aah jag vet hur du har det hoppas du har det toppen! Själv är jag så jävla glad att vara hemma.Zee skrev:Hur ståre till pöjkar? Tänkte jag skulle säga hej från ett 30 grader varmt Rio de Janeiro.
aah jag vet hur du har det hoppas du har det toppen! Själv är jag så jävla glad att vara hemma.Zee skrev:Hur ståre till pöjkar? Tänkte jag skulle säga hej från ett 30 grader varmt Rio de Janeiro.
Det stämmer nog att det var mej du såg om det var en röd VFR, det blev en lagom tur på ca 6 mil över holm, harplinge, steninge och kustvägen tillbaka till halmstad.hållundan skrev:Fan att man pluggar så länge. Såg nog dig, #21 vid övergångsstället vid högskolan för typ 8 minuter sedan. Cyklade över med kammobrallor och blå keps. Det var lite kyligt i vinden, hoppas att turen blir fin. Regnet hänger i luften.
Japp, en röd VFR med #21 på toppkåpan. Blev jefligt sugen på att köra men hojen är avställd och framdäcket är bra sletet så det får bli till våren istället.#21 skrev:Det stämmer nog att det var mej du såg om det var en röd VFR, det blev en lagom tur på ca 6 mil över holm, harplinge, steninge och kustvägen tillbaka till halmstad.
Det var som sagt lite kyligt och vägarna var fuktiga på några ställen, men det var kul än då och man måste ju passa på att köra så ofta det går nu innan vintern så abstinensen inte blir allt för svår.
Kollade aldrig hur kall asfalten var men det blev ändå värme i däcken.hållundan skrev:Japp, en röd VFR med #21 på toppkåpan. Blev jefligt sugen på att köra men hojen är avställd och framdäcket är bra sletet så det får bli till våren istället.
Kan inte varit allt för hög vägtemp heller kan jag tänka mig. Men som sagt, gött att köra in i det sista...
Zee skrev:Hur ståre till pöjkar? Tänkte jag skulle säga hej från ett 30 grader varmt Rio de Janeiro.
Oj kan ni köra fortfarande? Jag som började skruva på snowboarden igår, de öppnar ju snart i Hemavan!#21 skrev:Det stämmer nog att det var mej du såg om det var en röd VFR, det blev en lagom tur på ca 6 mil över holm, harplinge, steninge och kustvägen tillbaka till halmstad.
Det var som sagt lite kyligt och vägarna var fuktiga på några ställen, men det var kul än då och man måste ju passa på att köra så ofta det går nu innan vintern så abstinensen inte blir allt för svår.
Zee skrev:Någon mer som går i supermoppetankar med både SM-däck o crossdäck?
Zee skrev:Hemma igen från Rio. Fifan vad gott med genomskinlig luft igen.
Just nu är jag så jääävla sugen på o köra cross.
Någon mer som går i supermoppetankar med både SM-däck o crossdäck?
ola_sandin skrev:Jag är sjukt sugen på att köpa en offroad som man både kan köra motard och enduro med. Men ska man ha en riktigt rolig motard så får man väl ha en sån med mycket pulver i =mycket service. Frågan är om man inte skulle sakna finhojen efter ett tag. För närvarande så har jag en finhoj och en slitochsläng hoj som jag kan misshandla på crossbanan och de funkar bra att stilla abstinensen med. Fast riktigt nöjd är man ju inte.
ola_sandin skrev:Blev stannad av polisen idag. Råkade nog köra lite fort och hade glömt körkortet hemma, ingen skyltbelysning, felplacerade blinkers, fel vinkel på regskylten och dåligt mönster i däcken. Jag fick bara en ombesiktning och 600kr i böter för däcken. De var nog på gott humör med tanke på alla fel.
Är det någon som vet om man kan kombinera ombesiktningen med den vanliga, så att jag slipper besiktiga den igen till hösten?
ola_sandin skrev:Jag är sjukt sugen på att köpa en offroad som man både kan köra motard och enduro med. Men ska man ha en riktigt rolig motard så får man väl ha en sån med mycket pulver i =mycket service. Frågan är om man inte skulle sakna finhojen efter ett tag. För närvarande så har jag en finhoj och en slitochsläng hoj som jag kan misshandla på crossbanan och de funkar bra att stilla abstinensen med. Fast riktigt nöjd är man ju inte.
Barrett skrev:Mkt pulver betyder inte nödvändigtvis mkt service. Det finns gott om sk. gat-motarder. Dessa är ju dock inget man drar ut på crossbanan eller endurospåret direkt.
Zee skrev:Du verkar kunna detta med SM. Folk verkar tycka att KTM 640 LC4 är moppen som gäller om man vill ha en som e lagom bra på allt men inte e värst. Och liite längre serviceintervaller är det la osso va? 500 mil kanske?
Fast egentligen vill jag ha 525:an. Fast frågan är hur länga man orkar serva hojen varje helg typ.
Fan vad jag blir när jag tänker på sånt hära.
Barrett skrev:Om jag förstår det rätt så vill du i huvudsak ha en hoj för gatbruk, lite grusvägar osv. Kanske testa ta ut den på en RR-bana eller supermoto-bana? Serva så lite som möjligt & köra så mkt som möjligt. Right?
640'n skulle jag bara välja om jag skulle ha hojen som brukshoj. För mest bus & lek tror jag man lessnar på den ngt trötta motorn.
660'n tycker jag du ska titta på. Den har gott om effekt utan att att den ska servas varannan timme & slippa oroa sig för ras. Service intervallen ligger 250 mil, och det är inte mkt för en motard! Ha oxå i åtanke att en service inkl. ventiljustering & oljebyte tar max 1,5 h & är busenkelt när man vet hur man ska göra!
525:an & liknande hojar är först aktuell när du köper en hoj i första hand för supermoto, cross & enduro.
Zee skrev:Tackar för info. :tumtummen Ska börja se mig efter en 660 då.
Barrett skrev:Gött! Räkna med att jag kommer tvinga med dig att testa bana sen bara!
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |