Halmstad

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Zee skrev:
Hur brukar det vara med samåkningar här i stan?

Finns det ett gäng som kör regelbundet o så?

O så en annan grej.. Yamma i Halmstad har lagt ner eller flyttat tydligen.. ngn som vet mer info om detta?

Trist att det bara finns en hojaffär i Halmstad nu.. (halmstad Gustav).. eller?
Samåkningen var i somras HELT värdelös :( Iaf om man jämför med mina hemtrakter... Men visst, det är några färre hojar här, men de som kör verkar ju vara rätt enskilda individer :) Träffade på nåt monster och nån annan fireblade i somras, det var det, ungefär...

Körde även med fluppen, ola och ola ett par gånger, borkas var med ett par svängar, men det var inga riktiga planerade samåkningar... Åkte mest själv... Hoppas på bättring denna säsongen!!! Om inte annat ska jag försöka styra upp lite körningar... Svårt att tajma bara... Dessutom är jag helt värdelös på att hitta här nere :)

Men visst, det kan bara bli bättre...

Edit: La till en masa text...

Last edited:

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Barrett skrev:
Har Lasses lagt ner?

Markusen får väl räknas till Halmstad oxå? Sen finns ju Racingshop, fast då pratar vi cross/enduro/motard.
Som Ola_Sandin säger, Lasses ligger vägg i vägg med den gamla lokalen... Har fått lite större yta, men ser ungefär i princip likadant ut...

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
hållundan skrev:
Som Ola_Sandin säger, Lasses ligger vägg i vägg med den gamla lokalen... Har fått lite större yta, men ser ungefär i princip likadant ut...

Där ser man.

Nu är väl gubben väck från Gustavs, hoppas det blir lite bättre där nu. Har t.o.m fått hjälp dom sista gångerna man varit där, UTAN att behöva vänta ett halvt dygn. :va :)

Samåkning är ute, ensam är stark :rolleyes: ...kommer inte ha ngn reggad hoj i sommar :(

Zid

Skrevraketsåkare
Gick med
20 Sep 2003
Hoj
FZR 1000
hållundan skrev:
Samåkningen var i somras HELT värdelös :( Iaf om man jämför med mina hemtrakter... Men visst, det är några färre hojar här, men de som kör verkar ju vara rätt enskilda individer :) Träffade på nåt monster och nån annan fireblade i somras, det var det, ungefär...

Körde även med fluppen, ola och ola ett par gånger, borkas var med ett par svängar, men det var inga riktiga planerade samåkningar... Åkte mest själv... Hoppas på bättring denna säsongen!!! Om inte annat ska jag försöka styra upp lite körningar... Svårt att tajma bara... Dessutom är jag helt värdelös på att hitta här nere :)

Men visst, det kan bara bli bättre...

Edit: La till en masa text...

Va inte du i Götet större delen av sommaren..... :confused:

Jag såg dig i alla fall ALDRIG när jag var ute och körde..... kanske för att jag inte kollade moppeåkarna så mycket... :smasha :smasha :slicka :cool:

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Zid skrev:
Va inte du i Götet större delen av sommaren..... :confused:

Jag såg dig i alla fall ALDRIG när jag var ute och körde..... kanske för att jag inte kollade moppeåkarna så mycket... :smasha :smasha :slicka :cool:
:tungan

Jag var nere i Halmstad ungefär lika mycket som hemma i Götet... Men visst, moppeåkarna kanske körde först, vad vet jag :)

Hursomhelst vore det sköj att dra ihop ett sporthojsgäng och köra några rundor. Alltid roligt!

:kiss

henrikkrueger

Ego vs hård asfalt = 0-1
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Husaberg fs 650 -04 *såld* Yamaha WR 426 *såld* Yamaha YZ 125
Barrett skrev:
Där ser man.

Nu är väl gubben väck från Gustavs, hoppas det blir lite bättre där nu. Har t.o.m fått hjälp dom sista gångerna man varit där, UTAN att behöva vänta ett halvt dygn. :va :)

Samåkning är ute, ensam är stark :rolleyes: ...kommer inte ha ngn reggad hoj i sommar :(
Ska du sälja huskyn eller?
Blir det mycket bana då?
Jag är otroligt på om jag får...

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
henrikkrueger skrev:
Ska du sälja huskyn eller?
Blir det mycket bana då?
Jag är otroligt på om jag får...

Yes, det får bli så, 2-t retard istället :yoparty Har kommit över fälgar & lite trim till ktm'n, så nu är det bara en massa små fix för att allt ska lira.

Har du möjlighet att komma ifrån på 3 tisdagar (eller någon av tisdagarna 3/5, 14/6 och/eller 16/8) så anmäl dig till motionsklassen i Beviks-cupen! (svistad, Linköping) :tummenupp Jag är anmäld till alla 3 race. 23/4 är det Borås som gäller, har tyvärr ingen info ang det racet än.

Hur det blir med träning i år vet jag inte, men nått går ju alltid att lösa.

Det gör ont att köra cross :kryckor :)

/Chris

Last edited:

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Äh, det finns alltid ngt att meka med. Våren e snart här! :tummenupp :banana

Vill Henrik med till Åland om det blir träningsläger där i April?

henrikkrueger

Ego vs hård asfalt = 0-1
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Barrett skrev:
Äh, det finns alltid ngt att meka med. Våren e snart här! :tummenupp :banana

Vill Henrik med till Åland om det blir träningsläger där i April?

Låter intressant faktiskt. När, var, hur och pris?
Blir det bara en massa rutinerat folk med banlicens så skulle jag defenitivt känna mig felplacerad dock...

Funderar annars på www.myadventure.se Kan kanske va något?
Bara det inte är gubb-käcka sven, som åkt h-d hela livet, som är deras målgrupp...

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
henrikkrueger skrev:
Låter intressant faktiskt. När, var, hur och pris?
Blir det bara en massa rutinerat folk med banlicens så skulle jag defenitivt känna mig felplacerad dock...

Funderar annars på www.myadventure.se Kan kanske va något?
Bara det inte är gubb-käcka sven, som åkt h-d hela livet, som är deras målgrupp...

Ligger en ny tråd på motardforumdelen med preliminära datum. Nu hoppades jag att första datumet skulle bli innan årets första race i Borås, så man kunde träna & mickla ordentligt med fjädring mm. en helhelg innan.

Får du inte utskick från mailinglistan? Gå in där & kolla annars, jag har skrivit en tråd ang. ungefär vad det kostar & så där. Där är många gatåkare som kör så du behöver inte skämmas för dig! :tummenupp (va fan jag är ju hopplöst kass & jag skäms inte! :tungan )

Fick en lapp på mässan om äventyret du nämner. Verkar djävligt kul faktiskt men jag kommer nog inte ha råd + att jag lär behöva all träning jag kan få på KTM'en.

MVH / Chris

Zid

Skrevraketsåkare
Gick med
20 Sep 2003
Hoj
FZR 1000
hållundan skrev:
:tungan

Jag var nere i Halmstad ungefär lika mycket som hemma i Götet... Men visst, moppeåkarna kanske körde först, vad vet jag :)

Hursomhelst vore det sköj att dra ihop ett sporthojsgäng och köra några rundor. Alltid roligt!

:kiss

Gött :pannkyss ....då drar vi ihop ett gäng till sommaren..... ELLER HUR :4skrika

henrikkrueger

Ego vs hård asfalt = 0-1
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Barrett skrev:
Ligger en ny tråd på motardforumdelen med preliminära datum. Nu hoppades jag att första datumet skulle bli innan årets första race i Borås, så man kunde träna & mickla ordentligt med fjädring mm. en helhelg innan.

Får du inte utskick från mailinglistan? Gå in där & kolla annars, jag har skrivit en tråd ang. ungefär vad det kostar & så där. Där är många gatåkare som kör så du behöver inte skämmas för dig! :tummenupp (va fan jag är ju hopplöst kass & jag skäms inte! :tungan )

Fick en lapp på mässan om äventyret du nämner. Verkar djävligt kul faktiskt men jag kommer nog inte ha råd + att jag lär behöva all träning jag kan få på KTM'en.

MVH / Chris

Jorrå, får utskicken.
Såg tråden om Åland först nu... Verkar riktigt kul det där! När hade du tänkt dra iväg? Som jag fattade det så var det ju ett antal olika tillfällen att välja bland, eller? :va
Är lite osäker på om jag kommer att köra nån tävling... Kanske i slutet på säsongen när man fått lite mer träning. Annars lär det sluta riktigt illa för min del...
Behöver du en depå-slyna till Borås förresten? Mina päron bor inte så långt ifrån Borås och jag är där rätt många helger...

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
henrikkrueger skrev:
Jorrå, får utskicken.
Såg tråden om Åland först nu... Verkar riktigt kul det där! När hade du tänkt dra iväg? Som jag fattade det så var det ju ett antal olika tillfällen att välja bland, eller? :va
Är lite osäker på om jag kommer att köra nån tävling... Kanske i slutet på säsongen när man fått lite mer träning. Annars lär det sluta riktigt illa för min del...
Behöver du en depå-slyna till Borås förresten? Mina päron bor inte så långt ifrån Borås och jag är där rätt många helger...

Ja, datumen är som sagt preliminära än så länge, det kan bli alla eller bara några av dom som föreslås.
Som sagt är jag inte riktigt lika het på åland längre efter som det inte finns ngt datum innan sässongen drar igång, men blir vi några st så är det allt annat än uteslutet!

Sista tävlingen i Beviks kuppen låter perfekt för dig isf. Sista datumet är i Aug. någon gång om jag inte minns fel. Bättre första tävling har jag svårt att föreställa mig. Det förutsätter ju att du kan vara fri en tisdag eftermiddag iofs.

Depå-slynor är alltid välkommet! :) Jag vet inte hur det ser ut med plats i bil dock, beror på hur jag tar mig dit. Hittar jag bara någonstans att förvara hojen på natten så planerar jag att stanna och :fyllisar lite oxå, morsan bor i Borås så jag slaggar där.

henrikkrueger

Ego vs hård asfalt = 0-1
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Barrett skrev:
Ja, datumen är som sagt preliminära än så länge, det kan bli alla eller bara några av dom som föreslås.
Som sagt är jag inte riktigt lika het på åland längre efter som det inte finns ngt datum innan sässongen drar igång, men blir vi några st så är det allt annat än uteslutet!

Sista tävlingen i Beviks kuppen låter perfekt för dig isf. Sista datumet är i Aug. någon gång om jag inte minns fel. Bättre första tävling har jag svårt att föreställa mig. Det förutsätter ju att du kan vara fri en tisdag eftermiddag iofs.

Depå-slynor är alltid välkommet! :) Jag vet inte hur det ser ut med plats i bil dock, beror på hur jag tar mig dit. Hittar jag bara någonstans att förvara hojen på natten så planerar jag att stanna och :fyllisar lite oxå, morsan bor i Borås så jag slaggar där.

Jag kan ta mig från Bollebygd, där mina päron bor, till Borås för egen maskin om det är trångt med plats i bilen. Har ändå lite planer på att åka dit och kolla på tävlingen.
Garageplats kan jag fixa åt dig i Bollebygd (3 mil väster om Borås, mot Gbg) om det behövs. Föräldrarna har två garage, varav ett är nästan helt tomt.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati