Halmstad

Demp@

Medlem
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
Gsxr 750 srad 98.k7 1000 motor.Yamaha r1-04 track
morecore skrev:
att ni inte hänger i på falken! har en polare som kört hoj i 3 år o bestämde sig för att prova rookie600. idag hade han 3e bästa tid *stolt* så kom till falkenberh imon å häng me alla andra hoj åkare. Jag e glad att ja lyckas få ihop denna mening :fyllisar

11.25 e första rejset.

jonte

när kör du då?. jag och en kompis ska dra dit på hojjarna.
blir det några som åker kanske? litet samåk?
det börjar ju dra ihop sig nu.

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
morecore skrev:
att ni inte hänger i på falken! har en polare som kört hoj i 3 år o bestämde sig för att prova rookie600. idag hade han 3e bästa tid *stolt* så kom till falkenberh imon å häng me alla andra hoj åkare. Jag e glad att ja lyckas få ihop denna mening :fyllisar

11.25 e första rejset.

jonte

Vi tänkte ta en tur till Vincents i Varberg, men ska se om jag kan tjata lite på henne så jag får kolla på lite racing också.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Jag har DVkamera Ola, det är alltid kul att se lite rök!

Jag kommer ner till Halmstad under veckan någongång. Vi kan ju kolla efter när det passar!

:hej

belsebob

dricker Absint
Gick med
10 Oct 2004
Hoj
Såld
Ni skulle åkt till Anderstorp istället för Falkenberg. Istället för att bara se på när andra kör kunde ni kört själva. Tack vare all annan racing denna helg var det inte mycket folk där uppe. Vi hade i strot sett fri körning hela dagen, med en timmes lunch. Jag lyckades köra 22mil bana o jag hade en hel del rast o vila ändå.

Det var första gången på bana för mig, så det gick inte så där väldasn fort i början av dagen. Men sista gången jag var ute så tyckte jag att det gick hyffsat för en nybörjare som jag. Jag fick till o med göra EN omkörning, annars var jag mest nåt man passerar längs vägen typ.

Inga knäskrap för min del, trots ihärdiga försök. Men o andra sidan har jag riktiga Walter Moto pinnnar och de sitter en 1dm högre upp än orginal.

Har man inte kört bana innan så tycker jag man ska göra det om tillfälle ges. För roligare än så blir det inte.

Tack team HET för en trevlig helg. Jag kommer göra om det fler gånger.

ps, jag trodde inte mc-körning kunde vara så jobbigt, jag är helt slut i kroppen.

Tåbbä

Meblem
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
Såld
Belsebob: Var du på Anderstorp både Lördag o Söndag?
Jag hjälpte till med flaggning osv. på lördagen + att jag körde några varv själv.. Snart blir det en riktig RR-hoj för min del...ska bara spara lite först :tungan

Kanonhelg!

belsebob

dricker Absint
Gick med
10 Oct 2004
Hoj
Såld
Tåbbä skrev:
Belsebob: Var du på Anderstorp både Lördag o Söndag?
Jag hjälpte till med flaggning osv. på lördagen + att jag körde några varv själv.. Snart blir det en riktig RR-hoj för min del...ska bara spara lite först :tungan

Kanonhelg!

Jajamen, jag var där med samma gäng som Marcussen, Cedås, o vad-han-nu-hette-med-den-gula-Mercedsvanen. Och några till. Vi var där på söndagen bara.

Jag var väl den enda i långsammagruppen. Första gången för mig o jag hade jätteroligt.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Fan, jag som inte ens kommer ifrån Halmstad. :rodnar :yoparty

Who Posted - Halmstad?
Total Posts: 3,608
Användarnamn Inlägg
hållundan 1061
fluppen 567
Barrett 312
sportarn 237
Skorpan 148
fogerty 138
ola_sandin 137
Therudeboy 129
Zee 126
Silverryggen 70
Daggarparn 68
Zid 65
SkogsOlle 52
morecore 47
Asylum_Nakaza 38
henrikkrueger 38
Borkas 36
VR-8 32
Mavve 27
Blackninja 22
spirre 20
Pillis 19
Olander 18
PutteLiten 15
Krickan4 12
Gustav1 11
Otee 10
Tåbbä 10
belsebob 10
Affe_R1 9
kajlyl 8
Mange R-1000 8
McB 8
sharpedge 6
Blue 5
Exup 5
RASET 5
Birger 4
Want a R1 4
MHK 4
PeP 4
MagnusGBG 3
BENSON 3
Demp@ 3
OverTheTop 3
igelhammar 3
Tobbe_N 2
Maverick_ou812 2
69:an 2
Score 2
UnderDOG 2
Billson 2
halmstads_kung 2
SirCastic 2
Pheer 2
Berggren 2
Ducatimannen 1
jtds 1
Espen 1
Kryptonit 1
JoS 1
Saruman 1
Sergeant 1
Tjet 1
Maverick 1
JoJoman 1
Skrutten 1
flugan 1
I C E 1
Dweezil 1
Poison 1
Username 1
Ronja 1
sturemannen 1
Cyanid 1
Mav 1
toca1 1
Jay-Jay 1
TRX-joCCe 1
Mike The Wiking 1
supernaut 1
aka igge 1
AndersD 1
Glock34 1

SkogsOlle

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
Mille RSV R -00
Barrett skrev:
Jag knep bronset! :yoparty

Ingen som ska till Uråsa till helgen? :confused:

Det kanhända att jag skall dit. Det är väl "öppen" stripp för dem som vill köra ihelgen? Eller har jag missuppfattat det hela :confused:
Grannen har planer på att testa sidovagnscrossen på strippen om det nu är "öppen" stripp.
Får se hur det blir.
/o

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
SkogsOlle skrev:
Det kanhända att jag skall dit. Det är väl "öppen" stripp för dem som vill köra ihelgen? Eller har jag missuppfattat det hela :confused:
Grannen har planer på att testa sidovagnscrossen på strippen om det nu är "öppen" stripp.
Får se hur det blir.
/o

Det va det förra året iaf, läs mer här: http://www.urasa.se/

Om inte annat så är det 16! motard heat på lördagen :yoparty

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
belsebob skrev:
Ni skulle åkt till Anderstorp istället för Falkenberg. Istället för att bara se på när andra kör kunde ni kört själva. Tack vare all annan racing denna helg var det inte mycket folk där uppe. Vi hade i strot sett fri körning hela dagen, med en timmes lunch. Jag lyckades köra 22mil bana o jag hade en hel del rast o vila ändå.

jo men man vill ju inte missa polaren när han kör!! bankörningar börjar det bli gott om så vi får andra chanser att köra själva!

Tåbbä

Meblem
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
Såld
belsebob skrev:
Jajamen, jag var där med samma gäng som Marcussen, Cedås, o vad-han-nu-hette-med-den-gula-Mercedsvanen. Och några till. Vi var där på söndagen bara.

Jag var väl den enda i långsammagruppen. Första gången för mig o jag hade jätteroligt.
Visst var det kul? :)
Såg du Team HET's hoj? (stålmannen hojen) Nytrimmad GSXR 1000-kubikare med ca 165-170 häst PÅ BAKHJULET!

Apropå inget så var jag med i en budgivning på en lägenhet i Halmstad idag.. En etta på 45 kvm på Bissmarksgatan. Utgångbudet var 425tkr, jag var med o bjöd ifrån 475tkr till 550tkr, då nästa motbud var 600tkr :död
Jeeeeezzuzzz! 600 papp för en 1:a i Halmstad?? Är det rika stockholmare eller vad :va

belsebob

dricker Absint
Gick med
10 Oct 2004
Hoj
Såld
Vilken etta det än var så kan jag knappast tro att den var värd 600lakan.

Var det du som letade lägenhet? Jag tror tjejen som bor överst i min trapp håller på o flytta. Det är nog en etta. Vill du ha nummret till tanten som äger huset?

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
Tåbbä skrev:
Visst var det kul? :)
Såg du Team HET's hoj? (stålmannen hojen) Nytrimmad GSXR 1000-kubikare med ca 165-170 häst PÅ BAKHJULET!

Apropå inget så var jag med i en budgivning på en lägenhet i Halmstad idag.. En etta på 45 kvm på Bissmarksgatan. Utgångbudet var 425tkr, jag var med o bjöd ifrån 475tkr till 550tkr, då nästa motbud var 600tkr :död
Jeeeeezzuzzz! 600 papp för en 1:a i Halmstad?? Är det rika stockholmare eller vad :va
Bissmarksgatan. Var den på 45 kvadrat och en hyra på typ 1300 spänn eller? Var själv med och bjöd på en likadan förra året, ett renoveringsobjekt. Tror den slutade på 400 lax. :död Nej, priserna är sjuka nu. Men men tänk vad bra det blir sen när det är vissa som måste sälja när räntan går upp och säljer till vilket pris som helst. :banana

Tåbbä

Meblem
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
Såld
belsebob skrev:
....Vill du ha nummret till tanten som äger huset?
JAA!! :) :) :)

@sportarn: Jo det var den på bissmarksgatan med 1391:-/mån. Okej den var fräsch och så, men köket var halvsunkigt med plastmatta och inget kakel eller så.. notera även att mäklaren hade två st intressenter kvar som inte hade sett lägenheten som fortfarande var intresserade TROTS att budet låg på 600tkr. :död ..Heeeeeeeeeeeeeelt sjukt! Måste ringa mäklaren och fråga vad sista budet ligger på :3freak

belsebob

dricker Absint
Gick med
10 Oct 2004
Hoj
Såld
Jag skickar PM så fort jag hittat det.

Vilken dag jag haft.
Började med att besiktiga hojen och fick en två på ljuset, felinställt, bländaande och icke justerbart. Körde till jobbet o det började regna på mig. Fick rensa avlopp. det var helt enelt inte min dag.

Men sen vände det, lasange till lunch, vädret bättrade sig till eftermiddagen. När jag kom hem låg min efterlängtade pryl jag beställt. Meckade på riktiga ljuddämparen o minplåten igen. Nu var vädret på toppenhumör. På med skinnstället o drog ut mot Harplinge o vidare mot Getinge. Nu började det kännas rättvist. Allt var på topp nu alltså. Jag kände mig som en Gud.

Kom ut till Asige efter att ha kört Öingehållet. Vet ni vad de har gjort med våran Väg? Det är så man blir gråtfärdig. Det som kändes så bra, så bra att det inte kunde bli bättre. Blev BÄTTRE. :banana De håller på att asfaltera om biten mellan Asige och skogspartiet. :banana Den så ihoplappade biten var len som en barnrumpa.

På återseende/ Mattias

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
belsebob skrev:
Jag skickar PM så fort jag hittat det.

Vilken dag jag haft.
Började med att besiktiga hojen och fick en två på ljuset, felinställt, bländaande och icke justerbart. Körde till jobbet o det började regna på mig. Fick rensa avlopp. det var helt enelt inte min dag.

Men sen vände det, lasange till lunch, vädret bättrade sig till eftermiddagen. När jag kom hem låg min efterlängtade pryl jag beställt. Meckade på riktiga ljuddämparen o minplåten igen. Nu var vädret på toppenhumör. På med skinnstället o drog ut mot Harplinge o vidare mot Getinge. Nu började det kännas rättvist. Allt var på topp nu alltså. Jag kände mig som en Gud.

Kom ut till Asige efter att ha kört Öingehållet. Vet ni vad de har gjort med våran Väg? Det är så man blir gråtfärdig. Det som kändes så bra, så bra att det inte kunde bli bättre. Blev BÄTTRE. :banana De håller på att asfaltera om biten mellan Asige och skogspartiet. :banana Den så ihoplappade biten var len som en barnrumpa.

På återseende/ Mattias
Jävlar! Det måste testas!

:rock

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...