Halmstad

Therudeboy

Guest
Chris Husky skrev:
he he, jo den är ganska hysterisk. Egentligen är den bara för mkt, men det har ju sin tjusning det oxå :)
En -99:a blev det. Saknar visserligen USD-gaffel, men fjädringen ska vara bättre än 00-01.




Har för mig att det är på 99-00:an som svingen är kass. Polaren fick i alla fall byta på sin 00:a till 02:ans sving. Fel från fabrik.
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Therudeboy skrev:
Har för mig att det är på 99-00:an som svingen är kass. Polaren fick i alla fall byta på sin 00:a till 02:ans sving. Fel från fabrik.

Vet du mer exakt var dom brister? Har den hållt hittills kan man ju den fortsätter med det.
 

Therudeboy

Guest
Chris Husky skrev:
Vet du mer exakt var dom brister? Har den hållt hittills kan man ju den fortsätter med det.




Det bästa du kan göra är att fråga 200+ här på sh, det är han som hade en -00. Minns inte var, men han sa att det var fel från fabrik i alla fall.
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Nu har jag beställt en skiva till en ZX6r, iofs en 96, men det är ju lugnan...

1000 spänn från Bike i Trollhättan. Lite hetare än 2836 från Johans MC i Götet...

Hoppas den är rak. Han sa att den var det iaf. Nu är det bara stift och drivpkt, sen är hon som ny! :banana
 

SkogsOlle

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Mille RSV R -00
Fick just reda på att huvudförhandlingen mot killen som rånadeLänk mig äger rum den 12 oktober.
Har precis fått ett kostnadsförslag från mc-handlare på hur mycket nya originalgrejer kostar till hojen.
Alla kåpor, kåpglas, ljuddämpare, fotpinne, tank, styre, blinkers, speglar etc.
Totalt 61 670:-!!!! och då är inte arbete inräknat. :va
Orginalgrejer är dyrt!!
Så mitt vinternöje blir att skruva!! :yoparty
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
[Mr.Schufemtii] skrev:
Fick just reda på att huvudförhandlingen mot killen som rånadeLänk mig äger rum den 12 oktober.
Har precis fått ett kostnadsförslag från mc-handlare på hur mycket nya originalgrejer kostar till hojen.
Alla kåpor, kåpglas, ljuddämpare, fotpinne, tank, styre, blinkers, speglar etc.
Totalt 61 670:-!!!! och då är inte arbete inräknat. :va
Orginalgrejer är dyrt!!
Så mitt vinternöje blir att skruva!! :yoparty

Satan va surt!! Vem får betala detta kalaset då? Var hojen hel eller halvförsäkrad eller ska pundaren stå för det eller vad? Lider med dig :(
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
hållundan skrev:
Nu har jag beställt en skiva till en ZX6r, iofs en 96, men det är ju lugnan...

1000 spänn från Bike i Trollhättan. Lite hetare än 2836 från Johans MC i Götet...

Hoppas den är rak. Han sa att den var det iaf. Nu är det bara stift och drivpkt, sen är hon som ny! :banana

1000 pesetas var ju ett bra pris, hoppas som sagt att den är rak nurå. Annars får man la lämna tillbaks eller? :rolleyes:
 

SkogsOlle

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Mille RSV R -00
fogerty skrev:
Satan va surt!! Vem får betala detta kalaset då? Var hojen hel eller halvförsäkrad eller ska pundaren stå för det eller vad? Lider med dig :(

Jag hade bara trafikförsäkring. :( Men det kommer att ställas ett skadeståndskrav på pundaren. Sedan kommer det kravet gå till kronofogden och när fogden konstaterar att han inte kan betala så går staten in och betalar. Men när jag får eventuella pengar vet jag inte. Enligt advokaten så kan det dröja ett år...
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
fogerty skrev:
1000 pesetas var ju ett bra pris, hoppas som sagt att den är rak nurå. Annars får man la lämna tillbaks eller? :rolleyes:
Jo fiffan, han försäkrade nästan att den inte var skev. Han hade minsann endast skickat en enda skev skiva i sina dagar som MC-demontör. Får väl hoppas att den är ogay...

Nu äre bara stift och drivpkt kvar som sagt...

:banana
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
sportarn skrev:
Är det du och jag som röstat på halland än då tro. Nu får fan det bli lite fart på halland så det kan bli lite mer hojar nu när jag ska köpa hoj till nästa säsong.
Vad blir det då? Gixxer1K? Det måste komma fler som röstar på "oss". Uppslutningen är ju katastrofal här i Halmstad.

Jag flyttar ;)
 

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Granne med September
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
hållundan skrev:
Vad blir det då? Gixxer1K? Det måste komma fler som röstar på "oss". Uppslutningen är ju katastrofal här i Halmstad.

Jag flyttar ;)
Beror helt o hållet på hur många kunder jag har med fruktbolaget till våren. Har jag många så blir det antagligen en gixxer. Vi får se.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top