Hör upp alla jävla rasister som kör på mittsverigebanan.

Status
Ej öppen för fler svar.

idris

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2007
Hoj
S1000RR
HAHAHA det är rediga takter det :rofl

Vi ska va rädda om våra små rasister i Sverige dom blir bara färre och färre om invandringen fortsätter så som den gör nu.

ni måste ju ha minst 50% ivarje by ni bor i, s:arsele å inte behöver ni små skåningar oroa er
:arsele

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Verkar som de flesta verkar tro att det bara är svenskar som är/kan vara rasister.
Är det ett rasistiskt uttalande att påstå att det kommer en hel del rasister genom invandringen? Bor i Malmö och svenskar står nog inte så högt som "ras" i mångas ögon här. Kommer från en bruksort som hade mycket arbetskraftsinvandring på 50-60-talet och även de flesta andra generationens invandrare jag känner har rätt starka och uttalade rasistiska åsikter. Talar om Finland, forna Jugoslavien (otippat att det blev krig på etnisk grund där), Turkiet, Estland etc. Totalt 22 nationer representerade på tidigt 80-tal i en tätort om ca 10 000 invånare.
Är det inte rasism när föraktet riktas mot svenskar/skandinaver?

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
Fårhållandevis enkelt

Brottsgärningen skall innehålla fängelse i straffskalan.
Annars tar dom inte DNA-prov

Det är inte fängelse för sperma i någon sås.

Braxen

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2004
Hoj
RD125twin
Brottsgärningen skall innehålla fängelse i straffskalan.
Annars tar dom inte DNA-prov

Det är inte fängelse för sperma i någon sås.
Ofredande – 4 kapitlet 7 § Brottsbalken

”Den som handgripligen antastar eller medelst skottlossning, stenkastning, oljud eller annat hänsynslöst beteende eljest ofredar annan, döms för ofredande till böter eller fängelse i högst ett år.”

:arsele

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
fick ett fint bud på min hoj i förrgår:

"Hej, 35 000, kommer och hemtar, mvh,*******"

frågade om han trodde det på riktigt

Kostade dubbelt då mycket för 6mån sedan. haha!

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
tror inte det

Den som handgripligen antastar eller medelst skottlossning, stenkastning, oljud eller annat hänsynslöst beteende eljest ofredar annan, döms för ofredande till böter eller fängelse i högst ett år

Handgripligen betyder i detta fall, som jag har tolkat det, att man måste göra det i första person mot personen. Gränsdragningsfrågan är otroligt svår.

Men om vi återgår till själva frågan, om polisen inleder förundersökning, så måste det finnas "något att gå på". En misstanke om att såsen innehåller otillbörliga ingredienser räcker knappast för att en åklagare beslutar om förundersökning.
Svårt att få fällande dom även om bevisning föreligger (subjektiva rekvisit?), svårt att hitta lämplig brottsbeskrivning.

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
Allmänfarlig vårdslöshet kanske...hehe...man ska veta vart man lägger såsen....kan ju vara blodsmittat.*ironisk*
Kränkning>absolut! kränkande att få vetskap om att man käkat sperma juh!

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
fick ett fint bud på min hoj i förrgår:

"Hej, 35 000, kommer och hemtar, mvh,*******"

frågade om han trodde det på riktigt

Kostade dubbelt då mycket för 6mån sedan. haha!
Du köpte den ny nu är den begagnad. jag köpte ett par kallingar förra månaden för 400:- du kan få dem för 250:-.

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Hoj
FZR skrot
Nja, nä det funkar lixom inte. Den enda institution som på ett bra sätt kan genomföra detta vetenskapligt är SKL i Linköping. Dom tar inte på sig "civila" analyser om inte det är väl underbyggt, exempelvis faderskapsmål.

Andra som kan göra det är några universitetslaboratorier. Men dom har inga bra sätt att sortera ut det mänskliga DNAt från växtresternas i vitlökssåsen.
Om jag utrycker mig lite sarkastiskt så är antalet spermadonatorer i snabbmatskedjornas matutbud ingen prioriterad grundforskning.

Man söker efter vissa markörer, det funkar lixom bara Teoretiskt(om det är kall sås) Men ingen har utfört detta test i verkligheten. Kostar dessutom lågt räknat 35-40 000kr bara i restriktionsenzymer.

Testa och ring SKL och fråga om dom kör spermaprov i vitlökssås, du kan ju lungt gissa att du hamnar i något register på SÄPO på personer som inte skall komma i närheten av kronprinsessan Viktoria...
:)
Detta är ju bara nonsens...

Som sagt, om man härleder salmonellasmitta, som drabbat x antal personer, till kebabrestauranger kan du hoppa upp & sätta dig på att man gör seriös analys av såval kebaben som såsen. Och för att upprepa mig, så läste jag i dagspressen att såväl urin som sperma upptäcktes frekvent. Myten i det hela skulle jag gissa är DNA-grejjen.
Förstår inte vad som skulle vara så förvånande med det heller, ...det vore knappast den värsta ogärning som konstaterats, ...eller?

"Verkligheten överträffar dikten" ...finns det ett spännande ordspråk som lyder.

Några citat från smittskyddsinstitutets hemsida:

"Under våren 1995 insjuknade omkring 50 personer med en ovanlig typ av S. Typhimurium (salmonella). Den epidemiologiska utredningen visade att alla ätit kebab på några olika restauranger och att köttet kommit från samma leverantör (var troligen importerat)."

"Sommaren 2003 insjuknade minst 112 personer i södra Sverige i S. Typhimurium fagtyp 108 efter att ha ätit på en och samma restaurang. I stort sett samtliga hade ätit kebabkött i en eller annan form. I samma veva rapporterades 27 ytterligare fall från två andra län i landet. De hade ätit kebab på sex olika restauranger. Kebabköttet kom från samma grossist, som hade importerat fläskkarré från Danmark. Samma ovanliga salmonellatyp kunde isoleras från köttet som hos de sjuka personerna."

...för att spä på kebabdebatten lite, så gjorde en kompis till mig (polis) tillslag mot en byggbod i Flädie som det anmälts droppa blodliknande vätska från. Där inne hängde Mårtenstorgets Kebabvagns rullar på lagring, ..okylt. :zpy

Jsmacko

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2006
Hoj
Mc-cykel
Bor i city, rör mej sällan ute i förorten.. :brinnerup
men tack ändå..

Av en ren slump, så råkade jag se ett annat ställe på söder tror det va Götgatan, som serverar det damen söker..
känns kanske bättra när det är lite närmare city så du slipper träffa allt förortsslödder..:tungan
Ers undertecknad...

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
:corn tackar så hjärteligt herren! ska kolla in det!
Vet bara inte om man vågar sej ner till södermalm där alla flummiga konstnärs-själar härjar :skrämd :tungan
Blir skraj bara av tanken att befinna mej utanför tullarna! :hihi

idris

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2007
Hoj
S1000RR
Verkar som de flesta verkar tro att det bara är svenskar som är/kan vara rasister.
Är det ett rasistiskt uttalande att påstå att det kommer en hel del rasister genom invandringen? Bor i Malmö och svenskar står nog inte så högt som "ras" i mångas ögon här. Kommer från en bruksort som hade mycket arbetskraftsinvandring på 50-60-talet och även de flesta andra generationens invandrare jag känner har rätt starka och uttalade rasistiska åsikter. Talar om Finland, forna Jugoslavien (otippat att det blev krig på etnisk grund där), Turkiet, Estland etc. Totalt 22 nationer representerade på tidigt 80-tal i en tätort om ca 10 000 invånare.
Är det inte rasism när föraktet riktas mot svenskar/skandinaver?

vad har det med saken att göra?? är det rättfärdigat då? att det finns blattar som inte gillar svenskar, då är det ok att snacka en massa skit som många här på tråden gjort. Dom är ju för fan lika stora puckade inskränkta jävla idioter på båda sidorna, Trodde fan att det här var en sida för folk som älskar att åka och prata HOJ, hur fan kom det här in?? visst det är jätteroligt att en idotturk har gjort bort sig, men jag har träffat och fått lika många puckade bud på mina bilar av svenskar!! men dom stavar ju rätt och då är det ok att bete sig som ett arsle, så länge det sker på bra svenska! ELLER?? kom igen alla ni som antyder, fan skärp er! :gnissla

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
vad har det med saken att göra?? är det rättfärdigat då? att det finns blattar som inte gillar svenskar, då är det ok att snacka en massa skit som många här på tråden gjort. Dom är ju för fan lika stora puckade inskränkta jävla idioter på båda sidorna, Trodde fan att det här var en sida för folk som älskar att åka och prata HOJ, hur fan kom det här in?? visst det är jätteroligt att en idotturk har gjort bort sig, men jag har träffat och fått lika många puckade bud på mina bilar av svenskar!! men dom stavar ju rätt och då är det ok att bete sig som ett arsle, så länge det sker på bra svenska! ELLER?? kom igen alla ni som antyder, fan skärp er! :gnissla

??? Eh, nä, fattar ändå inte????
Var försvarar jag det snacket du syftar på?
Var säjer jag att "det är jätteroligt att en idiotturk har gjort bort sig"?

Skall jag reagera på nåt, så blir det att jag tycker det är rätt obehagligt om folk hotas till att sälja till det eller det priset. Du verkar vara en väldigt arg person, eller?

Angriper isåfall ensidigheten i rasismen, både när den uttalas eller utpekas...

Last edited:

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Du köpte den ny nu är den begagnad. jag köpte ett par kallingar förra månaden för 400:- du kan få dem för 250:-.

Korrekt, men inte SÅ begagnad...

Vad är det för skick på kallingarna? Finns servicebok?

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Servicebok finns och väl dokumenterad även kvittion på allt. bromsspår fanns men med clorin så vart de som nya, därför står det nyskick i annonsen

idris

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2007
Hoj
S1000RR
??? Eh, nä, fattar ändå inte????
Var försvarar jag det snacket du syftar på?
Var säjer jag att "det är jätteroligt att en idiotturk har gjort bort sig"?

Skall jag reagera på nåt, så blir det att jag tycker det är rätt obehagligt om folk hotas till att sälja till det eller det priset. Du verkar vara en väldigt arg person, eller?

Angriper isåfall ensidigheten i rasismen, både när den uttalas eller utpekas...

det jag menar är att det är lika jävla illa från båda hållen, men du drog en parallell till utläningarna i ditt område, att dom var nästan mer fientliga mot svenskar, vilket jag som blatte själv tycker är fördjävligt! det är väl självklart att det finns idioter som hotar folk när dom inte vill släppa sin hoj till vrakpriser, vem tycker att det är okej? Jag kan lova dig och alla andra på den tråden , att det finns lika många svenskar som lämnat skambud, men fortfarande på rätt svenska,

Det som gör mig förbannad är som så många på den tråden inte fattar att majoriteten av oss Faktiskt inte blåser eller hotar folk, jag har träffat lika många idioter i båda lägren. Det är inte ok att vara fientlig mot svenskar, pga av att det finnns invandrarfientliga bland dom, precis det inte är ok att hata alla blattar för att det finns en störd turk som hotat en.

Det är mycket enkelt!

Till er alla som inte känner en blatte, lär känna en så kommer ni att se vilka sköna människor det finns bland dom.:tummenupp

Sverige är ert land! ingen kommer att ifrån er den,
men i ärlighetens namn, måste ni erkänna att vi har ju bidragit med väldigt mycket för utvecka ert land, och majoriteten betalar faktiskt skatt.

att dom kostar för mycket! som flera på tråden gett utryck för, bevisar tydligt att dom inte läst något annat än aftonbladet.
synd om dom..

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...