Hör upp alla jävla rasister som kör på mittsverigebanan.

Status
Ej öppen för fler svar.

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Vad snackar ni om? Här i stan runkar alla i kebabsåsen, även kunder, man får 3 kr rabatt per ml. Det finns även olika starka såser med hästsagge, hamstersagge, guldfisksagge mm. Dom framställer och säljer saggsåser över hela landet, så om ni ska riktigt fin hamstersås så kan jag fixa det billigt.:tummenupp

:rolleyes:

Last edited:

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
http://www.malmobloggen.com/2007/07/10/

tror ni fortfarande att det är något som jag suttit och kokat ihopa själv?

Yikes. En referens till en blogg där ett möjligt rykte omnämns i en tio-i-topp lista (som dessutom är helt uppåt väggarna fel).

Jag drar genast tillbaks mitt ifrågasättande av ditt påstående.

Edit: Nu blev jag nyfiken. Är det rutin med DNA-analys av vitlökssås?
Har vi någon representant från lämplig myndighet som kan uttala sig?

Last edited:

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
Var någon pizzeria i malmö där dom efter stickprov fann spermarester från 17 olika män i vitlökssåsen.

Det är inte möjligt att en kontrollera cellprov efter så många individer i ett och samma prov. Det är inte ens möjligt att vettigt söka efter intakta celler efter en. Spermiernas DNA bryts ned i värmen i ugnen.
(jag vet, för jag har extraherat cellmaterial och gjort DNA-analyser)

Detta är en påhittad urban myt.
:D

(men om ni äcklas, så kan ni fantisera mer om det)

falsche

Robban
Gick med
17 Oct 2006
Hoj
-99 Suzuki (törs inte skriva modell)
Det är inte möjligt att en kontrollera cellprov efter så många individer i ett och samma prov. Det är inte ens möjligt att vettigt söka efter intakta celler efter en. Spermiernas DNA bryts ned i värmen i ugnen.
(jag vet, för jag har extraherat cellmaterial och gjort DNA-analyser)

Detta är en påhittad urban myt.

(men om ni äcklas, så kan ni fantisera mer om det)

Men... Vitlöksås, han man i kylen tills man häller den på maten som redan vatt i ugnen. Oftast när man kanske kört hem och pizzan/kebaben svalnat.
Så med din fakta som grund, kan man väll endå inte bara avfärda allt som en "urban myt" Tycker iofs 17 män låter lite väl bra. Men de exemplet me 3 kan väll va mer troligt..
Svenskar "runkar bulle", de kanske "runkar vitlök" o hällde tebax resterna med den andra såsen.. :va

(edit bytte ut sås mot vitlök)

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
Men... Vitlöksås, han man i kylen tills man häller den på maten som redan vatt i ugnen. Oftast när man kanske kört hem och pizzan/kebaben svalnat.
Så med din fakta som grund, kan man väll endå inte bara avfärda allt som en "urban myt" Tycker iofs 17 män låter lite väl bra. Men de exemplet me 3 kan väll va mer troligt..
Svenskar "runkar bulle", de kanske "runkar vitlök" o hällde tebax resterna med den andra såsen.. :va

(edit bytte ut sås mot vitlök)

Nja, nä det funkar lixom inte. Den enda institution som på ett bra sätt kan genomföra detta vetenskapligt är SKL i Linköping. Dom tar inte på sig "civila" analyser om inte det är väl underbyggt, exempelvis faderskapsmål.

Andra som kan göra det är några universitetslaboratorier. Men dom har inga bra sätt att sortera ut det mänskliga DNAt från växtresternas i vitlökssåsen.
Om jag utrycker mig lite sarkastiskt så är antalet spermadonatorer i snabbmatskedjornas matutbud ingen prioriterad grundforskning.

Man söker efter vissa markörer, det funkar lixom bara Teoretiskt(om det är kall sås) Men ingen har utfört detta test i verkligheten. Kostar dessutom lågt räknat 35-40 000kr bara i restriktionsenzymer.

Testa och ring SKL och fråga om dom kör spermaprov i vitlökssås, du kan ju lungt gissa att du hamnar i något register på SÄPO på personer som inte skall komma i närheten av kronprinsessan Viktoria...
:)
Detta är ju bara nonsens...

Last edited:

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Skönaste liraren jag råkat ur för från Blocket är killen som inte kunde hålla reda på vilken annons han ringde på. Skulle hjälpa en polare att sälja sin hoj, eftersom han bor i obygden.

Samma stil som många andra skrivit om, han ringer upp och säger "du får 30.000 på snabb affär, komma hämta hojen om en timme".

Lite förvånad blev han när jag sa "Oki, den finns på den här adressen och jag vill ha betalt kontant och du kommer om en timme. Maila mig dina uppgifter så skriver jag ut köpehandlingarna".

Efter en timme var de där, tre killar med en släpvagn och lastade på hojen och jag stoppade 30 nystrukna 1000-lappar i fickan och vinkade.

Det är grymt att få ut 30 papp för en GSX-R 750 från 87...

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Nää det är sant... :va

Det kanske är om det blir ohygieniskt, om man låter det stå framme så pass länge att spermierna dör. Eller om man har i flänsosten istället för färskvaran kanske... :va

bara ringa någon myndighet och fråga vad reglerna säger om saken :rolleyes:

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Hmm, jo kanske det! Fast majoriteten av övriga svenska banor går också i högervarv så den var aningen långsökt må jag säga!

Fast jag har å andra sidan inte någon bättre förklaring på ett minst sagt förbryllande och förmodligen också korkat uttalande från en presumtiv köpare som FÖRST ger bud och SEDAN kollar VAD han gett bud på (dvs. skicket)! :va

// Niklas

Räcker väl för fan att man bara säger sverige snart så är man rasist.

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto
Då hade du nog blivit portad redan på BB ;)

Själv blev jag mordhotad för några år sen när jag inte släppte min crx för 6k, just då kändes det inte så kul men så här i efterhand är det lite komiskt!

de var fan de värsta jag hört mordhotad för att man inte släpper en hoj till ett visst pris :va :näsblod

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Nja, nä det funkar lixom inte. Den enda institution som på ett bra sätt kan genomföra detta vetenskapligt är SKL i Linköping. Dom tar inte på sig "civila" analyser om inte det är väl underbyggt, exempelvis faderskapsmål.

Andra som kan göra det är några universitetslaboratorier. Men dom har inga bra sätt att sortera ut det mänskliga DNAt från växtresternas i vitlökssåsen.
Om jag utrycker mig lite sarkastiskt så är antalet spermadonatorer i snabbmatskedjornas matutbud ingen prioriterad grundforskning.

Man söker efter vissa markörer, det funkar lixom bara Teoretiskt(om det är kall sås) Men ingen har utfört detta test i verkligheten. Kostar dessutom lågt räknat 35-40 000kr bara i restriktionsenzymer.

Testa och ring SKL och fråga om dom kör spermaprov i vitlökssås, du kan ju lungt gissa att du hamnar i något register på SÄPO på personer som inte skall komma i närheten av kronprinsessan Viktoria...
Detta är ju bara nonsens...

Det enda jag kan säga är att det stod i tidningen. :näsblod

BTW. det är ingen civil analys, det är livsmedelshälsoverket eller vad det heter,
dom gjorde stickprov på restauranger i malmö, det var då det upptäcktes.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
QUOTE=BostonGurka;3295052] Ni verkar ju inte fatta någonting av sydsvensk matkultur.[/QUOTE]

"Dessutom tillade jag att den är besk och söt, säger Tina Nordström."

Så behagligt ingående beskrivet har jag sällan hört DET beskrivet!!

Ärligt! Har inte tråden tagit väl magstarka proportioner .... :D

Last edited:

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
Last edited:

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
KTM 540 SMR -06
Gud och Jesus satt och åt pizza vid köksbordet då det ringde på dörren. Det var Muhammed!
Jesus sa till gud: Har du beställt kebab?

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
Hehehe

BTW. det är ingen civil analys, det är livsmedelshälsoverket eller vad det heter,
dom gjorde stickprov på restauranger i malmö, det var då det upptäcktes.

Såhär är det:
Det finns inget sådant verk. Det har inte upptäckts; det har inte hänt.
Har du något som kan motbevisa mina tre påståenden?
(Rykten och kompisars kompisars syrror gäller inte som källor...)

Som jag har sagt tidigare, detta är Nonsens, det är en urban myt.
Du är ju bara toklurad
förlåt att jag berättar sanningen för dig, tomten finns inte (BTW)
:pannkyss

För att göra detta roligare; ring livsmedelsverket, dom finns, och fråga efter rapporten.
Alla deras rapporter är offentliga.
www.slv.se
Spela gärna in ditt samtal

Last edited:

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Kan vi inte bara ta och inse att det där med x olika människors sperma i kebaben/pizzan/whatever är en (iof rolig) myt och bara gå vidare med våra liv?

Det finns nog saker i en kebab som man ska vara mer orolig för:skrämd

Malmö-motard

Radical Riders
Gick med
16 May 2005
Hoj
ja
Klart det är en myt att livsmedelsverket skulle bemöda sig med dna osv för en vitlökssås.... men det skulle förvåna mig enormt mycket om man inte käkat upp en och annan klick kroppsvätska på pizzan eller kebaben genom åren man bodde i malmö :näsblod :D

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar