Halmstad

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
hållundan skrev:
Hlevetes jävla skitväder!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja, det suger verkligen.

Visst fan borde vi kunna stämma någon för detta jeffla vädret? Kommunen kanske?

Har man inga (MC-)rättigheter i detta landet..?!? :5sure

:(

Man får väl trösta sig med att man har en bakhjulsdriven bil så man kan sladda till/från jobbet iaf. :gnissla

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
hållundan skrev:
Funka la sådääääärr bra :3freak

Annars då?! Gled förbi både Kroenleins och Söndrum i förrgår, men ingen flupp syntes till!

:)
Han sitter inne o grejar med mini-t o laddar för 1:8 säsongen. Helt rätt istället för att vara ute o köra o frysa pungen av sig.

sportarn

Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
Zee skrev:
Ja, det suger verkligen.

Visst fan borde vi kunna stämma någon för detta jeffla vädret? Kommunen kanske?

Har man inga (MC-)rättigheter i detta landet..?!? :5sure

:(

Man får väl trösta sig med att man har en bakhjulsdriven bil så man kan sladda till/från jobbet iaf. :gnissla
Man kan ju vara ute o köra cross o enduro, är ju skitkul att köra med spikdäck. Frågan är om farbror blå tycker d oxå. :hihi

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
sportarn skrev:
Han sitter inne o grejar med mini-t o laddar för 1:8 säsongen. Helt rätt istället för att vara ute o köra o frysa pungen av sig.
FRÖS INGENTING! :fakta

Mötte Borkas i en postbil vid Sannarp, han vinkade så glatt och frågade om det var kallt. Icke svarade jag då och hjulade iväg ylandes på 50vägen. :gnissla

Nu är det kallt och jävligt däremot! :(

sportarn

Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
hållundan skrev:
FRÖS INGENTING! :fakta

Mötte Borkas i en postbil vid Sannarp, han vinkade så glatt och frågade om det var kallt. Icke svarade jag då och hjulade iväg ylandes på 50vägen. :gnissla

Nu är det kallt och jävligt däremot! :(
Du var inne i ett psykos tillstånd där du inte fatta att du frös. Du kämpa emot dina tankar och denna gång vann du. Men frågan är vad mini-henke gillade färden. :rolleyes:
Hur går det med skridsko-ballerinan förresten är det finito?

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
sportarn skrev:
Du var inne i ett psykos tillstånd där du inte fatta att du frös. Du kämpa emot dina tankar och denna gång vann du. Men frågan är vad mini-henke gillade färden. :rolleyes:
Hur går det med skridsko-ballerinan förresten är det finito?
Das ist finito... Faktiskt...

Näe det var ingenting mot -24c som det var då man körde hoj i lumpen. DÅ frös jag... Inte nu. :fakta

:hihi

Zee

Gick med
22 Sep 2004
Hoj
hållundan skrev:
..Näe det var ingenting mot -24c som det var då man körde hoj i lumpen. DÅ frös jag... Inte nu...:hihi

Aaaa! Det förklarar att du måste ha delvis trasiga DNA-gener ( de som används för att uppfatta när det är lämpligt att köra hoj). :p

:crash

[Allvar]
Inga problem med stela fingrar o knän (eller andra leder)?
Själv har jag hyfsat stela fingrar (som "knäpper" hela tiden) pga intensivt hojkörande (med min fd gamla CB900) i sept, okt och... ja! november! :brinnerup

Vaderade handskar? Vad är det för nått? :huvet

Kåpor? Känner jag inte till.. :huvet

Kallt?.. Naaahh...! :huvet
[/Allvar]

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Zee skrev:
Aaaa! Det förklarar att du måste ha delvis trasiga DNA-gener ( de som används för att uppfatta när det är lämpligt att köra hoj). :p

:crash

[Allvar]
Inga problem med stela fingrar o knän (eller andra leder)?
Själv har jag hyfsat stela fingrar (som "knäpper" hela tiden) pga intensivt hojkörande (med min fd gamla CB900) i sept, okt och... ja! november! :brinnerup

Vaderade handskar? Vad är det för nått? :huvet

Kåpor? Känner jag inte till.. :huvet

Kallt?.. Naaahh...! :huvet
[/Allvar]

Jo, lite tiltad blev man kanske där. De största problemen jag har sedan dess är bara köldkänsliga tår. Mina nya oxtarstövlar håller värmen rätt najs faktiskt. Frös ingenting om varken föter eller händer. Körde med underställ, modell försvarsmakten, skinnställ och en SHtröja över... Handskarna var modell Halvarsson från Lumpen även dom. De kör jag inte med på sommarn, då skyddet är rätt begränsat, men varma är dom.

En buff beklädde min annars nakna hals, sen var det inget mer. Och nej, jag frös ingenting...

Nackdelen är den att man är relativt osmidig med underställ under skinnstället, så några kvicka manövrar är väl inte att föredra ur den synpunkten. Givetvis är det inte heller det i säkerhetssynpunkt med avseende på underlag och temperatur i däcken. Men lite "michelinvarning" är det ju. Men det går allt... Och kul är det! :hihi :lol :)

Edit: Givetvis ryggskydd också.

Zee

Gick med
22 Sep 2004
Hoj
hållundan skrev:
...Givetvis är det inte heller det i säkerhetssynpunkt med avseende på underlag och temperatur i däcken...

Nej, det gäller nog att ta det piano när det är så kallt.

Det måste vara nästintill umöglish att få upp däckvärmen überhuvudtaget. ..om man inte böörnar upp halva däcket vid start, dåro..
:brinnerup

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Zee skrev:
Nej, det gäller nog att ta det piano när det är så kallt.

Det måste vara nästintill umöglish att få upp däckvärmen überhuvudtaget. ..om man inte böörnar upp halva däcket vid start, dåro..
:brinnerup
Nja mitt Pirelli Supercorsaframdäck fick upp en liten halvljummen temp faktiskt... Men det var ju inte den där goa klibbiga värmen det blir på sommaren. Bakdäcket var inte allt för varmt. Det släppte här och där då man vred på lite för mycket...

sportarn

Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
hållundan skrev:
Nja mitt Pirelli Supercorsaframdäck fick upp en liten halvljummen temp faktiskt... Men det var ju inte den där goa klibbiga värmen det blir på sommaren. Bakdäcket var inte allt för varmt. Det släppte här och där då man vred på lite för mycket...
D e coolt att köra med uppställ i kurvor me sporthoj. :fakta

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
sportarn skrev:
Man kan ju vara ute o köra cross o enduro, är ju skitkul att köra med spikdäck. Frågan är om farbror blå tycker d oxå. :hihi

Mitt bakdäck är inget att spara på ändå, man kanske skulle ta sig en tur i helgen? :)

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring