Hahaha vilka killar!

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Klockrent!! :D

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jacob Sandborg, 20, och Nikola Matic, 20, var på väg till en bilträff för att visa upp deras bil när de spelade in den 30-minuter långa videon.

20-åringarna har nämligen byggt en falsk polisbil - helt själva. Någonting som inte direkt uppskattades av den riktiga poliskåren.

"Stå inte och var så jävla sarkastisk. Det handlar om att vara trevlig", säger en av poliserna 30 sekunder in i klippet efter att ungdomarna har stoppats. "Så du säger att jag är dum i huvudet", frågar Jacob. "Ja men det är ju det du är. Ja", svarar polisen.

Och filmen.
http://www.youtube.com/watch?v=jpErF6myznw

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Haha.
Förstår att Polisen inte är så glada vid tilltaget.
Sen kan jag inte låta bli att garva åt tilltaget. :D

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Vore kul men samtidigt så skulle man ju få polisen på sig för allt möjligt så fort man stack snoken utanför dörren. Bli efterföljd i trafiken och bötfälld för minsta lilla förseelse/misstag. Antagligen skulle man väl bli lobbad om man råkar vara lite bakfull när man går till postlådan för att hämta morgontidningen osv.

Och andra sidan skulle nog risken för inbrott hemma minska med den där bilen stående på gården... :va

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Hur kan den vara laglig att köra på allmän väg? Man får väl aldrig utge sig för att vara tjänsteman?:va Sirener och blåljus är väl olagligt bara i sig?? :confused:

Är det inte bara belysning som inte tillhör standardljuset som är förbjudet att ha igång? Dvs om ljuset är avstängt är det ok?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Är det inte bara belysning som inte tillhör standardljuset som är förbjudet att ha igång? Dvs om ljuset är avstängt är det ok?

Får man ens ha det utrustat då, så länge man aldrig sår igång det? vad är isåfall meningen? Och så är det som sagt det där med att spela polis som är i allra hösta grad olagligt, men de kanske kommit runt det genom att använda gamla färgteckningen eller nåt?:va

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Får man ens ha det utrustat då, så länge man aldrig sår igång det? vad är isåfall meningen? Och så är det som sagt det där med att spela polis som är i allra hösta grad olagligt, men de kanske kommit runt det genom att använda gamla färgteckningen eller nåt?:va

Det är ju t.ex. olagligt att ha blått ljus under bilen då övrigt än standardljuset inte är tillåtet. Med det i åtanke har man kanske inte bryt sig om att förbjuda ljusramper som är avslagna?

I övrigt har jag ingen aning.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82

Dom spelar inte polis, dom spelar polisbil, och där är skillnaden.

Som jag förstått det så har inte polisen varumärkesskyddat loggor eller ordet polis.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200

Som jag förstått det så har inte polisen varumärkesskyddat loggor eller ordet polis.

Fan, de där måste jag varumärkesskydda, sen ta betalt av snuten för att låta dom använda det.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Krävs nog att man mer eller mindre är en rättshaverist för att stå ut med alla "trakasserier" från polisen om man ska köra runt i bilen i fråga. Bara att önska ägaren lycka till med försäljningen...

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Första gången han försökte sälja så kontaktade Polisen blocket och tog bort annonsen.

Stackars kille :D

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Krävs nog att man mer eller mindre är en rättshaverist för att stå ut med alla "trakasserier" från polisen om man ska köra runt i bilen i fråga. Bara att önska ägaren lycka till med försäljningen...

Fast rättshaverist???

Antingen är det olagligt eller inte, polisens jobb är inte att trakassera laglydiga medborgare oavsett om dom sympatiserar med gärningen eller inte.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Fast rättshaverist???

Antingen är det olagligt eller inte, polisens jobb är inte att trakassera laglydiga medborgare oavsett om dom sympatiserar med gärningen eller inte.

Tycker nog att personerna faller under det begreppet i videon. Ett kännetecken för en rättshaverist är att de hävdar sin rätt. Att man sedan har det i någon form av juridisk mening betyder ju inte att det är rätt för det. Det är inte särskilt många som skulle fundera på att måla sin bil som en polisbil bara för att man hittat lagligt utrymme för det i lagtexten eller hur? Ännu färre skulle åka runt i bilen och dokumentera när polisen stoppar dem gång på gång. Därmed inte sagt att det har ett visst underhållsvärde. Men det är en annan fråga.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Tycker nog att personerna faller under det begreppet i videon. Ett kännetecken för en rättshaverist är att de hävdar sin rätt. Att man sedan har det i någon form av juridisk mening betyder ju inte att det är rätt för det. Det är inte särskilt många som skulle fundera på att måla sin bil som en polisbil bara för att man hittat lagligt utrymme för det i lagtexten eller hur? Ännu färre skulle åka runt i bilen och dokumentera när polisen stoppar dem gång på gång.

Så, då ger det enligt dig polisen rätt att "trakassera" medborgaren tills denne infogar sig i det sunda förnuft som av dig och likatänkande föreskrivs?

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800

Ordet Polis vore nog iofs jäkligt svårt att skydda. Varumärkesskydd borde vara betydligt enklare.

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800

Kanske finns ett utländskt intresse eller någon som vill ha den stationerad för syns skull?
Att använda den som bruksbil i Sverige tror jag också är kört.

Jag tror inte alla trakasserier är trakasserier heller utan man undrar "vad händer här egentligen" och sen vill man kolla upp det. Som Polisen i slutet som säger att han kan bli misstagen för polis och få kriminella efter sig. Verkar vara en trevlig polis. Och som polis hade jag nog också förutsatt att det skulle vara olagligt.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA