Halmstad

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Tåbbä skrev:
Ärligt talat så finns inte suget där alls på samma sätt som förut.. det är helt enkelt inte kul längre att leka självmordsmissil på landsvägen.. :(
jag sålde min för att jag ska flytta typ 2månader tidigare än va jag trodde. och jag la 3000 i månaden på hojen + bensin. Körde cirka 1ggn i veckan nu i vår = inte värt pengarna, behöver de till annat..... .................................. plus att hawaii e bokat =)

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Jag har både hoj och bil. :tungan

Hur fan har jag råd?

Det är riktigt skojigt att köra hoj nu när man kört fuck-trucken ett påar dagar, den gör ju max 110, fast det är ju iofs med livet som insats :)

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Rize and shine boys! Inga nyheter? Själv putsade jag upp hojen igår så nu e han granner igen.. :)

Det enda som retar mig är bakfälgen.. hur fan får ni den ren? Jag provade löjligt stora mängder fälgputs, och till slut gick jag på med Yes Sensitive (som funkar rätt schysst.. :) ). Men helt rent blev det inte.

Hur får ni bort gammal kedjesmörjning från bakfälgen?! :huvet

wheelie_enhanced.jpg

DSCN6588_enhanced_768x.jpg

Last edited:

Tåbbä

Meblem
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
Såld
Zee: brakeelen funkar fint! (Eller stavas det Brääkleen?) Svider i ögonen och är säkert skitgiftigt, men det funkar bra! Vilka snygga bilder du har tagit! Är det proffskamera?

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Zee skrev:
Det enda som retar mig är bakfälgen.. hur fan får ni den ren? Jag provade löjligt stora mängder fälgputs, och till slut gick jag på med Yes Sensitive (som funkar rätt schysst.. :) ). Men helt rent blev det inte.

det finns ju tjär-lösande flaskor att köpa på tex. biltema å de har funkat på miin. finns i version miljövänlig, som så klart inte e lika bra. Ta den farliga :)
spruta, låt stå i fem min, ta bort med svamp...

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Vad har du på kedjan som sätter sig på det viset?

Annars kan jag rekomendera Veidec's "power clean" om du kommer över det. Rekomenderas iofs inte om dom är lackade, för då åker färgen oxå :rolleyes: Använd isf deras "soft clean".

Zee

Gick med
22 Sep 2004
Hoj
morecore skrev:
det finns ju tjär-lösande flaskor att köpa på tex. biltema å de har funkat på miin. finns i version miljövänlig, som så klart inte e lika bra. Ta den farliga :)
spruta, låt stå i fem min, ta bort med svamp...

Menar du denna kanske: fälgporr

Jag använde en "Fälgrengöring" från biltema men det var inget krut i den..

Kanske ska prova den som ja länkar till ovan.. :va

Zee

Gick med
22 Sep 2004
Hoj
Tåbbä skrev:
Zee: brakeelen funkar fint! (Eller stavas det Brääkleen?) Svider i ögonen och är säkert skitgiftigt, men det funkar bra! Vilka snygga bilder du har tagit! Är det proffskamera?

Nej, ingen proffskamera. Men proffsig kameraman, eh? :cool:
Nejmen allvar, det är en Nikon Coopix 3500 som jag är mycket nöjd med.

Kolla in denna midsommar-bilden (grillning nere på Östra @ sunset), t.ex:

DSCN6568_enhanced.jpg

:)

Zee

Gick med
22 Sep 2004
Hoj
Någon som e sugen på bankörning @ Anderstorp till helgen?

1000 pistoler för en heldag (ca 7-8 pass).

Jag är sugen, men tvekar pga priset.. :död

Last edited:

Tåbbä

Meblem
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
Såld
Zee: Jag ska va där o va funkis, tyvärr så har jag ingen hoj att köra på längre :död
Om du jämför med en kvällsträning på Falken för 300spänn (eller vad det nu var) så är detta grymt mycket mer åktid för pengarna. Sist blev det ca 6 timmars effektiv körtid! Dessutom krockar det med SM i Linköping, så det betyder att det inte är nån trängsel på banan! Seså, boka in helgen nu! :ketting

Ps. grymt snygga bilder

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Zee skrev:
Rize and shine boys! Inga nyheter? Själv putsade jag upp hojen igår så nu e han granner igen.. :)

Hur får ni bort gammal kedjesmörjning från bakfälgen?! :huvet

Prova med matolja eller nån annan olja, det brukar funka för mig. Lika löser lika eller vad det heter..

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Lampolja funkar även det...

Det är väl nåt fettjofräs som tar bort fettet i kedjesprayen som Ola säger...

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
DSCN6588_enhanced_768x.jpg
[/QUOTE]

Faan vilken snygg Duke....... :yoparty är lite svag för deras klara röda färg.

Snart är min klar efter vurpan... :kryckor ......då ska det gasas igen... :tummenupp

Last edited:

Zee

Gick med
22 Sep 2004
Hoj
VR-8 skrev:
Faan vilken snygg Duke....... :yoparty är lite svag för deras klara röda färg.

Snart är min klar efter vurpan... :kryckor ......då ska det gasas igen... :tummenupp

Tanx dewd! :cdevil

Men jag funderar på att byta upp (eller ner ber. på hur man ser det) till en äldre racerhoj nästa säsong.

Har klotat din nya factory?! :smasha

Tåbbä

Meblem
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
Såld
VR-8: Var det din Factory som stod hos Marcussen mc häromveckan? Den var lite skrapad på högra sidan, men det såg inte så farligt ut. Hoppas du klarade dig bra

Zee: Gammal banhoj säger du? Visst är bankörning ett gift? :)

Zee

Gick med
22 Sep 2004
Hoj
Tåbbä skrev:
Zee: Gammal banhoj säger du? Visst är bankörning ett gift? :)

Det är den bittra sanningen broder.

Jag vill ha en hoj man har råd o klota, som har bra chassie, bra motor (kvalitet) och man ska kunna köra på gatan osso. Helst ska man ha råd o köra på trafikförsäkring, endast..

Kanske en gammal R6:a? Eller en gixxer 750 -98? Eller en blejd?

Ja e så jeffla kluven i denna frågan.

:huvet

Tåbbä

Meblem
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
Såld
Kraschad R1-04 ifrån tyskland? Gixxer k1 el. k2 kanske? Köp inget äldre än -00 !! Och köp heller inget udda! Seek among the annonses - "banhojar/RR-hojar" and thou shall find!

Fråga gärna nån i racingforumet (via PM kanske) om du funderar på att köpa en gammal rejshoj, oftast så vet dom vem som har haft den och hur de har behandlat den (vissa stackare borde inte få handskas med en hoj överhuvudtaget :fatta! )
Ett annat bra alternativ är att gå runt i "Rusta-allén" efter ett B-race i R600/R1000 med 35-40 tkr på fickan och vifta lite framför näsan på rookiesarna! :tummenupp

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Zee, "bara" att köpa en halvsleten Gix750 med kraschkåpor. 00 kom den nya modellen, helt klart potent hoj, överallt.

Ingen aning om va den kostar i trafik, säkerligen en del, men vaffan.

Jag är sugen som fan på Gix750 efter att jag pluggat klart. Fast, det är då det...

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Tåbbä skrev:
VR-8: Var det din Factory som stod hos Marcussen mc häromveckan? Den var lite skrapad på högra sidan, men det såg inte så farligt ut. Hoppas du klarade dig bra.

Jodå......min Factory står hos Marcussen för lite fix efter offroadkörning.....

Blåslagen lite här och där annars ok.

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
hållundan skrev:
Jag är sugen som fan på Gix750 efter att jag pluggat klart. Fast, det är då det...

har själv framtidsplaner... nästa sommar blir det en ny hoj för min del. Ska inte försöka att bränna alla pengar på resan. r6 eller gix 750 00 el nyare... fast då blir man ren-plogare uppe i norrland, bäst att skaffa en hoj med spetsig nos :hihi

obs. skriver nu mest för att jag är så jäääkla sugen på att köra...

(skall faktiskt köra i helgen, ska hem t farsan :tummenupp)

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...