Halmstad

Olander

Olander
Gick med
12 Jan 2005
Ort
Halmstad/Osby
Hoj
CRF 450 X / R1
Oj oj oj, här fanns det resurser. :banana
Ni som kan tänka er att låta mig följa med och köra, PMa mig så bestämmer vi något.
Och som sagt jag kan ordna frakt om det behövs.
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
VR-8 skrev:
2268976 Ok......kan väl hålla med dig lite där..... :tummenupp .....men inte är det väl livsfarligt..??

Har man i princip aldrig kört cross innan så tycker jag en crossbana är fel ställe att göra detta på. Lära känna sin hoj med broms, gas mm. på en grusplan och gärna även på mindre jämnt underlag är ju att föredra. Annars är man ju bara en onödig risk för sig själv & inte minst för andra
 

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Ort
Halmstad/Skedala
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Barrett skrev:
2269159 Har man i princip aldrig kört cross innan så tycker jag en crossbana är fel ställe att göra detta på. Lära känna sin hoj med broms, gas mm. på en grusplan och gärna även på mindre jämnt underlag är ju att föredra. Annars är man ju bara en onödig risk för sig själv & inte minst för andra


Det har du rätt i. Jag tänker inte köra på crossbanan med min iaf tills det känns bra. Enduro slingan är ju lite mindre befolkad så att säga och faktum är att just grusväg/grusplan är ruskigt roligt med en hoj som just Husa 650 pga den sanslösa effekten. På crossbanan är den nog alldeles för stor och man kan aldrig utnyttja all effekt om man inte är proffs villsäga.

Men roligt är det. Skit roligt...... :D

J
 

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Ort
Halmstad/Skedala
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
nickepicke skrev:
2271512 thx för rundan grabbar...riktigt fint =)


Åkte till Marcussen idag och vägen mellan Snöstorp och Stjärnarp är det helt nytt oljegrus på..... :huvet .......bara smällde i hjulhusen på bilen.

Hur var vägarna ni körde på idag? Vilken väg blev det?

J
 

belsebob

dricker Absint
Gick med
10 Oct 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Såld
Den glassen ska vi uppleva på fler ställen här i vårt vackra landskap. :tummenupp

Vi körde, F14 - mot Kvibille - Harplinge - Getinge - Asige - Årstad? - Vessigebro - Falkenberg(glasstopp) - Kustvägen hem
 

Benny

Gold Member
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
GSX-R 750
belsebob skrev:
2271572 Den glassen ska vi uppleva på fler ställen här i vårt vackra landskap. :tummenupp

Vi körde, F14 - mot Kvibille - Harplinge - Getinge - Asige - Årstad? - Vessigebro - Falkenberg(glasstopp) - Kustvägen hem


Tack för rundan grabbar! Xtra tack till Belsebop som visade en jäkligt fin/rolig väg upp till glassbaren! :tummenupp

Säg till om d blir nån körning i helgen, I´m in!
 
Last edited:

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
belsebob skrev:
2271572 Den glassen ska vi uppleva på fler ställen här i vårt vackra landskap. :tummenupp

Vi körde, F14 - mot Kvibille - Harplinge - Getinge - Asige - Årstad? - Vessigebro - Falkenberg(glasstopp) - Kustvägen hem

Den rundan är kanon. Jag var för jäkla seg för att köra idag, fast jag han med en liten runda på grushojen iaf. Det ska väl bli gött väder nu i helgen, vi kan ju ta en "torsdagssväng" till helgen.
 

pont4n

Medlem
Gick med
19 Jun 2006
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory
Ska vi köra på söndag med?
Vad säger ni om 15.00 slottsparkeringen på söndag?
 

nickepicke

två lägen: full gas å full broms
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Halmstad
Hoj
Ducce 750ss ie.
pont4n skrev:
2272980 Ska vi köra på söndag med?
Vad säger ni om 15.00 slottsparkeringen på söndag?


har jag vaknat så kommer jag =) under förutsättning att man e i tillstånd då allså :fyllisar
 

Wide

egen
Gick med
23 Apr 2006
Ort
Nej
Hoj
Braaaaap
Finns det någon som har ett nitverktyg till ett kedjelås att låna ut över helgen?
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
M Widelycke skrev:
2273349 Finns det någon som har ett nitverktyg till ett kedjelås att låna ut över helgen?

Hör du med halmstad-gustav så får du säkert låna mot deposition
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top