Halmstad

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Tjejen letar nytt ställ, någon som har ett att sälja? Hon e ganska liten, tror det skulle va typ strl 36.. Dom nya vi har kikat på är ju så saetans dyra, 8k typ för något vettigt! Har någon kanske erfarenhet av att beställa ställ från tyskland eller kanske andra rekomendationer till där man kan hitta fräsha skinnställ till hyffsat pris?

Åk till handlare här hemma och prova ut ett ställ. Kolla sedan om du kan hitta det i Tyskland eller England. Sedan köper du därifrån. MYCKET billigare.

//Andreas

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Hoj
Er6n -13
Japp det bästa är att prova i butik sen beställa från t ex ww.fc-moto.com.
Gjorde precis så med par alpinestars S-MX 5. 700 kr billigare.
Ska även köpa hjälm och nytt ställ därifrån snart. Sparar in tusenlappar. :tummenupp

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Japp det bästa är att prova i butik sen beställa från t ex ww.fc-moto.com.
Gjorde precis så med par alpinestars S-MX 5. 700 kr billigare.
Ska även köpa hjälm och nytt ställ därifrån snart. Sparar in tusenlappar. :tummenupp

Vid köp av hjälm så rekommenderas http://www.helmetcity.co.uk

Köpte min Shoei och mina stövlar därifrån.
Gav ca 4500 kr för något som hade kostat ca 8000 kr här hemma.

//Andreas

supercalle

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2007
Hoj
Fajjerstååm
Tack för tipsen :D Känns lite fult att göra så, men vad fan... Varför betala 8000 för något när man kan få det för 5-6? hehe

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Åk till handlare här hemma och prova ut ett ställ. Kolla sedan om du kan hitta det i Tyskland eller England. Sedan köper du därifrån. MYCKET billigare.

//Andreas

Och sen undrar folk varför det finns så få MC-butiker :va:):confused:

Tjejen letar nytt ställ, någon som har ett att sälja? Hon e ganska liten, tror det skulle va typ strl 36.. Dom nya vi har kikat på är ju så saetans dyra, 8k typ för något vettigt! Har någon kanske erfarenhet av att beställa ställ från tyskland eller kanske andra rekomendationer till där man kan hitta fräsha skinnställ till hyffsat pris?

Tjejen kommer byta sitt ställ till säsongen. Hon har ett Berik Laguna Seca -2009(vit/grå/svart) som kan bli till övers då. Hon drar också en Strl36, stället är givetvis av herrmodelll (helställ/race). Är det av intresse att prova så finns PM.

Last edited:

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Och sen undrar folk varför det finns så få MC-butiker :va:):confused:

Blir ju konsekvensen när det är så hutlöst dyrt att köpa utrustning i Sverige jämfört med övriga europa.
Ett mer jämt prisläge och problemet hade aldrig funnits.
Marknaden skapar själv denna situation.

Köper du en TV i den lokala butiken för x antal kronor dyrare eller beställer du från en nätbutik?

//Andreas

Last edited:

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Hoj
Er6n -13
Ja, känns lite taskigt kanske men när man kan tjäna 2-3000 minst på ett skinnställ så är det inget snack. Då får butikerna sänka priserna helt enkelt för att kunna konkurrera med t ex fc-moto. Det är ju 2011 och nätbutiker har ju exploderat sista åren och dom får anpassa sig.
När man kan köpa par stövlar 700 kr billigare än vad billigaste butiken har dom för på REA så är det ju något som inte står rätt till med priserna i Sverige tycker jag.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Blir ju konsekvensen när det är så hutlöst dyrt att köpa utrustning i Sverige jämfört med övriga europa.
Ett mer jämt prisläge och problemet hade aldrig funnits.
Marknaden skapar själv denna situation.

Köper du en TV i den lokala butiken för x antal kronor dyrare eller beställer du från en nätbutik?

//Andreas

Den lokala, det är enklare när nåt jävlas. :)

Klart sunt med konkurrens, svenska nätbutiker behöver vakna upp.
Men att jämföra en fysisk butik i Sverige med en tysk nätbutik är lite äpplen och apelsiner..
Kontentan i det långa loppet kan bli att det inte finns nån lokal provstuga att tillgå.

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Ni som letar utrustning.
Ni kan göra fynd på Johans MC i Göteborg just nu vad gäller utrustning.
De säljer ut allt de har i lager.
De ska flytta till nya lokaler om ca 1½ vecka.
Köpte själv ett Dainese Sport Puma ställ för 3000 kr där i lördags.

//Andreas

Den lokala, det är enklare när nåt jävlas. :)

Klart sunt med konkurrens, svenska nätbutiker behöver vakna upp.
Men att jämföra en fysisk butik i Sverige med en tysk nätbutik är lite äpplen och apelsiner..
Kontentan i det långa loppet kan bli att det inte finns nån lokal provstuga att tillgå.

Vet inte om det är äpple och apelsiner man jämför.
I slutändan är det samma produkt man köper.
Den lokala mc handlaren håller på att bli en provstuga eftersom de är såpass mycket dyrare.
Gäller att anpassa prisnivån som du nämner ovan.
Om de har en webbutik samtidigt som de kör lokalt så kan mans no åt sig en bit av marknaden genom den med vilket hjälper till att täcka kostnader för den fysiska butiken.
Givetvis blir det svårt att nå de priser en ren webbutik kan hålla men ju närmare man kommer ju större möjlighet till att överleva.

//Andreas

Last edited:

Lill-Sunken

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2010
Hoj
KTM 690 smc r - 12
Inte jag iaf! Men jag körde på laholmsvägen idag. Dock med en KTM 640.

Ber om ursäkt till dom som trodde att tyskarna var på inflygning över Halmstad! Det var bara jag som rastade hojen! :yoparty

Mvh Jocke!

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Underbart väder vi hade idag! men jag såg bara tre andra hojar på min runda, trodde jag skulle se fler. Men alla var väl klart inte ute samtidigt.

Nu är våren på gång iallafall känns det som!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln