majoriteten Malmös taxichafförer har högskoleutbildning visar bara på vilket sätt statistiken kan användas.

Att den dessutom pekar på en av de större problemkällorna är en slutsats som jag drar och ni är fria att göra er tolkning.

Robbbin

Kör lugnt i sommar!
Gick med
7 Sep 2007
Hoj
r1 -03
Det var du som ville ha en procentsiffra. Det verkar vara dig övermäktigt dock, men inte oväntat. Dock, jag är lite oklar på varför du över huvudtaget lägger dig i när du ändå inte har något att komma med. Jag ställde inte frågan till dig, jag ställde den till chronic. Tror du inte han klarar av att svara själv eller varför är du här och kacklar?

Lugna ner dig lite nu så du inte spränger blodkärl. Jag ville ha en procentsats för att få fram riktiga fakta istället för dina egna jämförelser. :)

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
...

...

Det är inte bara lätt, det är till och med så man gör när någon ifrågasätter vad som anses vara gällande. Så även du har att visa din poäng om du vill bli tagen på allvar. Lycka till.

Braxen

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2004
Hoj
RD125twin
Är ni fullkomligt handikappade hela bunten? Hur svårt kan det vara att komma fram med en siffra? Det är ingen (nu heller.......) som kommer att ta en enda av er på ens minsta allvar om ni inte ens kan klara av en såpass grundläggande sak som att klämma fram en enda siffra för era påståenden. Svepande generaliseringar kanske funkar vid korvmojjen i [insert valfri håla med ett överskott av klent begåvade snorungar] men i den stora världen funkar det inte riktigt så.
Nej det är ju klart, folk som beskyller andra för att vara handikappade tar man ju på så mycket större allvar!
Moget och väldigt begåvat!!!

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Lugna ner dig lite nu så du inte spränger blodkärl. Jag ville ha en procentsats för att få fram riktiga fakta istället för dina egna jämförelser. :)

Du lyckas alltså fortfarande inte presentera någonting. Nåväl.

För din skull tar vi det från början. Säg till om det går för snabbt, så tar vi om det, ok?

1. Chronic menar att hedersmord är vanligt, och kanske till och med betydligt vanligare än att svensson tar sig ett par järn och slår ihjäl sin fru.

2. Jag visar att svensson slår ihjäl, i medel, 16 fruar. Per år.

3. Jag ber Chronic om en siffra på antalet hedersmord. Jag är övertygad om att han kommer att lösa detta på egen hand, utan din 'hjälp'.

4. Du vill ha %. Fine, fixa en siffra så får du argumentera hur mycket du vill.

....

10. Du har fortfarande inte lyckats producera något i sifferväg.

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
inte imponerad

@R1 wannabe:

Nja, du har ju inte kommit med något för ditt påstående än. Du la fram tesen att dom har vinklade rapporter. Vad bygger du det på?
Du la fram tesen, bevisa den med något. Det är inte omvänd bevisbörda.

Det du just sa var;
Man kan vinkla rapporter, dom har kanske vinklat rapporten.
Bygg ditt påstående med mer än cirkelressonemang. Ge mig något substantiellt. Hur och när har dom vinklat sina rapporter?

Braxen

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2004
Hoj
RD125twin
Att jag sedan tycker, precis som reklamen i TV, att det är ooootroligt konstigt att majoriteten Malmös taxichafförer har högskoleutbildning visar bara på vilket sätt statistiken kan användas.
Snyftpropaganda för att få alla att verkligen tro att alla arbetsgivare är rasister.
Tyvärr för pöbeln så avslöjade den stora anonymitetsarbetssökningen att betyg och meriter gick före etniskt ursprung.

OJAK

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
Mille
Det är fortfarande en socialgruppsfråga.

Vi borde fortfarande inte diskutera om invandrare är dumma eller inte. All forskning visar att de är så kriminella som man kan förvänta sig att vad folk som helst skulle vara i deras sociala situation.

Vi borde diskutera hur vårt samhälle på bästa sätt kan dra nytta av den resurs dessa invandrare är. Och som hittills underutnyttjas. Alltså, hur kan man ändra deras sociala situation?
Och där finns också svar, från invandringsvågen på 60-talet. De kom hit till ett färdigt väntande jobb, och ett färdigt välkomnanade Svenskt samhälle.
Bland dessa finns inte någon högre kriminalitet än hos andra grupper.

Till er som fortfarande tror på någon magisk kriminalitetsgen, som inte finns representerade i det skandinaviska genomet:
Under de senaste ca 2000 åren har vi häruppe genom en idog aktiv import av folk, spontana folkvandringar, ett ännu idogare krigande (med lika idogt praktiserande av frillotagande) lyckats inte bara att blanda vår genuppsättning till oigenkännlighet, utan även Spritt vår egen (föträffliga, obefläckade, otjyvaktiga) så pass att det borde gett utslag?
Men nej, resten av världens eländiga medborgare har antagligen var för sig drabbats av en kriminalitetsmutation!!! :yoparty

Edit: Jag såg nu i efterhand att vi faktiskt kan tidsbestämma kriminalitetsmutationen! Den måste ju ha intrräffat efter den första, okriminella, invandringsvågen. Alltså drabbades resten av världen av en mutation som gjorde merparten kriminella nån gång på 70-80 talet.

Eller så har det med socialgrupp att göra...

Last edited:

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Det är inte bara lätt, det är till och med så man gör när någon ifrågasätter vad som anses vara gällande. Så även du har att visa din poäng om du vill bli tagen på allvar. Lycka till.

Jag varken kan eller behöver bevisa något, det jag ville poängtera var att du sitter i samma båt och har svårt att producera bevis för dina påståenden.

@R1 wannabe:

.........Det är inte omvänd bevisbörda......

.......Det du just sa var;
Man kan vinkla rapporter, dom har kanske vinklat rapporten.......
?

Du har använt BRÅ:s statistik som om det vore en sanning utan att kunna bevisa det på något sätt. Det är inte "omvänd bevisbörda".

Även om jag anser att Sverigedemokraternas vetenskapliga undersökningar är värre vinklade av politiska skäl så skulle jag akta mig för att ta BRÅ:s statistik för en absolut sanning. Det finns en hel del politiska undertoner i den också.

Men det är mina analyser utfrån vad jag känner till och jag kan följdaktligen bevisa de lika lite som du kan bevisa att min analys är falsk.

För att vi ska få de som har mindre tolerans mot invandringen att förstå bättre så måste vi argumentera utan att skriva dem på näsan. Det har sällan givit något bra resultat.

OJAK med flera, som kan blottlägga andra orsaker på ett sakligt sätt är helt rätt väg att gå enligt mig.

Last edited:

OJAK

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
Mille
:zpy Jag blir faktiskt riktigt rädd när jag läser detta.

Ja, det känns verkligen som att man tappat greppet när sånt där kan förekomma.
Helt d-a sjukt.
Men det är klart, nu när trafikbrotten är prioriterade av ALLA poliser, och Sven-Erik Alhems karriär går som smort, så får man väl räkna med lite svin(n)...

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Jag varken kan eller behöver bevisa något, det jag ville poängtera var att du sitter i samma båt och har svårt att producera bevis för dina påståenden...

Nähä. Ok. Då fortsätter nog den gängse världsordningen när folk lyssnar på BRÅ och inte på den genomsnittlige SH-skribenten ett tag till. Kanske lika bra det.

...

OJAK med flera, som kan blottlägga andra orsaker på ett sakligt sätt är helt rätt väg att gå enligt mig.

Du vet BRÅs undersökningar kommer tillbaka till just detta grundläggande faktum om social situation?

Last edited:

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Nähä. Ok. Då fortsätter nog den gängse världsordningen när folk lyssnar på BRÅ och inte på den genomsnittlige SH-skribenten ett tag till. Kanske lika bra det.

Ja, om det är vad du tror så:tummenupp

Du vet BRÅs undersökningar kommer tillbaka till just detta grundläggande faktum om social situation?
Japp, och det tror jag är helt korrekt, men jag kan tyvärr inte bevisa det heller:tummenupp

Last edited:

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
jomen

@R1 wannabe:
Men det är mina analyser utfrån vad jag känner till och jag kan följdaktligen bevisa de lika lite som du kan bevisa att min analys är falsk.
Jag har frågat förut och gör det igen, vad känner du till som ingen annan här känner till?

Du kan ju inte säga att du vet något, och sedan att jag skall gissa vad du vet...

Ditt påstående är bara uppseendeväckande.
Skulle någon reporter komma över material om att BRÅ skulle vinkla sina rapporter skulle det vara ett scoop. Man kan inte påstå något och sedan säga att det är sant eftersom ingen kan motbevisa det. Detta är inte vetenskapligt.

Vetenskap är att lägga fram en tes och sedan bevisa densamma. Detta är just vad BRÅ har gjort med sin rapport. Den bygger på ett antal teser och sambandsförslag. Den bygger på omfattande forskning om brott och samband med etnicitet och sociologi. Det är årtal av forskning och konferenser som leder fram till denna rapport. Du har fått det att låta som om det är något som några personer har suttit och hittat på.
BRÅ har ett gott renomé även internationellt för sina gedigna rapporter som går till grunden med problematiken om sambanden mellan brott och brottsprevention.

Sture

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Hoj
SÅLD!
Precis det jag menade, skrivs de nåt negativt om invandrare då är man automatiskt nasse.

Störtlöjligt!

vet du vad en nasse är egentligen? jag har inte beskyllt någon för nasse, däremot blir jag förvånad över att tråden inte stängts än. Hade någon/några rackat ner på en tjej eller ordet "hora" skrivits, hade tråden stängts omedelbart! Det är bara konstigt att man kan peka ut vissa personer i en 12-13 sidors tråd utan några som helst fakta och bara fortsätta kasta skit...Det irriterar mig lika mkt som det irriterar dig att bli beskylld för nasse...

Intheflow

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2007
Hoj
Yamaha TDM 03
Innan tråden ev. stängs vill jag också tacka riverrafter & CO för att ni så sakligt och tålmodigt orkar bemöta alla lösryckta resonemang, ständigt nya vinklingar och obehagliga insinuationer.

Denna diskussion borde sedan länge vara överflödig i dagens läge, men tyvärr är den lika aktuell som någonsin, vårt informationssamhälle till trots.

Kan bara konstatera att det finns idioter i alla kulörer!

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
:zpy Jag blir faktiskt riktigt rädd när jag läser detta.

blir du mörkrädd av två fjortisar som fått lite uppmärksamhet och dragit på lite extra för att måla upp en bild av sig själva i media för att leka gangsta eller?
och på grund av sånna idioter ska man behandla eller tycka illa om invandrare?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar