Hör upp alla jävla rasister som kör på mittsverigebanan.

Status
Ej öppen för fler svar.

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Hoj
FZR skrot
Den här tråden börjar lukta ruttet.

Kommentarer likt denna har lett till den situation vi har idag...
(Btw så är Bandidos president Iransk medborgare)

Och för den delen lägger jag all skuld på svenskar (läs makthavarna). Har man en politik som bjuder in & inte sållar tjuvar & banditer, så får man givetvis in sådana.

Last edited:

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Hoj
FZR skrot
När människor kopplar samman brottslighet med hudfärg luktar det ruttet, och vad har Bandidos president med saken att göra?

...Idris drog en paralell till HD-gängen.
Jag kopplar inte den till hudfärg, ...men du med flera har ofta väldigt lätt att läsa in det. Miljöpåverkan & kulturskillnader är däremot väldigt påverkande faktorer.

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
...Idris drog en paralell till HD-gängen.
Jag kopplar inte den till hudfärg, ...men du med flera har ofta väldigt lätt att läsa in det. Miljöpåverkan & kulturskillnader är däremot väldigt påverkande faktorer.
Jag tycker mig ana det i dina inlägg, men säger du det så visst!

Problemet är hur som helst för komplext att någon kan tillföra något med diverse on-liners. Dessa trådar slutar alltid på ett och samma sätt och jag tycker det inte är lönt att ens försöka diskutera detta på sporthoj.

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Hoj
FZR skrot

Problemet är hur som helst för komplext att någon kan tillföra något med diverse on-liners. Dessa trådar slutar alltid på ett och samma sätt och jag tycker det inte är lönt att ens försöka diskutera detta på sporthoj.

One-liners eller inte, ...problemet är alldeles för stort för att tystas ner, även om det på många sätt är för sent att släppa ordet fritt.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Som sagt, om man härleder salmonellasmitta, som drabbat x antal personer, till kebabrestauranger kan du hoppa upp & sätta dig på att man gör seriös analys av såval kebaben som såsen. Och för att upprepa mig, så läste jag i dagspressen att såväl urin som sperma upptäcktes frekvent.
Är det en kebabspecialitet, eller är det samma visa på alla restaurangerna i Malmö ... ungefär? Hur är det med urin- och spermakvoterna på andra etablisemang? Vad har du läst i dagspressen om det?

Last edited:

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Hoj
FZR skrot
Är det en kebabspecialitet, eller är det samma visa på alla restaurangerna i Malmö... Ungefär? Hur är det med urin- och spermakvoterna på andra etablisemang? Vad har du läst i dagspressen om det?

Nej, har inte läst något om det, ...kan säkert förkomma utanför Kebabvärlden &så. Vad gäller omfattningen kan man dock ha sina misstankar, enligt "överrepresentationsstatistiken", utan att för den skull stämplas som fördomsfull eller annat.

Analyserna görs ju rimligen där oegentligheter som salmonella hittas. Julgröt brukar det &så tas flitigt med prover på, ...men har inte sett något om sådana ingredienser i dom.

Last edited:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Nej, har inte läst något om det, ...kan säkert förkomma utanför Kebabvärlden &så. Vad gäller omfattningen kan man dock ha sina misstankar, enligt "överrepresentationsstatistiken", utan att för den skull stämplas som fördomsfull eller annat.
Nä, har man tillförlitlig "överrepresentationsstatistik" att utgå från så kan man naturligtvis säga att "dom" är smutsiga och ohygieniska. Utan att verkar fördomsfull.

Ha en bra kväll.

OJAK

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
Mille
Det hela är en socialgruppsfråga.
Förr i tiden hade vi ett folkslag i Sverige som hette tattare. De utmärktes av allmän tjyvaktighet och lösdriveri. Det presterades avhandlingar där de identifierades som ett folkslag med en särskild fallenhet för sånt.
Naturligtvis var de "Svenskar" precis som alla andra, men det trodde man inte då!
De var dock fattiga Svenskar, och hela folkslaget "försvann" när demografin ändrades runt kriget. Tänk er ett folkslag av tjuvar som bara försvinner...magi!

Nu har vi tagit in en herrans massa folk av olika orsaker (främst humanitära) som vi sedan låst in på förvaring och allmosor från staten ett par år och sedan släppt ut men vägrar ge jobb. De är i precis samma situation som tattarna, lägst ner.
Och bland de som är lägst ner stjäls det mer, så är det vare sig de är svenskar eller nåt annat.

Nu verkar det som att vissa tror att invandrarna har nåt sorts anlag för att stjäla. Då vill jag peka på tattarna ovan och på det faktum att det finns större skillnader mellan invandrargrupperna än mellan hela invandrarkollektivet och oss. Slutsatsen av det är att antingen är det bara skandinaver i hela världen som är hederliga, eller så har tanken slagit fel!
I själva verket är tanken så befängd att man skulle skratta om vissa inte tog den på allvar.

Sanningen är att "invandrarna" (d-a begrepp det också), vad ni än tror ger ett rejält nettotillskott till Sveriges BNP, och ju fler av dem vårt samhälle lyckas få ut i arbetslivet, ju bättre kommer det att gå!

För h-ete, ni resonerar som att Rosengård är det samma som invandrare!? Släpp sargen och kom in i matchen - åk till Kista eller Spånga tex, helt vanliga medelachmeds som bor i radhus vägg i vägg med svennar helt utan problem och åker till jobbet i ottan och kommer hem och grillar på kvällen.

Och kom ihåg att många av förorterna som idag är invandrargetton tidigare var tillhåll för svenska socialgrupp ettare med alkoholknivslagsmål och småtjuveri. Lämpligt studiematerial kan ju vara Ebba Gröns skildring av Rågsved när det begav sig. Supa, knarka slåss, krossa rutor och hata snuten låter väl lite som det vi diskuterar va? Men just det, nu var det ju invandrarnas fel...
Och vad vill vi göra åt det?????

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Var det inte Finlands utrikesminister som förklarade varför dom har så mycket mindre brott än Sverige och sedan hänvisade de till deras invandringspolitik?

Ska inte ge mig in i den här diskutionen då man bara blir ansedd som rasse så fort man råkar säga nåt negativt om Sveriges (dåliga) invandringspolitik!

idris

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2007
Hoj
S1000RR

Nej det går inte! jag håller med!
anledningen att jag är på den här sidan varje dag, är att diskutera hoj! läsa om hoj.. och dela min längtan till våren med alla andra!

OJAK

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
Mille
Var det inte Finlands utrikesminister som förklarade varför dom har så mycket mindre brott än Sverige och sedan hänvisade de till deras invandringspolitik?

Ska inte ge mig in i den här diskutionen då man bara blir ansedd som rasse så fort man råkar säga nåt negativt om Sveriges (dåliga) invandringspolitik!

Om han sa så var han dåligt påläst. Inte första gången det händer en politiker i och för sig.
Jag citerar en Finsk rapport om Finsk våldsbrottslighet:
In addition to the differences in the general homicide rate (which is in
Finland triple to that of the Scandinavian countries)...

http://www.optula.om.fi/uploads/8aje3o5e7qyyx.pdf

Men brott på fyllan kanske inte räknas av ministern? Achmed super ju så lite...
Om ministern nu verkligen sa så, du verkar ju inte så säker på källan?

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
Om han sa så var han dåligt påläst. Inte första gången det händer en politiker i och för sig.
Jag citerar en Finsk rapport om Finsk våldsbrottslighet:
In addition to the differences in the general homicide rate (which is in
Finland triple to that of the Scandinavian countries)...

http://www.optula.om.fi/uploads/8aje3o5e7qyyx.pdf

Men brott på fyllan kanske inte räknas av ministern? Achmed super ju så lite...
Om ministern nu verkligen sa så, du verkar ju inte så säker på källan?

För att slänga in en brasklapp så är statistik intressant. Om man studerar brott utförda av utlänningar som uppehåller sig i sverige så är det intressant att veta vilket land som står för de flesta förövarna:

Iraq, Iran, Forna jugoslavien ... ???

Nej, tyvärr, lite fördomsfullt antagande. Norska medborgare står tydligen majoriteten av lagbrotten. (alla brottstyper, stöld, misshandel osv.)

Fundera på det litegrann. Hörde detta på ett seminarium för länge sedan.
(håller på att gräva fram källan, så att det blir svart på vitt)
Vi står själva för en stor del av brotten i Norge tyvärr.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
...

Nej, tyvärr, lite fördomsfullt antagande. Norska medborgare står tydligen majoriteten av lagbrotten. (alla brottstyper, stöld, misshandel osv.)

...

Ut med packet!!

Edit, jag känner iofs en kille som heter Geir, han är ok, han kan få stanna. Jävla konstigt namn dock, det måste han nog ändra.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll