Halmstad

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Zee skrev:
Tjörsugen eller? :D

Kör inte för mycket där nere i garaget så någon pensionärs pacemaker lägger av mitt i Bingolotto. :D

Fixat ngt på hojen än?
Tjörsewgen som FAN! Men men, stillar det värsta genom att gazza lite där nere. Får som sagt passa mig om någon flippar och ger mig totalförbud eller stryper min access till p-huset.

Har inte fixxat nåt på hojen ännu faktiskt. Är på jakt efter en utbyteskåpa, pallar nog fan inte plasta upp och fixa den kåpan jag har. Det är la iofs inte jobbigt, men orka liksom. :) Annars ska bolt-onet få en lite makeover samt att baken + blinkers ska köpas. Sen har jag suktat på lite småskit från Louis.de också. Nya fotpinnepinnar och styrvikter. Men det får bli när tomten har kommit med lite stålars.

Blire motard för dig eller?

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
hållundan skrev:
Blire motard för dig eller?

Njae, ja vetifan jsut nu. Skulle provköra en LC4-640 i helgen men de hade ju stängt pga hallåweeen så det ble inget tyvärr. Vill prova en supermoppe för o se om det är så himla kul som alla säger. Fast just nu är det mycket annat på g osso, kanske nytt jobb i annan stad m.m. så jag kan väl inte köpa hoj just nu. Har ju sagt upp garaget osso dessutom.

Men jag vill prova en SM, är det riktigt kul kanske jag kör SM en säsong eller mindre. Men hjärtat kommer nog alltid slå för en sporthåj och mest sugen är jag ju på en gixxer.

Dessutom fyller mitt körkort 5 år nu (redan i oktober faktiskt) så nu kan man ju kolla på de fräkca hojarna för att man har råd med försäkringen!

Ska du ta licens till våren så du kan köra ERF? Kewlt som fan isf!

Egentligen borde man ta licens o smiska bana för det är där man lever goast på 2 hjul.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Zee skrev:
Njae, ja vetifan jsut nu. Skulle provköra en LC4-640 i helgen men de hade ju stängt pga hallåweeen så det ble inget tyvärr. Vill prova en supermoppe för o se om det är så himla kul som alla säger. Fast just nu är det mycket annat på g osso, kanske nytt jobb i annan stad m.m. så jag kan väl inte köpa hoj just nu. Har ju sagt upp garaget osso dessutom.

Men jag vill prova en SM, är det riktigt kul kanske jag kör SM en säsong eller mindre. Men hjärtat kommer nog alltid slå för en sporthåj och mest sugen är jag ju på en gixxer.

Dessutom fyller mitt körkort 5 år nu (redan i oktober faktiskt) så nu kan man ju kolla på de fräkca hojarna för att man har råd med försäkringen!

Ska du ta licens till våren så du kan köra ERF? Kewlt som fan isf!

Egentligen borde man ta licens o smiska bana för det är där man lever goast på 2 hjul.
Jo, det blir nog licens till våren. Får la se när ERF-konceptet kommer igång bara, eller om det kommer igång. Vi får se.

SM är sjukligt skojigt men tär på röv och medger en del pitstops med tankning. Iaf om den används på det sättet som jag kör hoj på. Hade polarens Husa 650 under några timmar och höll på att dö. Men visst var det sjukt skojigt.

Så, mitt råd är att tjöpa en GIX750 så fort jobb och omständigheter har löst sig! En kompromisslös hoj som duger till allt.

:yoparty

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Någon som vet var & hur jag kan ladda upp ett filmklipp?

Ola: Köra igen på samma ställe på lördag?

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Barrett skrev:
Någon som vet var & hur jag kan ladda upp ett filmklipp?

Ola: Köra igen på samma ställe på lördag?

Ja det skulle vi kunna göra. Måste bara serva hojen lite, det är bara så svårt att få tummarna ur...

Pm:a mig om du lägger upp någon film.

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
ola_sandin skrev:
Ja det skulle vi kunna göra. Måste bara serva hojen lite, det är bara så svårt att få tummarna ur...

Pm:a mig om du lägger upp någon film.

Samma här. Måste byta olja + filter samt rengöra luftfilter. Men man har ju några dagar på sig!

Det ska jag göra!

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Orka skicka PM :rolleyes:

Nu ligger klippet på sporthoj.years2.com för den som är intresserad. Ligger i motardmappen & heter "barrettmotard" (Inte "barrettmotard_1")

Zee

Gick med
22 Sep 2004
Hoj
Barrett skrev:
Orka skicka PM :rolleyes:

Nu ligger klippet på sporthoj.years2.com för den som är intresserad. Ligger i motardmappen & heter "barrettmotard" (Inte "barrettmotard_1")

Sååå... hur är det med kronjuvelerna nu då? :D

Fan vad sköj det ser ut! Jag vill mä smiska grus juh. :huvet

Edit: Fjädringen verkar vara i mjukaste laget om man ska hoppa med hojen...?

Last edited:

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Zee skrev:
Sååå... hur är det med kronjuvelerna nu då? :D

Fan vad sköj det ser ut! Jag vill mä smiska grus juh. :huvet

Edit: Fjädringen verkar vara i mjukaste laget om man ska hoppa med hojen...?

Gjorde lite ont till en början, men fick testat dom senare på kvällen & allt tyder på att dom fortfarande gör sitt jobb! :D

Fjädringen är snarare för hård för underlaget, då jag justerat till den så gott det går för motard. Vilket i kort innebär full comp fram & bak. Men den är fortfarande för mjuk för motard dock.

Zee

Gick med
22 Sep 2004
Hoj
hållundan skrev:
J
Så, mitt råd är att tjöpa en GIX750 så fort jobb och omständigheter har löst sig! En kompromisslös hoj som duger till allt.

Med betoning på kompromisslös! I like it. A l o t. :tummenupp

Imöra blire fest pöjkar. :fyllisar

Ska ni ut o härja på stan eler?

Barrett skrev:
Gjorde lite ont till en början, men fick testat dom senare på kvällen & allt tyder på att dom fortfarande gör sitt jobb! :D

:tummenupp Alltid rolitt o leka "skottkärra".. :D

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Barrett skrev:

Fjädringen är snarare för hård för underlaget, då jag justerat till den så gott det går för motard. Vilket i kort innebär full comp fram & bak. Men den är fortfarande för mjuk för motard dock.

Såg filmen...
Du hade glömt bygga en landning! :tummenupp ;)

Zee

Gick med
22 Sep 2004
Hoj
Barrett skrev:
Hur menar du? Ner kommer man ju alltid! :tungan

Jo. Men en bra investering kan vara en suspensoar. Efter ett par dagars uiiili-träning för min del, var det bara att springa ner till Stadium o handla hjälm till grabbarna.

Vi är mycket lyckligare nu för tiden. :D

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Zee skrev:
Jo. Men en bra investering kan vara en suspensoar. Efter ett par dagars uiiili-träning för min del, var det bara att springa ner till Stadium o handla hjälm till grabbarna.

Vi är mycket lyckligare nu för tiden. :D

Jag har hört lite skräckhistorier om suppar där delar av paketet legat utanför vid krasch. *snipp* :3freak

Paketet sitter dessutom oftast mkt värre till på en SH, då där är en stor fet tank det kan krocka med.

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Här händer det inte mycket, var är Hållundan? Det är ju han som brukar se till att tråden hålls vid liv under vintern. :hihi

Satte in hojen för vintern idag, lite sorgligt men snart är det ju vår.

Barrett ska vi köra till helgen? Om vädret håller i sig kanske vi kan köra på Släggarp, annars får det väl bli på det vanliga stället..

Mange R-1000

Vi får väl se...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hojlös :-(
Så där...

Fick hem en hoj i förra veckan. En Yamaha WR450F med både enduro och motardhjul. Nu kan man vara med och leka igen!! :banana :banana

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
ola_sandin skrev:
Här händer det inte mycket, var är Hållundan? Det är ju han som brukar se till att tråden hålls vid liv under vintern. :hihi

Satte in hojen för vintern idag, lite sorgligt men snart är det ju vår.

Barrett ska vi köra till helgen? Om vädret håller i sig kanske vi kan köra på Släggarp, annars får det väl bli på det vanliga stället..
Jävla plugg hela tiden. Har inte tid med nåt känns det som. Men vänta bara, snart kommer ett av de bästa hjälpmedlen som någonsin skådats då ni ska transportera en eller två MC på släp!

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
hållundan skrev:
Jävla plugg hela tiden. Har inte tid med nåt känns det som. Men vänta bara, snart kommer ett av de bästa hjälpmedlen som någonsin skådats då ni ska transportera en eller två MC på släp!

Vadå, spännband eller?

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...