Hör upp alla jävla rasister som kör på mittsverigebanan.

Status
Ej öppen för fler svar.

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
En lagom stor.
och på det sättet blir vi inte av med problemet utan sådana som jag är de enda som tar smällen av de hela då de som förtjänar det (svensk som osvensk ) skiter fullständigt i vad för problem detta medför för mig eller en annan invandrare som sköter sig för de har annat för sig

Javisst det är så det fungerar i dagens samhälle tyvärr.
Att Sverige skulle ta till hårdhandskarna mot orsakerna för invandrarproblemen i tex Landskrona , Rosengård kommer aldrig att hända.
Dom ledande politikerna kan lika bra gräva sin egen grav direkt om så skulle va fallet.

Rackzo

piskar nordhnet
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Flaka/R1
Jag lovar dig att det inte är invandrarna som har förstört stan. Om det funnits jobb för folk så hade t.ex. deras storebröder inte drivit runt på gatorna och då hade deras förebilder jobbat för brödfödan.

Det där med att det inte finns jobb är en myt, jag har aldrig haft problem med att få jobb, känner ingan annan heller som haft problem med att få jobb, (både invandrare och svenskar)finns hur mkt som helst om man bara vill. men om det nu skulle vara så att det är som du säger, gräver vi inte vår egen grav då om vi trots det fortsätter att ta emot folk?

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
om bara alla kunde enas om att det finns vissa invandrare som beter sig som skit och om politikerna kunde ha mod nog att uttala sig om detta utan att smutskastas i media hela tiden så kanske svenskar och invandrare tillsammans kunde få bort dessa bråkstakar som förstör ryktet för alla andra invandrare. för det finns väl ingen som stöttar dessa idioter?

Det enda är att gripa dem för brott, att kunna döma dem till fängelse. Problemet - ur din synvinkel - här är ju att många av dem må vara invandrare men de är svenska medborgare vilket gör att vi inte bara kan 'skicka hem' dem. Många av dem har inte ett hem att återvända till, ska vi bara skicka ut dem i ingenstans då? Vad tycker du att vi ska göra med dem?

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Det känns mest som alla invandrare tar illa upp när man nämner problemen och att det är svenskar vs invandrare hela tiden. om bara alla kunde enas om att det finns vissa invandrare som beter sig som skit och om politikerna kunde ha mod nog att uttala sig om detta utan att smutskastas i media hela tiden så kanske svenskar och invandrare tillsammans kunde få bort dessa bråkstakar som förstör ryktet för alla andra invandrare. för det finns väl ingen som stöttar dessa idioter? eller? varför försvarar du dig själv? och varför försvarar du dessa gangstrar med invandrarbakrund? Blir vi bara av med dom, som någon tidigare sa var en väldigt liten andel av alla invandrare, så är ju alla problem lösta.

Nej jag tar inte illa upp, men när du och vissa andra skriver vissa grejer så skriver ni inte som om ni pratar om dessa personer som individer oavsett ursprung och att de är ett stort problem utan ni snackar om det som om det är endast invandrare samt hela högen. och när ni gör det hur vet jag att jag inte räknas som dem av dig eller nån annan här?
försöker inte försvara mig utan förklara hur jag haft det och hur min verklighet ser ut för att få dig och vissa andra här inse att verkligheten ser annorlunda ut. och den verkligheten ger mig stryk varje dag på ett eller annat sätt fast psykiskt.
sedan försvarar jag inte dem utan försöker få er att se det från en annan vinkel så man kan ta itu med problemet och inte hysa all hat mot dem utan de vuxna runtomkring som tillåter denna värld skapas redan när ungdommar är unga. detta sitter i huvudet på er sedan när ni bli äldre och kan göra så ni tar beslut och gör handlingar som ni aldrig annars hade gjort.

Dessa är bara barn, och orkar de inte lägga ner resurser på att få dessa barn och hamna rätt så är det inte barnens fel. de lägger ner dessa resurser på att jaga hoj åkare och liknande.
Krävs inte mycket, barn är barn......ett barn vill bara känna sig tillräklig och älskad. som vissa ställen där poliserna går runt kvarteren och lär känna ungdommarna. från att ha hatat poliser så är de plötsligt polare och blir lyckliga när de ser snutarna. att förstå sig hur ungdommar/barn tänker så kan man lätt stoppa detta så det slipper komma upp i den åldern som vi är i nu.

Last edited:

Rackzo

piskar nordhnet
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Flaka/R1
Det enda är att gripa dem för brott, att kunna döma dem till fängelse. Problemet - ur din synvinkel - här är ju att många av dem må vara invandrare men de är svenska medborgare vilket gör att vi inte bara kan 'skicka hem' dem. Många av dem har inte ett hem att återvända till, ska vi bara skicka ut dem i ingenstans då? Vad tycker du att vi ska göra med dem?

Myt eller sanning, men jag har fått bilden att många bara lär sig mer skit i fängelse och att nya kontakter knyts. fängelse gör ingen nytta, Hade bara alla fått en ordentlig uppfostran om rätt och fel, respekt för andra och myndigheter. jag skulle aldrig någonsin få för mig att slå ner en tant, eller kasta sten på en brandman som släcker mitt hus. och det beror nog mycket på den uppfostran vi har här i sverige. har man inte fått den av sina föräldrar så får man väl lära in det på något annat sätt.

Edit: alla får väl ha sin egen uppfattning, detta handlar ju inte om mc så nu lägger ja ner det här.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Det där med att det inte finns jobb är en myt, jag har aldrig haft problem med att få jobb, känner ingan annan heller som haft problem med att få jobb, (både invandrare och svenskar)finns hur mkt som helst om man bara vill. men om det nu skulle vara så att det är som du säger, gräver vi inte vår egen grav då om vi trots det fortsätter att ta emot folk?

Jo och att det är massarbetslöshet i Landskrona är också en myt? Jag har inte heller haft några problem att få jobb. Däremot vet jag att när jag har fått jobb (på t.ex. Haldex) har 10 - 30 andra fått avstå från just det jobbet. Företagen i stan har dragit ner och dragit ner - vem tror du det drabbar? Ja, just det. Arbetstagarna. När Parajett sparkade 65 personer var det rätt många. När TimeLox flyttade ner blev 25 pers arbetslösa. När Åhlens och Hemköp brann försvann inte bara jobb utan även framtida investerare. Thorn Lighting har dragit ner, Pilkington har nästan bara inhyrd personal, Besam ökar inte direkt och varvet, ja, vi vet alla hur varvet har gått.

Landskrona blir bättre och bättre. Under de senaste tio åren som jag bott där har varje år varit bättre än det förra. Bättre med jobb, bättre på skolorna, vackrare i staden och helt enkelt ett bättre ställe att leva på. Om du inte gillar Landskrona så flytta! Vår 'en gång så fina stad' har aldrig varit så fin som den är nu. Jag fick erbjudanden om att flytta till Malmö, Helsingborg, Lund och Lödde men jag ville inte flytta från Landskrona för jag tyckte om att bo där trots att man var tvungen att ställa in motorcykeln varje kväll. Nu flyttade jag hem till Linköping för det är där jag hör hemma men bo i Skåne kan man bara göra på ett ställe.

Myt eller sanning, men jag har fått bilden att många bara lär sig mer skit i fängelse och att nya kontakter knyts. fängelse gör ingen nytta, Hade bara alla fått en ordentlig uppfostran om rätt och fel, respekt för andra och myndigheter. jag skulle aldrig någonsin få för mig att slå ner en tant, eller kasta sten på en brandman som släcker mitt hus. och det beror nog mycket på den uppfostran vi har här i sverige. har man inte fått den av sina föräldrar så får man väl lära in det på något annat sätt..

Jag håller absolut med dig om att fängelse inte gör nån nytta men med dagens rättssystem är det det alternativet vi har. Ungdomsvård ska visst vara lika illa. Ordentlig uppfostran är det som gäller, det har du också helt rätt i! Vuxna förebilder, storasyskon som man ser upp till, det är skitviktigt. Och det gäller även svenska barn! Jag lovar dig att det fanns svenska ungar i hopen som kastade sten på brandmännen och det finns en hel liga med bara svenska ungdomar som stjäl och kränger mopeder, mobiler, kläder och slåss.

Last edited:

Sture

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Hoj
SÅLD!
Det känns mest som alla invandrare tar illa upp när man nämner problemen och att det är svenskar vs invandrare hela tiden. om bara alla kunde enas om att det finns vissa invandrare som beter sig som skit och om politikerna kunde ha mod nog att uttala sig om detta utan att smutskastas i media hela tiden så kanske svenskar och invandrare tillsammans kunde få bort dessa bråkstakar som förstör ryktet för alla andra invandrare. för det finns väl ingen som stöttar dessa idioter? eller? varför försvarar du dig själv? och varför försvarar du dessa gangstrar med invandrarbakrund? Blir vi bara av med dom, som någon tidigare sa var en väldigt liten andel av alla invandrare, så är ju alla problem lösta.

Du glömde nämna att enas kring att det också råkar finnas vissa "svenskar" som beter sig som skit...

Det är precis sån skit vi svenskar inte vill ha in i Sverige.
Nämn ett sätt som invandringen gynnar Sverige ?

Sverige hade ta mig fan behövt ett o annat inbördeskrig får att få politikerna att tänka på än dom stackars invandrarna.

1 Vi vill inte ha invandring.
2 Dom för inget gott med sig.
3 Sett över det hela går Sverige back iom invandringen.

(edit snart brakar helvetet lös..)

Du, ta och läs boken "1000 år av invandring" (det har jag uppmanat till tidigare här på sporthoj) så kanske även du lär dig begreppet ARBETSKRAFTSINVANDRING, och kanske bara KANSKE lär dig vilka som varit med och byggt upp välfärden i vårt kära Sverige:tummenupp

Fler och fler invandrare sammlas i "sina" små sammhällen med resultat att Svenskarna flyr.
Svenskarna försvinner och fler invandrare sammlas.

Det har aldrig slagit dig att det kanske är ett resultat av en misslyckad integrationspolitik??:va och att det inte är så enkelt som du får det och låta:huvet

Last edited:

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Kolla ex på Zlatan......han växte upp i södra sverige från nåt av de ställerna det snackas så mycket om i denna tråd, kolla de gav han en boll och se vart han är idag. :tuttar

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
En lagom stor.
Du glömde nämna att enas kring att det också råkar finnas vissa "svenskar" som beter sig som skit...

Det har aldrig slagit dig att det kanske är ett resultat av en misslyckad integrationspolitik??:va och att det inte är så enkelt som du får det och låta:huvet

Det finns mkt skit i vårt avlånga land.
Att politikerna spär på det ytterligare gör inte saken bättre.
Dom bör hållas ansvariga för vad dom orsakar , tyvärr spelar girigheten en stor roll av att va politiker i dagens system.

Om man verkligen retar sig på nått så är det politikerna.
Idag gäller det att sköta sitt och skita i andra mer eller mindre.
Jag bryr mig inte längre.

KuntaKen

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Hoj
KTM 520/525 -02 KTM SX-F -07
Nu har jag bara läst de senaste tre sidorna av denna tråden, men jag förstår ju vad det börjat handla om. Är det någon här som såg dokumentären om skolan i malmö på SVT härom veckan? Jag vet inte vad den heter, men där fick iallafall JAG klarhet i varför majoriteten av invandrare beteer sej som de gör och vad orsaken grundar sej på. UPPFOSTRAN.

I korta drag handlade det om en skola som gått fullständigt i botten på grund av avsaknaden av respekt för lärare och vuxna individer. Deras tankesätt var "Varför ska jag göra det? Han/Hon kommer endå inte att slå mej, det får man inte i Sverige", och detta grundar sej på att när man beteer sej illa HEMMA så kan det sluta med att man får sej en smäll av farsan, när man fått smällen så håller man käft och skärper till sej.

Just den där smällen, får ju som bekant inte utdelas i Sverige, vi har ju inte agan kvar, och det är det sätt som de flesta invandrare verkar vara vana vid att uppfostras på, men ingen annanstans än hemma, av mamma o pappa eller någon farbror/morbror kan man få denna smällen, vilket betyder att man betee sej som ett svin över allt förutom hemma, för man får ju endå inte stryk i Sverige. Detta i sin tur genererar ju en hel del inre ilska osv som man oftast får utlopp för i skolan eller på stan, på andras bekostnad, samhället. Tycker att nån borde leta fram namnet på denna dokumentär, för det bevisar att det verkligen är ett sorgligt land vi lever i nu för tiden.

edit: Letade upp den. Syndabockarna: http://svt.se/svt/road/Classic/shar...?&d=13395&a=973533&lid=is_search527895&lpos=1

Last edited:

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
Stolt över att vara svensk

Jag är stolt, jag älskar Sverige och vår flagga. Jag älskar det mesta med Sverige.

Men då jag ser att Svenska flaggan missbrukas i kretsar av trångsyn och rädsla för andra minoriteter, så skäms jag. Man kan älska detta land och ändå välkomna människor i nöd.

Enligt en majoritet i Sveriges riksdag, vald av fria och demokratiska val, så skall vi ta emot flyktingar i nöd. För att det gynnar vårt samhälle.

Men jag kan tycka att alla flyktingar behöver kanske inte bo på samma ställe. Samtidigt så förstår jag att man som flykting hellre bor i Malmö än Pajala.
Kanske mest för att vi svenskar själva hellre bor i Malmö än Pajala.

Vi är inte så olika, vi människor.

Sture

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Hoj
SÅLD!
Jag är stolt, jag älskar Sverige och vår flagga. Jag älskar det mesta med Sverige.

Men då jag ser att Svenska flaggan missbrukas i kretsar av trångsyn och rädsla för andra minoriteter, så skäms jag. Man kan älska detta land och ändå välkomna människor i nöd.

Enligt en majoritet i Sveriges riksdag, vald av fria och demokratiska val, så skall vi ta emot flyktingar i nöd. För att det gynnar vårt samhälle.

Men jag kan tycka att alla flyktingar behöver kanske inte bo på samma ställe. Samtidigt så förstår jag att man som flykting hellre bor i Malmö än Pajala.
Kanske mest för att vi svenskar själva hellre bor i Malmö än Pajala.

Vi är inte så olika, vi människor.

FLER RIVERRAFTERS:yoparty på sporthoj.com:tummenupp

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
FLER RIVERRAFTERS:yoparty på sporthoj.com:tummenupp

Instämmer :)

Sen känner jag som t-rex m.fl. att föra denna diskussion på sporthoj.com verkligen är som att slå huvudet i väggen då så många dömmer hela världen efter sina egna anektoter.

idris

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2007
Hoj
S1000RR
Precis det jag menade, skrivs de nåt negativt om invandrare då är man automatiskt nasse.

Störtlöjligt!

skitsnack! det beror på lite på hur man utrycker det.. precis likadant när jag vill kritisera regeringen, får ofta höra att men åk hem om det inte passar..,
vet inte när man blir svensk och får tycka saker,
kom hit när jag var nio, gått i skolan som alla andra, gjort min värnplikt, betalat skatt sen jag var 17.. käkar sill och surstöming, det är nog mer än vad dom flesta gaphalsarna här gjort, som tycker att jag ska åka hem!
Det är ju lite skillnad att diskutera problemet, eller att bara gapa att alla är kriminella och ska ut. inte så sakligt kanske...

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Hoj
kTm 690 sMc. aPrIlLiA 450 RxV. HuSqVaRnA 450SmR. gixxer 1000 k4
HaAh folk e så duMma hhee hhee:kulspruta

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
får ofta höra att men åk hem om det inte passar..,

En klockren motkommentar till det är ju: Jag är redan hemma!:tummenupp

Mer trevliga invandrare åt Sverige :tummenupp

Jag känner många trevliga invandrare, men det är ju tyvärr inte dem man ser i media. Förutom den där Zlatan som ska få 420 mille för att leka lite med en boll i fyra år :näsblod Det är en förnedring mot alla arbetare. (tycker jag, jag kan inte riktigt förklara varför)

Förövrigt är min mor invandrare, fast från Finland, så det märks ju kanske inte lika mycket.

:tummenupp

Last edited:

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
...Förutom den där Zlatan som ska få 420 mille för att leka lite med en boll i fyra år :näsblod Det är en förnedring mot alla arbetare.
.....:tummenupp
ehhh... det där måste du förklara närmare.
Inter vill ge Zlatan 420 mille för att joxa med trasan....då blir alla
arbetare förnedrade :confused: :confused:
Hajjar nada, hur faen hänger det ihop?

jrh

det är nåt djuriskt med att pissa ute
Gick med
17 Sep 2007
Hoj
szr660
Fascinerande att man delar luft med jösse och co, får en nästan att vilja dricka lite saltsyra till lunch. :hihi

Om ni kunde öppna ögonen så skulle ni se att Riverrafter, trex, Idris, Sture och Bullysmile är ett perfekt exempel ur verkligheten där vi ser hur olika uppväxter, kulturer och erfarenheter har sammanflätats till en förståelse för varandra. Det är ingen tvekan om att dessa personer tillhör den skara som kan titulera sig lite smartare än andra och då framförallt smartare än de högljudda svenska bönderna som skriker högst i dessa frågor.

Bristande utbildning, nedärvda åsikter samt avsaknaden av förståelse och en grundläggande form av empati är bara några av de punkter som är roten till problemet för båda sidor.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar