Halmstad

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Zee skrev:
Ska vi snacka lite goa vägar i Halmstad-trakten (eller snarare Halland kanske..), grabbar?

1. En go sträcka finns från Halmstad-Åled(tror jag).. Kurvigt o gött. Ozzo finns där inga cops. :tummenupp

2. Sen har vi ju vägarna ut mot Halmstad-Markaryd (genom Trönninge, Knäred osv). Också hyfsat cop-fritt..

3. Jag kan rekommendera att snurra runt uppe på Hallandsåsen. Båstad-Torekov-osv. Goa fina kurviga vägar. Man bör dock vara lite försiktig för det är väldigt kuperat, och bitvis skymda kurvor.. Relativt snut-fritt om man bortser från just Båstad.

Snutarna står ju oftast på E6:an o skjuter om de nu ska skjuta med laser. Hörde ngnstans att Hallandspolizen har lite resursbrist på sommrarna pga alla evenemang, semestrar m.m. m.m. vilket leder till att de nästan uteslutande bara skjuter med laser på just E6:an. :yoparty

Väg nr 1 heter Arlösavägen och är kass, fast gillar man styrfladder, wobbel och annat så är det bara å gasa.

Väg nr2 och 3 är kanon :tummenupp

Finns en del goa vägar runt Vessigebro, Gällared, Fegen, Ätran mm. Körde även på väg 156 idag, mellan Ljungarp och Tranemo fast då är man kanske lite väl långt hemmifrån...Men den var grymt fin och med goa svängar.

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Traukigt väder o köra i igår, Hållis?

Jag bilade till GBG o tbax, och det regnade och var dimmigt i stort sett hela vägen.. :död

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Zee skrev:
Traukigt väder o köra i igår, Hållis?

Jag bilade till GBG o tbax, och det regnade och var dimmigt i stort sett hela vägen.. :död
Nja igår tjörde jag inget. Låg mest på hålet, så att säga :)

Idag blir det nog en liten tur. Det är dimmigt och blött, men vaffan. Packboxera läcker som soll. Skivera blir pesseblöta. Ikke greit.

Har du flöttat in i Garaget ännu eller?!

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
ola_sandin skrev:
Det var där jag körde, övade på lite bakhjulsåkning. Kompisen körde minimoto och jag cross. Sen svängde vi in lite i områdena, men då tog jag det lugnt och försiktigt.

Då kan man glömma och träna där framöver mao.

Hur ser det ut på minimoto fronten i H-stad? Är det mkt folk som har hojar & kör? Hittar jag någonstans att träna är det ju möjligt att samarbeta.

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
hållundan skrev:
Nja igår tjörde jag inget. Låg mest på hålet, så att säga :)

Idag blir det nog en liten tur. Det är dimmigt och blött, men vaffan. Packboxera läcker som soll. Skivera blir pesseblöta. Ikke greit.

Har du flöttat in i Garaget ännu eller?!

Jaså? Jag tyckte du sa att du skulle köra till götet..? Men det var kanske en annan dag.. nåväl.

Nu har jag flyttat in! plats 72 = :död . Bredvid ingång, typ. Ska byta till ett hörn lite mer avskiljt..

eller kanske inte. Det är kanske bättre att den står nära ingången.. hmm.. :va

Jag noterade ytterligare en Ducce där nere. En Svart Monster. Nice. Ingen ni känner?

[wothless-info] Hojarna måste låte ultragött där nere i MC-garaget, eh?[/worthless-info]
:D

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Barrett skrev:
Då kan man glömma och träna där framöver mao.

Hur ser det ut på minimoto fronten i H-stad? Är det mkt folk som har hojar & kör? Hittar jag någonstans att träna är det ju möjligt att samarbeta.

Fluppen snackade nåt om minimotokörning i någon hangar på F14, du kanske kan köra supermotard där mä...

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
ola_sandin skrev:
Fluppen snackade nåt om minimotokörning i någon hangar på F14, du kanske kan köra supermotard där mä...
Den körningen kommer vara för några få utvalda. Är ju ett jäkla problem med att komma innanför grindarna och han som gör i ordning den lokalen är tydligen inte sugen på att ta in så mycket folk. Vill inte verka negativ, men ni får nog söka annat. Tyvärr.

sportarn

Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
fluppen skrev:
Japp...det kan du lita på ! Tar med mig stora hammarn och ett par spik ! Vi ses kl 14 herr ordförande ;)
Trevligt att folk börjar få respekt för en nu när man går in som ordförande. Ska allt läxa upp de som säger emot mig på mötet :mattias

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Zee skrev:
Jaså? Jag tyckte du sa att du skulle köra till götet..? Men det var kanske en annan dag.. nåväl.

Nu har jag flyttat in! plats 72 = :död . Bredvid ingång, typ. Ska byta till ett hörn lite mer avskiljt..

eller kanske inte. Det är kanske bättre att den står nära ingången.. hmm.. :va

Jag noterade ytterligare en Ducce där nere. En Svart Monster. Nice. Ingen ni känner?

[wothless-info] Hojarna måste låte ultragött där nere i MC-garaget, eh?[/worthless-info]
:D
Jo, körde ju till Götet, men dagen innan det. Skit samma...

Det låter finfint nere i garaget när man torrgasar lite... Riktigt najs. Ja det står en Monster 630 Dark där nere. Ingen aning om vem som äger den, men det verkar vara en tjej eftersom den är otroligt låg. Hur som helst, har inte sett ägaren en enda gång.

Det står även en nyare ZX-6r på platsen bredvid min, har aldrig sett den hojen vara igång nån endaste gång, iallafall inte på den tiden jag har haft min hoj där nere... Men men.

Min hastighetsmätarvajer trillade av igår. :mad: :huvet

SkogsOlle

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
Mille RSV R -00
hållundan skrev:
Min hastighetsmätarvajer trillade av igår. :mad: :huvet

Allt verkar ju trilla av den hojen :D

Listan med lager som jag skulle skicka över till dig är ännu inte komplett.
Jag har insett att det kommer dröja innan hojen kan sättas ihop :(

Får fixa det lite längre fram
/Olle

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
SkogsOlle skrev:
Allt verkar ju trilla av den hojen :D

Listan med lager som jag skulle skicka över till dig är ännu inte komplett.
Jag har insett att det kommer dröja innan hojen kan sättas ihop :(

Får fixa det lite längre fram
/Olle
Ahhh, trams!

Ogay, hör av dig med listan bara, så löser det sig! Vad är det kvar att göra på det gamla härket då?!

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
hallå igen. hämtade hit hojen idag (till halmstad) körde en lite snabbis runt stan o kollade läget. mellan 2 trafikljus drar jag på med en lite wheelie. stannar direkt igen vid rött. sen kommer det roliga SNUTEN GLIDER UPP JÄMTE! det blir precis grönt å jag svänger istället. han ögon var så nära bilrutan så det blev imma. han hade nog stannat mig för en koll om jag kört rakt fram.
ses på vägarna grabs!
tat lugnt, kör hårt på småvägarna istället....

(doh!)

SkogsOlle

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
Mille RSV R -00
hållundan skrev:
Ahhh, trams!

Ogay, hör av dig med listan bara, så löser det sig! Vad är det kvar att göra på det gamla härket då?!

Det är en del kvar. Jag har moddat bakramen från en TL1000 och ska få den svetsad i veckan. "Öron" skall svetsas på ramen, även det i veckan.
Sen blir det pulverlack på det.

Toppen är portad och plastad, ska iväg på ett ventiljobb.
Packningar, kolvringar etc är beställt.

Så det börjar närma sig. Förhoppningsvis så ska jag ha fått ihop den till början på maj. Men det är en bit kvar....

/O

sportarn

Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
morecore skrev:
hallå igen. hämtade hit hojen idag (till halmstad) körde en lite snabbis runt stan o kollade läget. mellan 2 trafikljus drar jag på med en lite wheelie. stannar direkt igen vid rött. sen kommer det roliga SNUTEN GLIDER UPP JÄMTE! det blir precis grönt å jag svänger istället. han ögon var så nära bilrutan så det blev imma. han hade nog stannat mig för en koll om jag kört rakt fram.
ses på vägarna grabs!

(doh!)
Han va nog avundsjuk att inte han kunde göra så. :yoparty
Vet att farbror blå e lite småsura när man gör wheelie inne i stan.
Hoppas det blir många mil i sommar.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
morecore skrev:
ses på vägarna grabs!

(doh!)
Fuck yeah!!!

Dom gillar hojåkare i Halmstad... :rolleyes:

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
vädret verkar hålla i sig. 16mil i lördags, 8 mil idag söndag. fiiinemang! nån som känner en kille med blå r6a, blått arlenness ställ o blå hjälm? såg han många ggr i fredags, en av anledningarna att jag gick up 07:10 för att ta tåget till småland o hämta hojen i lördas.

körde steninge vägen till falkenberg idag, trevligt. farligt bara med folk som ska visa något utanför vägen; de kör frammåt, kollar åt sidan, pekar o pratar, vägen svänger, inte bilen, jag gör omkörning, blir nästan nermejjad på andra sidan vägen...

:hej

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras