FettSnok
96% enligt läkaren
http://motomont.se Ny verkstad i stan som slår upp portarna i april. Behövs!
Haslöv, över åsen till Rössjöholm, sedan lite större underbar väg till hjärnarp.Åkte runt lite på dessa vägar med googlemaps och även om jag vet att man kan få lite felaktig uppfattning där så måste jag säga att jag tycker vägarna ser rätt raka ut. Gillar ni små kurviga vägar är ni välkomna upp till Varberg för guidning häromkring.
Hur är vägarna på åsen? Inbillar mig att där e lite kurvigt?
Tackar, nu ska jag bara vänja mig vid 87 Nm jfr 140 känns som en väldigt skojig hoj, hoppas på mycket mc-tid i årGrattis till nya hojen Yada!
Låter som en härlig tur. Tål att tänkas på..Nån som gjort Kattegatt runt nångång?
Funderar på en tur i slutet av sommaren. Varberg-Grenå och sen ner och runt, över bron och upp igen.
Låter som en härlig tur. Tål att tänkas på..
Plugga på vägen, gift dig i Köpenhamn, bröllopsresa över Öresundsbron ?Ja det kändes lite sådär lagom långt framåt sensommaren när alla pengar är slut.
Kommer förmodligen inte ha mycket tid över i sommar heller eftersom jag är student, ska gifta mig, och åka på bröllopsresa.
Plugga på vägen, gift dig i Köpenhamn, bröllopsresa över Öresundsbron ��
Två tankar:Jahapp, har alla byggt klart för säsongens huliganism?
Det har jag gjort! Tror jag. Provkörde turbohojen förra helgen och sedan dess har jag fixat det som uppdagats under provkörningen. Bland annat hade jag inte spänt upp wastegaten tillräckligt så det blev inte mer tryck än 0,5 bar då. Pinnade iofs på rätt bra då också men jag ska upp till runt 2 bar. Spänner upp den för 1,5 bar och låter min Apexi AVC-R pysa upp resten.
Det som hänt på hojen i vinter:
-Garrett GT2871R kullagrad turbo har den fått. Mycket effektivare vid de trycken jag kör än min gamla turbo (Höga avgasmottryck hämmar effekten )
-Pulssplittat grenrör
-Cordona PQ8 quickshifter
-Hayabusa bromsar
-Nya oljekylare (två stycken)
-Ombyggd intercooler. Platsbrist...
-Säkert något jag glömt också.
Får se vad bänken säger sen!
Nu är den jävligt skitig på bilderna men det får ni stå ut med...
View attachment 429516
View attachment 429515
Två tankar:
Coolt
Vad sägs om en långrunda på 20 mil med den sadeln på krokiga småvägar? Ajaj träsmak?
begrep inte hälften av alla termer ens haha ;-)
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|