ist
no fika, no ride!!
Victor skrev:
Jag undrar lite över vad som gör att man kommer på sånna här förslag. Målgruppen borde ju vara sporthojsåkare med intresse av att köra lite halvsnabbt.
Det var nån dag på gelleråsen som var ängnad enbart för tvåtaktare, pga att det skiljer sig mycket i spårval/kurvhastighet mellan dom och 1000kubikare.
Vad är det som skiljer sig mellan tjejer och killar när de kör bara? Kurvhastigheten?
Nu ska jag sluta dissa, det är fätt med tjejer som kör hoj
Det är några av oss som var med på ringen i helgen som har sambo´s/fruar som är väldigt intresserade av banåkning för lära sig lite mer om sina motorcycklar men vill helst inte känna sig pressade av deras ban-galna pojkvänner...det har absolut inget med att kurv hastigheten kan skilja sig eller dylikt bara att de vill prova på utan att känna press från sina partners....
visst vi som har åkt bana tidigare tycker att det är lite löjligt..alla får plats men har man aldrig varit ute på banan kan det var svårt att förstå. Känner de sig lugnare och lär sig förstå vad det innebär att köra bana (inte bara riktigt roligt men väldigt nyttigt för att bli en bättre mc-förare) och ökar deras intresse för det hela tycker jag att det är bara positivt....