Halmstad

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Det var bättre att bo i Halmstad.

En nästintill 100%-ökning på försäkringspremien nu när jag flyttat hem till Göteborg.

Halleluja, det är är skoj att äga hoj! :rolleyes:
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
VR-8 skrev:
2262740.........lam åsikt som är helt betydelselös. Hojåka ska vara skoj punkt slut.

Håller med dig , det är därför jag åker trimmad 1100 med FCR och kortsving... :D
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
hållundan skrev:
2262752 Det var bättre att bo i Halmstad.

En nästintill 100%-ökning på försäkringspremien nu när jag flyttat hem till Göteborg.

Halleluja, det är är skoj att äga hoj! :rolleyes:

Fixa lägenhet i Halmstad och skriv dig här, så kan du ju bo i Götet och titta ner ibland och kolla posten, kanske blir billigare så. Inte konstigt att premien blir dyr där uppe, var där och snurrade med lastbilen idag, och knepigare stad att köra i får man leta efter. Folk byter fil fram och tillbaka hela tiden.
 

nickepicke

två lägen: full gas å full broms
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Halmstad
Hoj
Ducce 750ss ie.
vem var de som klota vid rondellen på sannarp tidigare idag typ vid 13? hoppas allt gick bra...
 

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Ort
Halmstad/Skedala
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
nickepicke skrev:
2262940 vem var de som klota vid rondellen på sannarp tidigare idag typ vid 13? hoppas allt gick bra...

Vad var det för hoj? Tråkigt att folk klotar men skönt att det inte var jag för en gångs skull... :tummenupp

J
 

PeP

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Halmstad
Hoj
Honda X11 original edition, Skyteam Gorilla 110cc
Berggren: var har du köpt din Gorilla?? är ute efter en sån själv nämligen
 

nickepicke

två lägen: full gas å full broms
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Halmstad
Hoj
Ducce 750ss ie.
VR-8 skrev:
2262952 Vad var det för hoj? Tråkigt att folk klotar men skönt att det inte var jag för en gångs skull... :tummenupp

J
ingen aning vad de var för hoj såg inte olyckan själv... fick bara berättat att personen skulle gasat på när den skulle ur rondellen på blöt asfalt efter regnet å sen gått omkull å glidigt en sväng å hojjen me för den delen...men personen skulle tydligen ha ställt sig upp direkt...men kan ju vara skadad ändå iofs.... som sagt hoppas allt gick bra....
 

Olander

Olander
Gick med
12 Jan 2005
Ort
Halmstad/Osby
Hoj
CRF 450 X / R1
E det nån som ska till Släggarp och kan tänka sig att låna ut sin cykel till mig?
Jag skulle vilja prova, 3varv eller vad man kan palla med.
Jag har egen utrustning och transportbil med plats för 3 hojar.
Betalar givetvis för slitage och eventuella skador.
 

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Ort
Halmstad/Skedala
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Olander skrev:
2267265 E det nån som ska till Släggarp och kan tänka sig att låna ut sin cykel till mig?
Jag skulle vilja prova, 3varv eller vad man kan palla med.
Jag har egen utrustning och transportbil med plats för 3 hojar.
Betalar givetvis för slitage och eventuella skador.


En Husa 650 kanske inte är det bästa i spåret men om jag hinner få den färdig kan du kanske låna den..

J
 

Olander

Olander
Gick med
12 Jan 2005
Ort
Halmstad/Osby
Hoj
CRF 450 X / R1
VR-8 skrev:
2268180 En Husa 650 kanske inte är det bästa i spåret men om jag hinner få den färdig kan du kanske låna den..

J

Tackar och bockar..
Jag hade inte tänkt mig nu på studs, MEN inom en snar framtid.
Tanken är ju att hojägaren skall följa med, så det är ju inte tal om ett lån, snarare ett test bara.
 

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Ort
Halmstad/Skedala
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Olander skrev:
2268378 Tackar och bockar..
Jag hade inte tänkt mig nu på studs, MEN inom en snar framtid.
Tanken är ju att hojägaren skall följa med, så det är ju inte tal om ett lån, snarare ett test bara.


Testa går bra.....bara att hänga på till Släggarp.

J
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Att känna på hur det är att köra på släggarp med en Husa 650 det första man gör är inget jag skulle rekomendera. Som att testa downhill med mormors damcykel. Dvs. ganska intetsägande & antagligen livsfarligt. :3freak
 

Olander

Olander
Gick med
12 Jan 2005
Ort
Halmstad/Osby
Hoj
CRF 450 X / R1
Barrett skrev:
2268680 Att känna på hur det är att köra på släggarp med en Husa 650 det första man gör är inget jag skulle rekomendera. Som att testa downhill med mormors damcykel. Dvs. ganska intetsägande & antagligen livsfarligt. :3freak


Jag har kört cross aktivt i 10-12 år, men slutade -03 när höger fotled gick av på 3 ställen + rätt många andra skador tidigare den säsongen.
Sista hojen var en CRF 450 -02.
Har inga större problem med foten nu längre, kan troligtvis kicka igång en hoj själv, och vill se om det fortfarande är lika kul.
Dessutom börjar jag bli lite pluffsig och motocross är nog den enda motionsform jag kan tänka mig.
Testar gärna motard om man får hänga med nån gång..
 

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Ort
Halmstad/Skedala
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Barrett skrev:
2268680 Att känna på hur det är att köra på släggarp med en Husa 650 det första man gör är inget jag skulle rekomendera. Som att testa downhill med mormors damcykel. Dvs. ganska intetsägande & antagligen livsfarligt. :3freak


Ok......kan väl hålla med dig lite där..... :tummenupp .....men inte är det väl livsfarligt..??

Olander skrev:
2268928 Jag har kört cross aktivt i 10-12 år, men slutade -03 när höger fotled gick av på 3 ställen + rätt många andra skador tidigare den säsongen.
Sista hojen var en CRF 450 -02.
Har inga större problem med foten nu längre, kan troligtvis kicka igång en hoj själv, och vill se om det fortfarande är lika kul.
Dessutom börjar jag bli lite pluffsig och motocross är nog den enda motionsform jag kan tänka mig.
Testar gärna motard om man får hänga med nån gång..

Kicken sitter ju på vänster sida iofs men jag har ju elstart :D Du kan få testa den som motard oxå om du vill, har de hjulen på nu faktiskt.

J
 

stone

mek@spoonvalleyracing.se , depåtomte :-)
Gick med
11 May 2005
Ort
Halmstad
Hoj
KTM 690 SMC R
Olander skrev:
2267265 E det nån som ska till Släggarp och kan tänka sig att låna ut sin cykel till mig?
Jag skulle vilja prova, 3varv eller vad man kan palla med.
Jag har egen utrustning och transportbil med plats för 3 hojar.
Betalar givetvis för slitage och eventuella skador.

Du får gärna ta ett par varv på min yz, den e iofs endurokittad men det funkar nog :banana
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Olander skrev:
2268928 Jag har kört cross aktivt i 10-12 år, men slutade -03 när höger fotled gick av på 3 ställen + rätt många andra skador tidigare den säsongen.
Sista hojen var en CRF 450 -02.
Har inga större problem med foten nu längre, kan troligtvis kicka igång en hoj själv, och vill se om det fortfarande är lika kul.
Dessutom börjar jag bli lite pluffsig och motocross är nog den enda motionsform jag kan tänka mig.
Testar gärna motard om man får hänga med nån gång..

Jag kom på mig själv efter jag postat att det faktiskt kunde vara så att du kört tidigare. Då är det givetvis en annan 5:a, även fast det finns mer smidiga hojar än en 650 att kasta runt :)

Låter ju som motard vore ngt för dig. Många som skadar sig i cross testar ju på & faller för det. Blir bättre & bättre med tränings möjligheter nu oxå, även om det inte finns ngt riktigt nära stan än

Edit: Själv klart låter jag folk testa min hoj om dom är öppna för möjligheten att själv börja köra motard :tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top