Halmstad

svantestorm

Die Hard MC
Gick med
1 Mar 2006
Ort
Halmstad
Hoj
Yamaha R6 -01
Kör lugnt ...

Ta det lugnt när ni kör 70 vägar...rullstensgrus finns fortfarande i vägkanterna. Igår körde min vän Rebecka en runda med sin CBR 600 ute i Fammarp och i en kurva var olyckan framme. Hon kom i 70 km/h i kurvan och kände att hon kom på rullstenar. Hon kände att hon inte kunde manövrera och att hojjen fortsatte mot en telefonstolpe, så hon kastade sig av. Hojjen fortsatte in i stolpen och Rebecka slog flera volter på asfalten och fick stora skrapsår samt asfalt i låren. Efter en kväll på sjukhuset med asfaltsplockning så fick hon komma hem och hon mår otroligt dåligt...körkortet tog hon i Onsdags förra veckan så det blev ingen vidare premiär...

Kör lungt och använd alltid fullt mcställ. Hon hade turen med sig, vem vet om man har samma tur när olyckan är framme.
 

Göken

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2005
Ort
Halmstad
Hoj
Gixxer
Någon som vill köpa utr till en R1:a 04-06? Kåpor, tank, Waveskivor fram, bak, stålomspunna slangar, system, fotpinnar, baklampa med inbyggda blinkers från clear glas, singel cuts, luftfilter, Pc3 + en jävla massa annat vill du ha något så finns det säker om det inte redan är sålt.....
Någon som är sugen?
 

Olander

Olander
Gick med
12 Jan 2005
Ort
Halmstad/Osby
Hoj
CRF 450 X / R1
Någon som vill köpa utr till en R1:a 04-06? Kåpor, tank, Waveskivor fram, bak, stålomspunna slangar, system, fotpinnar, baklampa med inbyggda blinkers från clear glas, singel cuts, luftfilter, Pc3 + en jävla massa annat vill du ha något så finns det säker om det inte redan är sålt.....
Någon som är sugen?


Vad har hänt här då??
Behöver du en ny cykel?
Jag har ett par att sälja dig..
 

Kal

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
Halmstad
Hoj
R6 -01
2975192 hämtade nyss aprilian är det inte vid sju alla kör ??

är det någon som vill köra kurviga vägar någon gång och behöver sällskap så hör av er :0709693925
jasså trodde det var 1800 som gällde....va bara ja där ida iaf...så det blev en kort singeltur! förbannat! var e alla?
 

ojjehojje

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2007
Ort
Halmstad
Hoj
KTM 640 LC4 03
Okej, kul.Vilka tider och hur många bruakr ni vara? Och vad är det för cyklar som bruka vara med?
 

titan

Man lever bara en gång...
Gick med
4 Aug 2005
Ort
Halmstad
Hoj
CBR 1000 RR
Okej, kul.Vilka tider och hur många bruakr ni vara? Och vad är det för cyklar som bruka vara med?


Vi kör 18.00 från slottsparkeringen. Det brukar va mest sporthojar. r1:eek:r blade, gixxer 1000 r6:eek:r mm
men häng du med det ska ju inte va några problem.... vi stanar allatid och väntar in folk som kanske inte hänger riktigt med så for man kommer till en korsning... så mig brukar dom alltid få vänta på :rolleyes:
 

Göken

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2005
Ort
Halmstad
Hoj
Gixxer
Tycker jag inte, du låg ju i täten förra gången vi körde. Men då utnyttjade du hela vägen i några kurvor.. Även där det va skymd sikt..:D


:yoparty


Men Peter den känns inte som om vi skall säga allt för mycket om att köra på hela kurvbredden..... Men vi är ju i varjefall medlemar "High side" klubben! :tungan
 
Last edited:

ojjehojje

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2007
Ort
Halmstad
Hoj
KTM 640 LC4 03
Vi kör 18.00 från slottsparkeringen. Det brukar va mest sporthojar. r1:eek:r blade, gixxer 1000 r6:eek:r mm
men häng du med det ska ju inte va några problem.... vi stanar allatid och väntar in folk som kanske inte hänger riktigt med så for man kommer till en korsning... så mig brukar dom alltid få vänta på :rolleyes:


Okej.. men kan nog inte vara med denna torsdagen då jag har skolavlutning... men ses kanske nästa vecka:yoparty
 

titan

Man lever bara en gång...
Gick med
4 Aug 2005
Ort
Halmstad
Hoj
CBR 1000 RR
Tycker jag inte, du låg ju i täten förra gången vi körde. Men då utnyttjade du hela vägen i några kurvor.. Även där det va skymd sikt..:D

men man betalar ju vägskatt så då får man ju uttnytja hela vägen :rolleyes:

Okej.. men kan nog inte vara med denna torsdagen då jag har skolavlutning... men ses kanske nästa vecka:yoparty

Det bruckar skrivas här varje gång det e någon körning. Men ha en bra skolavslutning och hoppas att du kommer ihåg den:yoparty (det gjorde knappt jag)
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top