Mera surf...
Säsongen är väl året runt om man vill, iaf i halmstad. Kallt som stryk men det är oftast inte så mkt snö. Har själv surfat i december i 3 gradigt vatten.
Annars är det hösten som ger mkt surf. Juni juli brukar vara dött men några surfdagar brukar det vara. september-november funkar det ofta, iaf de 2 senaste åren. Vågorna här är oftast slöare. det är ju bara vindvågor här i sverige, allstå inga swell som uppkommer ute stora vattnet (en ö som heter danmark är ivägen!) Därför så brukar det bli "stökiga" vågor pga blåsten. Men Sandhamn brukar vara bra för att det brukar inte blåsa inne i själva bukten så vågorna blir hel ok. Bara kika på min sida så ser ni olika dagar med olika vågor. På "secret" är det jag som surfar. Även på några bilder under "halmstad".
På sandhamn ska det blåsa från 11ms SV-NV å uppåt för att det ska bli något. på SV funkar den vänstra bukten och på rak V funkar "Gessles" som den kallas, som är en cleanare våg. Annars så finns det en hel del oupptäckta spots. "Secret" är ett av dem, vi vet 3st som surfat där och alla känner jag. Har lagt ut bilderna (de som inte avslöjar för mkt då) på flera svenska sidor men ingen tycks känna igen stället. Vi har surfat där ett 20-tal ggr utan en annan människa...
Det är mkt väderkunnande som krävs men man lär sig sådant. Jag har hållt på med sverige surf i cirka 4 år nu, det är jäkligt kul. Bra att ha en hobby där man kan göra något i regn och blåst!
såja...
(eyy how´s your popcorn?)