Halmstad

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Tjo!

Under semstern blir det flytt ner till halmstad, börjar på nytt jobb i september i stan. Lär väl bli en del åka i trakterna, så nu vet ni vad det är för en marodör som skuttar runt på en Highlandmutta

/Jeppe

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Lär väl bli en del åka i trakterna, så nu vet ni vad det är för en marodör som skuttar runt på en Highlandmutta

/Jeppe

Ska se om jag kan släppa en hand från styret och hälsa när jag power-wheelar runt i stan...:D Skämt åsido så blire nog en hel del åkande i sommar, och inte att förglömma, massor med bärs..:tummenupp

gearhead

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2004
Hoj
Blitz-liter
Hej, lyckade igår äntligen bli av med banoskulden:tummenupp . Givetvis blev man sugen på mer. Såg då att det var körning på Falkenberg nu på onsdag. Någon här som vet hur det ligger till med gruppindelning och liknande? Och typ andra rutiner, typ säkerhetskontroll, när man behöver vara där osv?

17:00 startar det enligt deras hemsida, men när behöver man vara där för att få plats? (Jobbar ju visserligen...men det kanske kan flexas lite...:yoparty )

/Henrik

Zalfus

Medlem
Gick med
27 Feb 2006
Hoj
S1000RR -12 racehoj
Ska se om jag kan släppa en hand från styret och hälsa när jag power-wheelar runt i stan...:D Skämt åsido så blire nog en hel del åkande i sommar, och inte att förglömma, massor med bärs..:tummenupp

Jaha det var du och din hoj jag såg igår :) Tyckte det luktade turbo om den :tummenupp Eller det lät som det i alla fall.

Och hejade gjorde du också =)

Najs hoj i alla fall :yoparty

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Jaha det var du och din hoj jag såg igår :) Tyckte det luktade turbo om den :tummenupp Eller det lät som det i alla fall.

Och hejade gjorde du också =)

Najs hoj i alla fall :yoparty

Jajjamensan, det var jag :) Trodde att det var en annan polare, Svempa, men klart man hejar, lär ses fler gånger!

/ Jonas

Göken

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2005
Hoj
Gixxer
Hej, lyckade igår äntligen bli av med banoskulden:tummenupp . Givetvis blev man sugen på mer. Såg då att det var körning på Falkenberg nu på onsdag. Någon här som vet hur det ligger till med gruppindelning och liknande? Och typ andra rutiner, typ säkerhetskontroll, när man behöver vara där osv?

17:00 startar det enligt deras hemsida, men när behöver man vara där för att få plats? (Jobbar ju visserligen...men det kanske kan flexas lite...:yoparty )

/Henrik

Vi är några som skall som skall upp på Falken på onsdag, det brukar vara Lugn, medel, snabb och licens grupper som köra 15min var, vid lite folk så blir det bara lugn, snabb och licens. bör vara där runt kl 1600, beroende på väder osv.
ses där om inte annat.

gearhead

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2004
Hoj
Blitz-liter
Vi är några som skall som skall upp på Falken på onsdag, det brukar vara Lugn, medel, snabb och licens grupper som köra 15min var, vid lite folk så blir det bara lugn, snabb och licens. bör vara där runt kl 1600, beroende på väder osv.
ses där om inte annat.

Låter ju riktigt bra ju. Ska försöka komma loss från jobbet. Blir nog att köra lugngrupp (borde ju man kanske slippa att bli omkröd hela tiden...) Brukar de vara noga med däcken? Mitt bakdäck är i bra skick för bankörning (men mindre bra för gatkörning....dvs lite dåligt mönster i mitten) vore ju segt att bli nekad, och jag hinner inte byta tills på onsdag. Syns vi förmodligen däruppe, men antar att ni piskar snabb grupp eller?

/Henrik

Göken

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2005
Hoj
Gixxer
Låter ju riktigt bra ju. Ska försöka komma loss från jobbet. Blir nog att köra lugngrupp (borde ju man kanske slippa att bli omkröd hela tiden...) Brukar de vara noga med däcken? Mitt bakdäck är i bra skick för bankörning (men mindre bra för gatkörning....dvs lite dåligt mönster i mitten) vore ju segt att bli nekad, och jag hinner inte byta tills på onsdag. Syns vi förmodligen däruppe, men antar att ni piskar snabb grupp eller?

/Henrik

Det där med däck kan de vara lite tråkiga med men prova, de brukar inte ha någon särskild besiktning. nja, vi sitter nog mest i depån och röker lite weed. fråga testo nicke:D

titan

Man lever bara en gång...
Gick med
4 Aug 2005
Hoj
CBR 1000 RR
Det där med däck kan de vara lite tråkiga med men prova, de brukar inte ha någon särskild besiktning. nja, vi sitter nog mest i depån och röker lite weed. fråga testo nicke:D

"Testo Nicke" Bra namn till den minsta snubben av alla..

/Henrik

Tror inte det det e någon fara med däcken så länge dom inte e helt blankslitna. kan du så byt däck. E alltid bättre att va på säkra sidan. Jag och Göken vi brukar öra snabb grupp. Inte för att vi e skit snabba men för att det finns inga snubbar som hellt plötsligt får för sig att han ska va på andra sidan banan mitt i en sväng och gör ett galet spårbytte...

Last edited:

gearhead

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2004
Hoj
Blitz-liter
Låter ju bra med däcken. Skall dock bytas nästa vecka, tar en chansning den här onsdagen, om jag nu kommer loss från jobbet. Låter ju lite skakigt det där med folk som byter spår. Men å andra sidan, frågan är ju hur bra man själv är på att hålla bra spår. Så första gången tar jag min chans i långsam. Sen får man ju se, det är ju några körningar till i år.

620 Sport

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2006
Hoj
Ducati 620Sport Ducati 900SS
Jag sökte på medlemmar i Halmstad 284st är vi, så varför är det runt 10pers på Torsdags körningarna. Kom allihop idag 18.00 Slottsparkeringen. Kan bli trångt men det löser vi!

Crescendo

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2007
Hoj
Suzuki SV 650 S -99
Så, nu är min mc helt färdig att ta ut på stadens gator.
Hämtade den i måndags och var på strypning idag :(

Men nu är som sagt allt klart och det är inte omöjligt att jag dyker upp i slottsparken någongång =)

Göken

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2005
Hoj
Gixxer
Jag är i behov av ett garage för mina hojar och som man kan ha som verkstad, kan gärna tänka mig dela med någon/några. Någon som vet något ledig eller som kan bli ledigt?

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0