Halmstad

belsebob

dricker Absint
Gick med
10 Oct 2004
Hoj
Såld
Jag fick handpenning, och tanken slog också mig. Men jag har inte hojen där jag bor och körde inte raka vägen till garaget. Så det känns inte som det var de.

Värsta är väl om FB anser att den är såld o jag inte får ett jota. Och killen lär ju inte betala det återstående.

Nej, back to work. Men jag ska fingranska vägarna o skogarna här omkring.

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
belsebob skrev:
2109673 Jag fick handpenning, och tanken slog också mig. Men jag har inte hojen där jag bor och körde inte raka vägen till garaget. Så det känns inte som det var de.

Värsta är väl om FB anser att den är såld o jag inte får ett jota. Och killen lär ju inte betala det återstående.

Nej, back to work. Men jag ska fingranska vägarna o skogarna här omkring.

Har ni skrivit över den på honom har han väl forhoppningsvis skaffat en försäkring oxå. Om du står för självrisken borde han ju oxå få ut pengar som han kan betala dig. Står den fortfarande skriven på dig så kan ju inte försäkringbolaget hävda ngt annat än att den va din, eller?
Ska väl gå lösa tycker man. Speciellt eftersom du fått handpenning.

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
belsebob skrev:
2109641 Förbannad otur. :huvet

Jag sålde ju hojen i lördags, men han tog aldrig med sig den. Nu är den stulen. Någon gång mellan lördags eftermiddag o imorse. Är det någon som sett min hojen i söndags i garage, vill jag gärna veta det. PM:a.

Upptäckte det i dag. Inga spår alls, antagligen bortburen till en skåpbil eller släp. Dörren ner till garaget var också öppen. Bara min hoj var borta.

Nu blir det inget åka förrän jag-vet-inte-när. Man kan ju hoppas att de ville nöjesköra lite med den så den inte är alltför kraschad. Det finns ju rätt fina komponenter på den. För det får man väl inget för från FB.

Håll ögon öppna är ni vänliga, alla tips är välkomna. Speciellt ni som åker i skog o mark. Den kan ju bli dumpad i nått dike.

Är den fortfarnade "en ögd" och med öhlinsgaffel mm? Reg nr? Ska vara på vakt

Berggren

Nu är våren här.....eller?
Gick med
24 Jan 2004
Hoj
3 st
Tåbbä skrev:
2109652 Såg två stycken sporthojar komma på bakhjulet på laholmsvägen in mot stan i lördags eftermiddag...
Kör försiktigt grabs!! Vill inte se några dödsannonser i tidningarna :(

Va nog två st röda R1:eek:r du såg...

belsebob

dricker Absint
Gick med
10 Oct 2004
Hoj
Såld
Röd/Vit/Svart o enögd. Med Öhlinare, Brakingdisc, Brembo o Akrapovic system. Svarta fälgar med röd stripe. FBO 774

Den står än så länge på mig, handpeng är lagd men det gäller ju bara köp. Dock kommer jag hålla den tills sllt är löst, det får han förstå. Jag kommer även säga till han at jag misstänker inblandning. Men dock utan att dömma. Jag har gärna fel på den punkten. Han verkade vara en hyvens kille nämligen.

Jag har gått o tänkt att man skulle gjort si o så, och mer o mer arg blir man. Just nu känns det som att det finns två knäskålar som lever på övertid.

Jag har aldrig råkat ut för någon stöld tidigare, nu fattar man hur jävligt det känns.

Poison

Member
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skruttibangbang
belsebob skrev:
2110133 Röd/Vit/Svart o enögd. Med Öhlinare, Brakingdisc, Brembo o Akrapovic system. Svarta fälgar med röd stripe. FBO 774

Den står än så länge på mig, handpeng är lagd men det gäller ju bara köp. Dock kommer jag hålla den tills sllt är löst, det får han förstå. Jag kommer även säga till han at jag misstänker inblandning. Men dock utan att dömma. Jag har gärna fel på den punkten. Han verkade vara en hyvens kille nämligen.

Jag har gått o tänkt att man skulle gjort si o så, och mer o mer arg blir man. Just nu känns det som att det finns två knäskålar som lever på övertid.

Jag har aldrig råkat ut för någon stöld tidigare, nu fattar man hur jävligt det känns.

Surt som h-e. Firman "bjuder" på att jag ger mig ut med firmabilen och letar i em...

titan

Man lever bara en gång...
Gick med
4 Aug 2005
Hoj
CBR 1000 RR
Tråkigt som fan med hojen stulen Balsebob. jag ska också hålla ögon och öron öppna...

Hade tänkt mig att försöka få igång torsdags körningarna den här veckan. Vad sägs om kl 1800 nu på torsdag 27/4 på slottsparkeringen i stan. Vägarna börjar faktiskt bli skapliga.

Hade också tänkt fråga om sporthoj-pub. Missade ju föra gången men hörde att det va kul. Kanske kan ha en sådan kväll om en månad eller så....?

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
titan skrev:
2111446 Tråkigt som fan med hojen stulen Balsebob. jag ska också hålla ögon och öron öppna...

Hade tänkt mig att försöka få igång torsdags körningarna den här veckan. Vad sägs om kl 1800 nu på torsdag 27/4 på slottsparkeringen i stan. Vägarna börjar faktiskt bli skapliga.

Hade också tänkt fråga om sporthoj-pub. Missade ju föra gången men hörde att det va kul. Kanske kan ha en sådan kväll om en månad eller så....?

Ja, om vi väntar in våren lite till så kan vi ta grillkväll istället för pubkväll.

Torsdag blir bra..

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Kan dessvärre inte vara med på torsdagskörningen. Styr min kos till GBG under dagen, blir väl invigning av kustvägen förhoppningsvis.

Alltså, stod ute på Gladans gräsplätt och lirade lite boll nu under kvällen. Det är helt sanslöst vad många wannabesportbilar det finns i denna stan. Fetestylade Opel Kadetter, Skoda Octavior, och framförallt Volvoobjekt som ser ut som fan. Helt makalöst. Såg en blå Kawa sexa (?) från tidigt 2000tal som "rödljusrejsade" mot en Supra, eller vad det nu var för något patetiskt traktorobjekt som stod och torrgasade.

Avundsjuk? Nej, jag tror inte det. Faktiskt.

Sugen på att köra Kinnekulle? Ja, så inni.

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
ola_sandin skrev:
2111477 Ja, om vi väntar in våren lite till så kan vi ta grillkväll istället för pubkväll.

Torsdag blir bra..

Grillkväll blir kanon......har en grillplats på tomten om det kan passa.

J

titan

Man lever bara en gång...
Gick med
4 Aug 2005
Hoj
CBR 1000 RR
ola_sandin skrev:
2111477 Ja, om vi väntar in våren lite till så kan vi ta grillkväll istället för pubkväll.

Torsdag blir bra..

Grillning låter också som en topenide. Men är rädd för att det är en bit kvar innan man kan sitta på "beachen" och grilla ,dricka en öl och sjunga kombai ya med någon som spelar gura sämre än en blind döv och ben lös man....

Gött att du e med på Torsdag.. Hoppas att fler vaknar till liv.

Poison

Member
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skruttibangbang
belsebob skrev:
2109641 Förbannad otur. :huvet

Jag sålde ju hojen i lördags, men han tog aldrig med sig den. Nu är den stulen. Någon gång mellan lördags eftermiddag o imorse. Är det någon som sett min hojen i söndags i garage, vill jag gärna veta det. PM:a.

Upptäckte det i dag. Inga spår alls, antagligen bortburen till en skåpbil eller släp. Dörren ner till garaget var också öppen. Bara min hoj var borta.

Nu blir det inget åka förrän jag-vet-inte-när. Man kan ju hoppas att de ville nöjesköra lite med den så den inte är alltför kraschad. Det finns ju rätt fina komponenter på den. För det får man väl inget för från FB.

Håll ögon öppna är ni vänliga, alla tips är välkomna. Speciellt ni som åker i skog o mark. Den kan ju bli dumpad i nått dike.

Funderade lite över ditt problem igår... Har du varit ute och kört mycket nu innan du skulle sälja den? Annars luktar det lite insider här/alt "köparen är boven". För jag tror inte en bov väntar hela vintern på att plocka den...

Tyvärr såg jag den inte heller igår när jag var ute och åkte, men jag har sagt till alla gubbar på firman som är ute och åker i Halmstad att hålla ögonen öppna.

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Olander skrev:
2112557 Någon som skall köra hoj till Anderstorp på Lördag?
SM o Motard.
Fritt inträde..

Nej. Men jag tar bussen dit & kör när jag är där :tummenupp
Hoppas ni blir några som kommer & dessutom hejjar lite på mig. Det kommer behövas!!! :gnissla :D

Edit: På lördag är det tidskval & finalerna går på söndagen! Det blir så klart kul att titta på lördag oxå men bara så ni inte åker dit då & förväntar er att se rejs!

Last edited:

Marcin_go

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2004
Hoj
YZ250f -06; CB900f Hornet -02; CBR1000RR -08; Aprilia RS250 -98
Hej på er allihopa!

Har ett litet problem, ska hämta "nya" hojen om en timme men har inget garage. :( Om ni vet någon som vill hyra ut kan ni PM:a mig.
Jättetacksam för alla förslag!!

Helst så nära området makerade på kartan:
11410194110.gif
[/url][/IMG]

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Marcin_go skrev:
2113457 Hej på er allihopa!

Har ett litet problem, ska hämta "nya" hojen om en timme men har inget garage. :( Om ni vet någon som vill hyra ut kan ni PM:a mig.
Jättetacksam för alla förslag!!

Helst så nära området makerade på kartan:
Ring HFAB, det finns lediga platser i garaget på Nyhemsgatan.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Username skrev:
2113713 Fast man måste väl vara hyresgäst hos HFAB för att få plats där va?
Jag vet inte hur det ligger till om man inte är hyresgäst där. Faktiskt.

Jag vet bara att hyresgäster tillika studenter har riktigt bra pris.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring