Halmstad

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
hållundan skrev:
Är det körbart nere i Halmstad alltså? Var inne i stan och kollade på MotoGP för en stund sedan. Pissväder här, regn och dis. Inte skoj nånstans...

Det är hyffsat väder här, lite kallt, men solen tittar fram ibland. :blah

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
ola_sandin skrev:
Det är hyffsat väder här, lite kallt, men solen tittar fram ibland. :blah

jodå mkt hojar ute idag. hörde er allt!

har ni sett snubben med grön zx9r å ill-grön hjälm?
typ ful-snyggt-coolt...

surf imon, sv-v 9-14m/s då blir det att hoppa i vattnet!

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
morecore skrev:

typ ful-snyggt-coolt...

Fan brölar min hoj för mycket:confused: tycker att alla säger att de har hört mig köra. Kanske skulle stoppa om devil-sliponet. Fast det låter rätt gott när man kör under viadukterna i stan :cdevil:D

Nej jag har inte sätt någon spygrön:zpy duwd.

Låt mig veta om det blir någon körning, börjar bli tråkigt att cruisa runt själv.

SkogsOlle

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
Mille RSV R -00
ola_sandin skrev:
Låt mig veta om det blir någon körning, börjar bli tråkigt att cruisa runt själv.

Så fort jag fått ordning på Bettan så ska det bli mycket körning!!!
Kliar i fingrarna så fort solen tittar fram.....
/olle

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
ola_sandin skrev:
Fan brölar min hoj för mycket:confused: tycker att alla säger att de har hört mig köra. Kanske skulle stoppa om devil-sliponet. Fast det låter rätt gott när man kör under viadukterna i stan :cdevil:D

Nej jag har inte sätt någon spygrön:zpy duwd.

jag bor mitt i en korsning med jäkligt dåligt tätade fönster. hör alltid när det är en hoj på ingående... :)

min hoj e ny tvättad och bara väntar på att få köras :tummenupp

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
SkogsOlle skrev:
Så fort jag fått ordning på Bettan så ska det bli mycket körning!!!
Kliar i fingrarna så fort solen tittar fram.....
/olle

är det en gammal (men självklart underbar) gixxer ram jag ser på bilden?

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
ola_sandin skrev:
Någon mer än jag som tänker köra idag? Först blir det nog lite cross, sen gathoj och ikväll kör jag nog minimoto.:rock

Var kör du cross respektive mini?
Det är lerigt på släggarp så jag får 0 grepp med mitt skurna slicks :tungan Behöver någonstans att träna tillsvidare där det är (hyffsat) torrt.
Uppe vid industritomterna i Fyllinge går ju knappt köra heller. Hur mkt grus som helst över allt.

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Barrett skrev:
Var kör du cross respektive mini?
Det är lerigt på släggarp så jag får 0 grepp med mitt skurna slicks :tungan Behöver någonstans att träna tillsvidare där det är (hyffsat) torrt.
Uppe vid industritomterna i Fyllinge går ju knappt köra heller. Hur mkt grus som helst över allt.

Jag kör cross på en liten skogsbana (dock med dubbelhopp och whoopidoopis (stavning)) Den ligger i en skogsdunge ovanför Fyllinge och bakom Kuskatorpet. Den är pärfa att leka runt på. Funkar bra att köra på trots dåliga crossdäck. Jag körde senast i Lördags och då var banan relativt torr. Säg till om du vill köra där.:jäs (Micke, Snibbe och Silverryggen vet var banan ligger.)

Minimoton kör jag mest runt på industriområdet ovanför Fyllinge och försöker köra på bakhjulet med. Jag har inte lyckats hitta nån bana för den.

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
ola_sandin skrev:
Jag kör cross på en liten skogsbana (dock med dubbelhopp och whoopidoopis (stavning)) Den ligger i en skogsdunge ovanför Fyllinge och bakom Kuskatorpet. Den är pärfa att leka runt på. Funkar bra att köra på trots dåliga crossdäck. Jag körde senast i Lördags och då var banan relativt torr. Säg till om du vill köra där.:jäs (Micke, Snibbe och Silverryggen vet var banan ligger.)

Minimoton kör jag mest runt på industriområdet ovanför Fyllinge och försöker köra på bakhjulet med. Jag har inte lyckats hitta nån bana för den.

Hör av dig när du ska dit nästa gång så kanske jag hakar på & testar.

Jo det är där jag kört lite oxå. Långt i från ngt bra ställe att vara på. Men skulle man göra ett ryck & sopa undan det värsta gruset & slänga upp lite däck så skulle det ju gå träna där lite. Fast det är väl bara en tidsfråga innan grannar/markägare/snuten sätt stopp för det då.

OverTheTop

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
CBR 900RR
Aloha

morecore skrev:

typ ful-snyggt-coolt...

Var ute o kollade i ringenäs idag! fan vinden låg ute till havs o retades! Åkte hem vid 13 tiden. Inget surf här inte. Hoppas på nästa vecka istället.
Vart brukar du segla?

SkogsOlle

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
Mille RSV R -00
morecore skrev:
är det en gammal (men självklart underbar) gixxer ram jag ser på bilden?

Stämmer bra det! Håller på att modifiera bakramen för tillfället. Har skurit av den gammla och skall svetsa på nya fästöron så snart som möjligt.
Jag önskar man hade mer tid..... Vill köra nu..
/olle

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
OverTheTop skrev:
Var ute o kollade i ringenäs idag! fan vinden låg ute till havs o retades! Åkte hem vid 13 tiden. Inget surf här inte. Hoppas på nästa vecka istället.
Vart brukar du segla?

vågsurf är det som gäller!
hänger väl i sandhamn när det är småvågor, annars har vi ett litet secret med endast höger vågor...

lite sköna bilder på min sida: hem.passagen.se/jdasurf

Last edited:

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
morecore skrev:
hänger väl i sandhamn när det är småvågor, annars har vi ett litet secret med endast höger vågor...

Fan va nice! :tummenupp Vi va några kompisar som helt oerfarna åkte ner till Biarittz för 1½ år sedan och surfade. Grymt kul, bland de bättre semestrarna man upplevt!

Man blir ju grymt sugen när man ser era bilder! :)

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
morecore skrev:

Fan va najs att se... En annan har ju inte riktigt fått tummen ur för det där med vågsurf ännu. Har bara provat 2 gånger... Är värsta hang-arounden än så länge... Mer ska det bli förhoppningsvis...

Tänkte även bli lite mer insatt i kitesurfingen. Grymt! :yoparty

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
hmmm... djävlar va sugen man blev nu. :)
Morecore: Vad får man ge för en beg. hyffsad utrustning egentligen? Våtdräkt, bräda... vad mer "måste" man ha?
Hur lång är sässongen & hur är det rent allmänt att surfa här hemma?

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Barrett skrev:
hmmm... djävlar va sugen man blev nu. :)
Morecore: Vad får man ge för en beg. hyffsad utrustning egentligen? Våtdräkt, bräda... vad mer "måste" man ha?
Hur lång är sässongen & hur är det rent allmänt att surfa här hemma?

hm, bräda finns från 1500 beg, nån typ av longboard då, om man e nybörjare. ta ett tag å lära sig surfa. våtdräkt finns nya från 2000kr, surfersparadise i varberg har det mesta och har bra priser. tjockleken på våtdräkten beror på hur länge du vill surfa, och om vintersurf är aktuellt. (kallt som fan jag lovar)

men jag kan säga att med en 4mmdräkt kan du surfa från april till oktober. ett par våtskor måste du ha med, oftast rev/sten bryt man surfar på. sen kanske en våtdräkt-hood för att det kan blåsa jäkligt kallt ute i vattnet.

Första bilden som kommer upp när man trycker på "surf" så är det tylösand i bakgrunden. det är klockan 07 00 en dag i december, vi var ute å letade vågor. tillslut hittade vi "secret" som är skitbra ställe. ....

berättar mer sen, måste käka o hinna tillbaks till jobbet.
jag tänkte köra ikväll runt halv 6-6...om nån e sugen...

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Mera surf...

Säsongen är väl året runt om man vill, iaf i halmstad. Kallt som stryk men det är oftast inte så mkt snö. Har själv surfat i december i 3 gradigt vatten.

Annars är det hösten som ger mkt surf. Juni juli brukar vara dött men några surfdagar brukar det vara. september-november funkar det ofta, iaf de 2 senaste åren. Vågorna här är oftast slöare. det är ju bara vindvågor här i sverige, allstå inga swell som uppkommer ute stora vattnet (en ö som heter danmark är ivägen!) Därför så brukar det bli "stökiga" vågor pga blåsten. Men Sandhamn brukar vara bra för att det brukar inte blåsa inne i själva bukten så vågorna blir hel ok. Bara kika på min sida så ser ni olika dagar med olika vågor. På "secret" är det jag som surfar. Även på några bilder under "halmstad".

På sandhamn ska det blåsa från 11ms SV-NV å uppåt för att det ska bli något. på SV funkar den vänstra bukten och på rak V funkar "Gessles" som den kallas, som är en cleanare våg. Annars så finns det en hel del oupptäckta spots. "Secret" är ett av dem, vi vet 3st som surfat där och alla känner jag. Har lagt ut bilderna (de som inte avslöjar för mkt då) på flera svenska sidor men ingen tycks känna igen stället. Vi har surfat där ett 20-tal ggr utan en annan människa...

Det är mkt väderkunnande som krävs men man lär sig sådant. Jag har hållt på med sverige surf i cirka 4 år nu, det är jäkligt kul. Bra att ha en hobby där man kan göra något i regn och blåst!

såja... :tummenupp

(eyy how´s your popcorn?)

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
hållundan skrev:
Vilken/vem är Halmstads billigaste och bästa tandläkare? Jeflar, har rätt ont nu. Blä!

billigast och bästa är 2 ord om är svåra att kombinera i verkligheten. Själv ska man till tandhygienisten på fredag. snoffs-tandis...

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...