MC-relaterat?
Stäng tråden omedelbart, har moderatorn sommnat![]()
Den här tråden börjar lukta ruttet.
När människor kopplar samman brottslighet med hudfärg luktar det ruttet, och vad har Bandidos president med saken att göra?Kommentarer likt denna har lett till den situation vi har idag...
(Btw så är Bandidos president Iransk medborgare)
När människor kopplar samman brottslighet med hudfärg luktar det ruttet, och vad har Bandidos president med saken att göra?
Jag tycker mig ana det i dina inlägg, men säger du det så visst!...Idris drog en paralell till HD-gängen.
Jag kopplar inte den till hudfärg, ...men du med flera har ofta väldigt lätt att läsa in det. Miljöpåverkan & kulturskillnader är däremot väldigt påverkande faktorer.
Jag tycker mig ana det i dina inlägg, men säger du det så visst!
Problemet är hur som helst för komplext att någon kan tillföra något med diverse on-liners. Dessa trådar slutar alltid på ett och samma sätt och jag tycker det inte är lönt att ens försöka diskutera detta på sporthoj.
Är det en kebabspecialitet, eller är det samma visa på alla restaurangerna i Malmö ... ungefär? Hur är det med urin- och spermakvoterna på andra etablisemang? Vad har du läst i dagspressen om det?Som sagt, om man härleder salmonellasmitta, som drabbat x antal personer, till kebabrestauranger kan du hoppa upp & sätta dig på att man gör seriös analys av såval kebaben som såsen. Och för att upprepa mig, så läste jag i dagspressen att såväl urin som sperma upptäcktes frekvent.
Är det en kebabspecialitet, eller är det samma visa på alla restaurangerna i Malmö... Ungefär? Hur är det med urin- och spermakvoterna på andra etablisemang? Vad har du läst i dagspressen om det?
Nä, har man tillförlitlig "överrepresentationsstatistik" att utgå från så kan man naturligtvis säga att "dom" är smutsiga och ohygieniska. Utan att verkar fördomsfull.Nej, har inte läst något om det, ...kan säkert förkomma utanför Kebabvärlden &så. Vad gäller omfattningen kan man dock ha sina misstankar, enligt "överrepresentationsstatistiken", utan att för den skull stämplas som fördomsfull eller annat.
Nä, har man tillförlitlig "överrepresentationsstatistik" att utgå från så kan man naturligtvis säga att "dom" är smutsiga och ohygieniska. Utan att verkar fördomsfull.
Ha en bra kväll.
Och vad vill vi göra åt det?????
Jag tycker mig ana det i dina inlägg, men säger du det så visst!
Problemet är hur som helst för komplext att någon kan tillföra något med diverse on-liners. Dessa trådar slutar alltid på ett och samma sätt och jag tycker det inte är lönt att ens försöka diskutera detta på sporthoj.
Var det inte Finlands utrikesminister som förklarade varför dom har så mycket mindre brott än Sverige och sedan hänvisade de till deras invandringspolitik?
Ska inte ge mig in i den här diskutionen då man bara blir ansedd som rasse så fort man råkar säga nåt negativt om Sveriges (dåliga) invandringspolitik!
Om han sa så var han dåligt påläst. Inte första gången det händer en politiker i och för sig.
Jag citerar en Finsk rapport om Finsk våldsbrottslighet:
In addition to the differences in the general homicide rate (which is in
Finland triple to that of the Scandinavian countries)...
http://www.optula.om.fi/uploads/8aje3o5e7qyyx.pdf
Men brott på fyllan kanske inte räknas av ministern? Achmed super ju så lite...
Om ministern nu verkligen sa så, du verkar ju inte så säker på källan?
...
Nej, tyvärr, lite fördomsfullt antagande. Norska medborgare står tydligen majoriteten av lagbrotten. (alla brottstyper, stöld, misshandel osv.)
...
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand