Det där med att det inte finns jobb är en myt, jag har aldrig haft problem med att få jobb, känner ingan annan heller som haft problem med att få jobb, (både invandrare och svenskar)finns hur mkt som helst om man bara vill. men om det nu skulle vara så att det är som du säger, gräver vi inte vår egen grav då om vi trots det fortsätter att ta emot folk?
Jo och att det är massarbetslöshet i Landskrona är också en myt? Jag har inte heller haft några problem att få jobb. Däremot
vet jag att när jag har fått jobb (på t.ex. Haldex) har 10 - 30 andra fått avstå från just det jobbet. Företagen i stan har dragit ner och dragit ner - vem tror du det drabbar? Ja, just det. Arbetstagarna. När Parajett sparkade 65 personer var det rätt många. När TimeLox flyttade ner blev 25 pers arbetslösa. När Åhlens och Hemköp brann försvann inte bara jobb utan även framtida investerare. Thorn Lighting har dragit ner, Pilkington har nästan bara inhyrd personal, Besam ökar inte direkt och varvet, ja, vi vet alla hur varvet har gått.
Landskrona blir bättre och bättre. Under de senaste tio åren som jag bott där har varje år varit bättre än det förra. Bättre med jobb, bättre på skolorna, vackrare i staden och helt enkelt ett bättre ställe att leva på. Om du inte gillar Landskrona så flytta! Vår 'en gång så fina stad' har
aldrig varit så fin som den är nu. Jag fick erbjudanden om att flytta till Malmö, Helsingborg, Lund och Lödde men jag ville inte flytta från Landskrona för jag tyckte om att bo där trots att man var tvungen att ställa in motorcykeln varje kväll. Nu flyttade jag hem till Linköping för det är där jag hör hemma men bo i Skåne kan man bara göra på ett ställe.
Myt eller sanning, men jag har fått bilden att många bara lär sig mer skit i fängelse och att nya kontakter knyts. fängelse gör ingen nytta, Hade bara alla fått en ordentlig uppfostran om rätt och fel, respekt för andra och myndigheter. jag skulle aldrig någonsin få för mig att slå ner en tant, eller kasta sten på en brandman som släcker mitt hus. och det beror nog mycket på den uppfostran vi har här i sverige. har man inte fått den av sina föräldrar så får man väl lära in det på något annat sätt..
Jag håller absolut med dig om att fängelse inte gör nån nytta men med dagens rättssystem är det det alternativet vi har. Ungdomsvård ska visst vara lika illa. Ordentlig uppfostran är det som gäller, det har du
också helt rätt i! Vuxna förebilder, storasyskon som man ser upp till, det är skitviktigt. Och det gäller även svenska barn! Jag lovar dig att det fanns svenska ungar i hopen som kastade sten på brandmännen och det finns en hel
liga med bara svenska ungdomar som stjäl och kränger mopeder, mobiler, kläder och slåss.